![]() |
Magic sand??????
hey
ik had ff een vraagje: heeft er hier iemand misschien een idee voor een toepassing van Magic sand? of als je een werkstuk ofzo hebt, dat zou helemaal vet zijn he:D hehehe please help want ik heb t morge nodig! xxxdelal |
magic sand :confused:
|
ja magic sand
het is een apolaire stof (dus hij kan geen waterstofbruggen vormen) xxdelal |
Citaat:
|
Citaat:
|
dan kun je er niet zoveel mee he :o
|
googlen dan maar?
|
magic sand? nog nooit van gehoord. waarom wil je er een pw van maken als je nog niet eens nbtje weet wat het is?
SiO2 das toch polair he alsk me ni vergis (sp3 ->tetraëder) dus apolair zand zal je niet al te vlug vinden. misschien is het stiekem een kleimineraal, maar het zou echt magisch zijn om die apolair te krijgen. kijk es bij de links in dit forum naar geologische zoekmachines, ik denk dat ik er ooit zo eentje heb opgezet. |
Citaat:
maar ok, |
Citaat:
|
Hiet Si is gebonden aan 4 zuurstof atomen, en elk zuurstof atoom is gebonden aan twee Si atomen. Allen zijn enkelvoudig covalent gebonden.(sp3 dus). Je moet het globaal zien (dan krijg je de diamant structuur).
|
Citaat:
|
Citaat:
(het mineraal KAlSO4 (weet de gewone naam niet meer) bestaat bijvoorbeeld niet als molecule het is een vaste oplossing van KSO4- en AlSO4+) maar dit moet je eerst maar ff controleren voor je het in je verslag zet, ik ben er niet zo helemaal zeker van. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
*kijk op de bus scheergel die voor me staat*: ja, het is zo. |
Citaat:
maar soit daar ging het ni over. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:16. |