![]() |
eerlijk of leugentje om bestwil
Graag zou ik van jullie willen weten wat je zou doen in onderstaande situatie;
Stel een bekende van je, een jonge vrouw, is door medicijnen helemaal kaal geworden. Doordat het met een pruik op helemaal mis is gelopen draagt ze nu petjes omdat ze denkt dat dat beter staat dan dat ze kaal zou rondlopen. De petjes staan voor geen meter, maar er zijn al mensen geweest die hebben gezegd dat zij echt het gezicht zou hebben voor hoeden. Wat zou jij dan doen? Zeg je eerlijk dat ze net zo goed geen pet op kan doen omdat dat alleen maar irriteert, en dat het echt niet uitmaakt omdat je ondanks die dingen op haar hoofd toch zichtbaar is dat ze kaal is. Of zeg je dan maar dat het leuk staat en dat ze inderdaad een heel goed gezicht heeft voor petjes. Ben benieuwd wat jullie zouden doen. |
Als het een goede vriendin van mij is zou ik haar gewoon aanraden wat ik denk dat het beste voor haar is, indien ze dat van mij zou verlangen. Ik zou me niet uit mezelf met haar gaan bemoeien als zij een keuze maakt waarvan zij denkt dat hij goed voor haar is, tenzij hij haar echt onevenredig veel schade toebrengt. Alleen als ze erom vraagt zal ik het eerlijk zeggen.
|
Als het een goede vriend/vriendin is, eerlijk zeggen. En anders zou ik het er bij laten..
|
Ik zou zeggen dat ze vooral moet dragen waar zij zich goed bij voelt.
|
Ik zeg niet dat ik het leuk vind als ik dat niet vind. Ik geef mijn mening als erom gevraagd wordt en dan ben ik over het algemeen tactvol eerlijk. Dus dan zalik zeggen dat ik het niet mooi vind, maar dat diegene het zelf moet weten natuurlijk.
|
Dat zij een pet of een hoed draagt hoeft voor anderen niet mooier te zijn, maar kan voor haarzelf ook wat minder confronterend zijn. Het ligt helemaal aan de persoon of er wat van zou zeggen en hoe ik dat zou doen.
|
Citaat:
|
Eerlijk zijn.
Tis een oprechte mening en een goede vriendin. Lmd.. |
Eerlijk zijn.
|
Ik zou der lekker laten dragen wat ze wil. Want daar voelt zij zich toch het beste bij???
|
Ik zou haar uitlachen en uitmaken voor gabber.
|
Ik zou niks zeggen. Misschien vindt ze die petjes wel mooi.
|
Citaat:
|
eerlijkheid duurt het langst......
|
het ligt denk ik toch een beetje aan de persoon en aan de vriendschap.. want als het een heel onzeker persoon is en die eindelijk blij is dat ze een oplossing heeft voor dr kale hoofd, waarom zou ik dat dan afpakken en dr nog een probleem meer bezorgen.. maar bij een ander persoon zou je het waarschijnlijk gewoon kunnen zeggen van goh ik zou dat toch nie doen want zonder pet is leuker..
|
Dit is echt zo'n moment waar ik zin heb om opeens keihard
LEKKER BELANGRIJK te gaan roepen. |
ik zou tactisch (wat bij de weg NIET mijn sterkste punt is) opperen om s iets anders te proberen! een hoofddoekje? een sjaal? een muts? een bandana? en eerlijk zeggen dat ik vind dat t er niet uitziet zodat ze t wel weet maar daarna zelf mag weten of ze t blijft doen! To the point!
|
mijn moeder heeft 2 weken geleden dr eerste chemo achter de rug, en moet volgende week voor de volgende.Ze is nog niet kaal, maar heeft al wel een pruik klaar staan.
en ik denk nu.. als ze zich goed voelt met haar pruik, laat er die dragen.. als ze zich goed voelt met een hoedje op. moet ze die dragen.. ze hebben het al moeilijk genoeg |
Citaat:
|
Citaat:
|
Je weet ik zeg je alles eerlijk, maar nu deze shit niet
want in dit lied is toch geen letter waar, nee zelfs dit niet Want ik lieg en jij liegt, jij smiecht! Iedereen liegt vooral diegene die opbiecht dat ie je nooit bedriegt Want onze wereld is niet wat het zou moeten zijn En komt dat niet door jou? Fijn, dan komt het wel door mijn! Het doet wat pijn, maar jij kan wennen aan de realiteit Je wordt gehaaid of wordt genaaid als je specialiteit Want wie te veel in onze menselijke goedheid gelooft raakt evengoed zijn levensmoed nog kwijt en wordt dan beroofd Dus zie wat krom en recht is, en zie wat goed en slecht is stoot alles af wat nep is en omhels wat er nog echt is Voorkom dus al die stennis en gebruik je mensenkennis Let op dat jij geen bal wordt in een potje leugentennis Maar voor ‚‚n keer lijkt het mij zo heerlijk fijn om te geloven dat we allemaal zo eerlijk zijn |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:48. |