![]() |
start nieuwe schooljaar op universiteit?
Wanneer beginnen de universiteiten aan het schooljaar 2003-2004? Ik heb even gezocht op het internet maar ik kan nergens iets vinden.
|
1 september.
|
ligt eraan waar je heen gaat
enschede is iig heel vroeg de introductie begint al op 11 augustus, geloof ik.... colleges beginnen in de week voor 1 september... |
Ligt volgens mij aan de regio, maar in 't zuiden iig op 1 september..
|
het "academisch jaar" zoals dat deftig schijnt te moeten heten, begint in heel nederland op 1september en duurt in heel nederland tot 31augutus. introducties beginnen meestal wel een paar weken eerder, maar deze vallen ook niet onder het echte schooljaar (ook al zijn ze verplicht).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In Gent : 1 oktober.
In Vlaanderen : hoorcolleges -> aanwezigheid niet verplicht |
Citaat:
ik bedoel idd niet dat alle introducties verplicht zijn en pol: in Nederland zijn bij de meeste studies hoorcolleges ook niet verplicht |
Citaat:
|
maar uhm... waar ga je heen?
en kun je het ze daar niet vragen? dan weet je het zeker... |
Citaat:
|
Weet iemand wanneer de introductie week van de Erasmus universiteit is?? ik kan t nergens vinden en kheb nog geen post gehad van hun na mn inschrijving...
|
Citaat:
|
stom zeg... slomes
k dacht dat utrecht afgelopen jaar redelijk laat begonnen is (weet t nie zeker...) k dacht 1 week na 1 september |
Voor alle universiteiten en hbo's (mbo's weet ik niet) in heel Nederland is dat officieel op 1 september (wat vaak inhoud dat het de eerste maandag na 1 september is, weekend geeft wat lastig les ;)). Soms zijn er wel introducties voor die datum, maar de lessen beginnen rond (na) 1 september.
|
dat is dus niet zo.... t begint wel officieel op 1 september, maar het begin van colleges e.d kan per universiteit verschillen
afgelopen jaar was het ongeveer zo (van wat ik meegekregen heb van oud-klasgenoten): enschede was een week eerder (terwijl er wel 1 september op de collegekaart staat...) amsterdam, groningen en nijmegen 'gewoon' utrecht (en nog een, maar die weet ik nie meer) waren een week later. maar daar krijg je vast nog wel informatie over als je gaat studeren en er is vast wel ergens iemand die het precies weet per studie |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14. |