![]() |
Leuke Franse films
Wie heeft er Franstalige aanraders?
|
Amelie
Dobermann Irreversible La vita e bella als je het verschil tussen italiaans en frans niet weet :p |
Een echt super leuke Franse film is: l' appartement.
Een spannende verassende triller met veel Hitchcocksiaanse elementen. Er spelen twee vrouwen in (die ene is bekend van Malena en de nieuwe matrix). En nog een bekende franse acteur: Cassel. Echt kijken, erg goed! |
Leuk -> Delicatessen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik moet bij franse films altijd meteen denken aan die debiteuren/crediteuren aflevering waarin edgar naar een franse film is geweest... de titel? Monchou monchou! :D
|
Citaat:
|
en die films met Louis De Funès
|
Citaat:
de 'les visiteurs' is géniaal... (ik weet niet zeker of de titel klopt) |
Citaat:
|
ow je moet zeker '8 Femmes' gaan kijken:) Echt een hele koele film, het gaat over 8 verschillende vrouwen in een landhuis en ze hebben allemaal een gecompliceerde relatie met de man des huizes. Maar dan wordt hij vermoord...de vraag is natuurlijk, wie heeft het gedaan?:)
Ik vond het een geweldige film..mooie muziek en goede actrices zoals Cathrine Deneuve, Emmanuelle Beart, Isabelle Huppert en Virginie Ledoyen. Verassend: ze zingen allemaal een lied. Verder is het gewoon een mooi, doch komisch verhaal:) Kijk iig even op de site: http://www.8femmes-lefilm.com/ (=mooi gedaan (y) ) |
Taxi en Taxi 2
|
cool, dank!
|
Trois Couleurs: Rouge
en dan heb je ook nog Blanc en Blue maar die ken ken ik niet en Rouge schijnt de beste te zijn. |
La Haine
|
Potverdorie, alles wat ik wilde gaan noemen is al genoemd :)
Maar ik weet nog wel een paar erg goede: Léon 1900 (Novecento) Le Procès L' Appartement Maar als eerste wil ik je toch Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain aanbevelen. Veel plezier :) |
Les Visiteurs, Leon en Taxi zijn excelent.
Verder de oude van Louis de Funes zijn wel ok, maar je moet er van houden. |
Ik ben niet helemaal weg van franse films maar The nest vond ik zeeer vermakelijk
|
ik heb een hele tijd geleden ooit eens een Franse film gezien op nederland 1, laat op de avond. het ging over 2 manne die eenzaam waren, en de 1 kwam in een depressie nadat zijn vriend een auto-ongeluk had gehad.
kan iemand me alsjeblieft vertellen hoe deze film heet ? t is echt 1 van de mooiste films die ik ooit heb gezien. |
LE PACTE DES LOUPS
Geniale film. Donker, beklemmend, sfeervol, spannend, origineel, volop 'adrenaline shots' en fantastisch muziek. Een film waar Hollywood een voorbeeld aan zou moeten nemen. |
Citaat:
Het melodietje dat door de hele groep, aan het begin (en je hoort het ook bij de credits) van de film word gefloten is wel heel erg leuk. |
Citaat:
|
Trois hommes at un couffin is erg leuk, er is ook een Amerikaanse remake van, getiteld Three men and a baby. Maar de Franse is leuker. Tis wel een oude, uit 1985.
|
Bij Leon denk ik aan een niet franse film over een seriemoordenaar en een klein meisje :confused:
|
Citaat:
|
Le Phantom de Louvre (met Sophie Marceau uit oa 'The World is not enough')
Visueel = goed verhaal = goed film = goed :p |
- Vidocq
- Le Pacte des loups (Engelse titel: Brotherhood of the Wolf) Echt meesterlijke films, Franse films worden echt heel mooi gemaakt, en Vidoq is zelfs de eerste film die met een HD digitale camera is opgenomen. :) En Astérix & Obélix: Mission Cléopâtre, Astérix et Obélix contre César natuurlijk. ;) |
Citaat:
|
Ja de DVD van Leon zal vast en zeker nagesychroniseerd zijn. ;)
|
Louis de Funes: "Rabbi Jacob." Altijd grappig.
|
Le Fils. Een Belgische film, maar dat vindt je vast niet erg. Er wordt weinig in gesproken en het camerawerk is typisch (dwz je moet er van houden).
Ik vond 'm prachtig, m'n vrienden vonden er niet veel aan. De meeste recensies waren lovend. http://www.diaphana.fr/lefils/ Hij draait geloof ik wel in de meeste filmhuizen op dit moment. |
Citaat:
Bijna de hele crew is trouwens ook Frans. |
De enige Franse film die ik ooit gezien heb, is Le Huitieme Jour, was best een interessante film. Maar aan het commentaar te zien is Amelie ook een aanrader :)
|
Amelie
Leon taxi I en II (moet je wel van die humor houden) Yamakazi |
*La haine (film over situatie in voorsteden parijs)
*Ma 6T va Craquer (zelfde thema, iets extremer) *L'Auberge espagnole (fijne zomerfilm :)) *Le fils (belgische film over 'relatie' leering-meester) *Rosetta (belgische portret over Waals meisje dat werkt zoekt) *La promesse (heel mooie film over jongen die immigrante wil helpen) *.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
...spannend hè? |
Louis De Funes à St-Tropez avec ces gendarmes, c'est superbe !
|
Kent iemand trouwens 'Le grand boeuf'? Heb er vaag iets over gehoord.. Schijnt best wel dramatisch te zijn...
|
De enige Franse film die ik heb gezien vond ik ook meteen zeer goed: Dis-moi que je reve.
|
Ik heb er alvast 1 gekocht, Taxi, lag voor 5 euro bij de Free Record Shop! :)
En La pianiste. |
Le fabuleux destin de Amelie Poulain!
|
Citaat:
heb 'm al een paar keer gezien.. blijft leuk.. |
Le 8ème jour is ook goed idd.
|
Citaat:
|
red siren is ook in 't frans
|
taxi 1 en taxi 2