![]() |
[php] script aansturen
Is het mogelijk om met php een ander php script te laten starten.
Bijvoorbeeld dat tijdens het bezoek aan een site een apart script wordt aangestuurd dat iets een een database zet, los van de site zelf, zodat het vervolgens geraadpleegd kan worden. |
Je kan PHP een commando op de server laten uitvoeren, dat bijvoorbeeld een verbinding legt met de database en daar iets in insert. Dus ja, dat zou kunnen, ik zie er alleen het nut niet helemaal van. ;)
|
Het zou kunnen via fopen :)
alleen niet de beste manier :D edit: bedoel je nu intern of extern?? |
dit is niet netjes, en mss werkt het niet eens, moet je maar proberen:
PHP-code:
|
Ja, dat kan, en er zijn zelfs verschillende manieren om het te doen.
1. Via require() of include() (zelf gebruik ik altijd de laatste) 2. Een fopen() doen op een URL van een PHP script 3. Een system() call doen naar PHP met als argument een PHP script |
Is op deze manier een loop te creeren tussen 2 scripts die elkaar opstarten ook als de browser inmiddels is afgelosloten? Een proces dat op de server dus door blijft gaan.
Een cronjob doet het toch ook zonder tussenkomst van een browser? Dan zou je op bovenstaande wijze geen cronjob nodig hebben. Wishfull thinking? |
hmm ik gebruik af en toe nog wel eens de mogelijkheid van sockets, vooral als ik via PHP data wil posten naar een ander PHP script.
http://www.php.net/manual/en/function.fsockopen.php |
Citaat:
Misschien kan het wel, maar als je zoiets gaat doen ga je ontzettend veel geheugen gebruiken op de server, en ik denk niet dat de beheerder dat leuk gaat vinden. |
Citaat:
***** path Of moet daar nog meer voor gebeuren? |
|
Citaat:
Weet jij of iemand een internetprovider die dat ondersteunt? |
Citaat:
meeste hosts hebben zelfs php safe mode aanstaan, wat dus inhoud dat je script meestal na 30 seconden gekilld word, dat kan ook langer zijn |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:26. |