Citaat:
leonkorn schreef op 14-04-2003 @ 11:31:
Jazeker als je gelooft dat Jezus niet meer dan een mens was wel. Maar als je gelooft in Jezus (de) Christus, moet je wel in God geloven
|
en als je dan gelooft dat Jezus een van de mensen was die leed onder de massale collectieve illusie die God genoemt wordt, terwijl je wel gelooft in de richtlijnen om te leven die hij toen geprobeerd heeft (opnieuw) in te voeren? De christelijke hoofd levensrichtlijnen zijn niet abnormaal ofzo, eigenlijk denk ik dat bijna iedereen hier wel achter staat, hoe atheistisch ook.
Citaat:
*Burning water* schreef op 14-04-2003 @ 14:08:
Maar hoe verklaar je dan de onverklaarbare dingen die Jezus schijnt te hebben gedaan? En wat te denken van alles dat is gebeurd voordat Jezus ten tonele verscheen: hoe is de aarde bijvoorbeeld ontstaan? God heeft 'm dan volgens jouw geloof niet geschapen, toch?
|
zou het misplaatst zijn de opmerking te plaatsen dat er in die tijd in het midden oosten belachelijk veel cannabis sativa werd verbouwd? en dat was echt niet alleen maar om papier, zeil, kleren en medicijnen (jezus zelf schijnt het als medicijn gebruikt te hebben) van te maken. ook zijn er hopen schilderijen uit die tijd gevonden waar mandjes met mysterieuze paddestoelen op staan.... daarnaast kan je toch niet echt zeggen dat bijvoorbeeld de oerknal-theorie nou echt nieuw is ofzo...
Citaat:
rene-gn schreef op 14-04-2003 @ 22:43:
Voor zover ik weet niet. Er zijn wel omgekeerde clubs: God bestaat maar Jezus niet(Joden, Islam), maar dit niet. Ik vind het wel vaag, want de Bijbel zegt duidelijk dat je die twee niet los moet koppelen. Als de Katholieken een kruisje slaan, dan is het Vader, Zoon en Geest. Loskoppeling is dus, volgens de bijbel raar. En ik snap ook niet hoe je erbij komt. Want, ga maar na: God heeft Jezus naar de wereld gezonden, dat zegt Hij zelf, om voor ons te lijden en sterven. God heeft hem ook de kracht gegeven om op te staan. Ik zie niet hoe Jezus anders is ontstaan.
|
de bijbel zegt niks over jezus, het nieuwe testament zegt iets over jezus, en voor het jodendom en de islam hoort het nieuwe testament niet bij de bijbel, ook al erkennen allebei dat de persoon jezus van nazareth bestaan heeft
Citaat:
Toemoesh schreef op 15-04-2003 @ 10:57:
Hoe kun je nu niet in een God geloven en wel in Jezus. Als je in Jezus gelooft neem ik aan dat je ook gelooft in wat hij gezegd heeft. Hij heeft niets anders gezegd dan dingen over zijn Vader, God...
|
it's all a matter of perspective and interpretation... (zie ook commentaar op eerste quote)
Citaat:
leonkorn schreef op 15-04-2003 @ 12:02:
Jezus en zijn filosofie was dat in HEM de Weg de Waarheid en het Leven is, in zijn persoon. Dus dan kan hij al geen doodnormaal mens meer zijn, maar of een grote gek of wie Hij beweert te zijn n.l. de Zoon van God.
|
of een grote gek die last heeft van waanvoorstellingen waardoor hij denkt dat er een wezen als god bestaat...
|