![]() |
Kunst-stelling
De herinnering aan kunstwerken (ook theater e.d.) zijn vaak sterker dan de beleving op dat moment was.
Ben je het eens met deze stelling of niet? Geef jouw mening in deze topic! (y) of (n) ? |
---> Creatieve Vakken
|
Neej, ben het er niet mee eens
|
Citaat:
|
mee eens, zoiets geeft een gevoel wat je na afloop pas beleeft. Je voelt je warm, zweverig, geinspireert, mooi blablabla
en onder het kijken ben je vaak aan het uhm.. kijken maar na afloop zie je pas echt wat het oplevert. ik heb het dan vooral over theater en ballet en zo heh |
niet mee eens.
tijdens een voorstelling kan alles je nog verrassen, ben je onder de indruk van wat je ziet en weet je eigenlijk niet waar je moet kijken, omdat je alles voor het eerst ziet. na afloop heb je al een totaalbeeld en heb je enkel nog de hoogtepunten in je hoofd. Ook leuk, maar minder mooi als het moment dat je die hoogtepunten (en al het andere) echt meemaakt. |
Citaat:
|
Hallo,
Denk ook eens aan cabaret en bijvoorbeeld tv series als Friends, daar is de beleving op het moment anders dan als je het bijvoorbeeld verteld aan anderen en dat het dan ineens totaal niet meer grappig is. (kan ook aan manier van vertellen liggen :o ), met de kunstwerken heb ik ook het gevoel dat als je er voor staat het heel mooi is. Maar als je thuiszit denk je bijvoorbeeld terug aan het schilderij en dan bedenk je ineens (eureka!) wat dat lelijke abstracte schilderij in dat saaie museum nou voorstelde en vind je het uiteindelijk toch wel weer leuk. grtz |
Citaat:
Hoe dan ook ben ik het dus niet eens met je argument. |
:confused: :( :( dat kan he ;)
|
Oneens, want de herinnering van een kunstwerk wordt zeer regelmatig opgeleukt om alles leuker te maken. Tijdens een voorstelling oid heb je er zeker het meeste plezier aan. De herinnering kan nooit sterker zijn dat het gevoel dat je op dat moment hebt. :)
|
Niet mee eens, om de reden de David Hume in zijn An Enquiry concerning Human Understanding (1748) noemt aan het begin van hoofdstuk 2. o.a.: "De levendigste voorstelling is nog altijd zwakker dan de oppervlakkigste ervaring."
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:20. |