![]() |
foute kleurcombinaties
Ik hoor vaak van: O nee dit en dat kan je niet met elkaar combineren, dat ziet er niet uit...
Welke kleuren vinden jullie nou fout gecombineerd? En wat juist leuk bij elkaar staan? |
van dat poeperige oranje..dat kan nergens bij...
|
wit met beige
zilver met goud |
Het hangt van de gehele combinatie af.
In principe valt alles wel met elkaar te combineren, als het maar goed gebeurt. Maar pastel-tinten met zwart gecombineert ben ik vaak niet zo van gecharmeerd, word heel erg snel flets. |
Heeeeeel erg donkerblauw en zwart vind ik erg lelijk. Rood en roze vind ik wel helemaal geweldig, als ze dezelfde ondertoon hebben. Eigenlijk kan heel veel bij elkaar als de maar dezelfde felheid hebben. Dus geen donkerrood met pastelroze.
|
grijs met donkerblauw
2 verschillende kleuren spijkerstof |
Ik combineer trouwens vaak dingen, en dan zegt mn ma: dat kan echt niet hoor!! :o volgens mij heb ik er niet zo'n gevoel voor ofzo.. :o
|
muuhh.. lekker boeiend
|
Citaat:
Veel mensen vinden dat donker roze en oranje vloeken, ik vind het een heerlijke kleuren combinatie. |
Citaat:
|
twee verschillende tinten van dezelfde kleur.
Wordt al gauw zo saai als je donkere en grauwe kleuren gebruikt |
doet me vooral denken aan van die vrouwen met van die vreselijke kleurencombi's, meestal kleding van 10 jaar terug, waar je ogen gwoon pijn van gaan doen:D vooral tijdens wintersport zie je van die types walvissen de berg afglijden in hun lichtgevende felgele of groene, nee nog beter, roze pakken!:P *gruwel*
maar verder weet ik niet echt wat foute combi's zijn:) meestal zie je et zelf wel en idd iedereen z'n smaak is weer anders(how cliche:S) |
rood met paars -verschrikkelijk. maar rood en roze -leuk.
|
kakbruin met donkerblauw ook btw.
|
Beige met zo ongeveer elke willekeurige kleur.
En bruin met rood. Alsof je in de diarree van een ongestelde koe hebt liggen rollen. :| Walgelijk. |
pasteltintjes vinnik zowieso nooit zo geweldig zeker niet in combinatie met beige.
Alles met paars is walgelijk.. En 2 verschillende kleuren spijkerstof |
Alles kan uit dus wat boeit het mij nou.
|
rood met roze (n)
|
ligt eraan hoe je iets combineert.
|
groen en bruin ofzo
|
Citaat:
|
Meeste kleuren kunnen wel bij elkaar, mits het de goede tint is..
Ik vind alleen spierwit bij bijna alles lelijk. En beige. |
bruin en grijs vind ik lelijk bij elkaar, en beige met een pastelkleur. oow en een zwarte broek met bruine schoenen, of omgekeerd (n)
|
Blauw en groen... 2 bijna dezelfde kleuren.. rood met geel ziet er vaak ook niet echt goed uit..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind felle kleuren met wart gecombineerd erg lelijk (markeerstift roze en markeerstif groen zie je nog wel eens icm zwart). Ook kleuiren die dicht bij elkaar zitten of verschillende tinten van dezelfde kleur kunnen niet inderdaad.
Voor de rest ben ik wat kleuren betreft niet zo moeilijk. Maar ik vind het het mooist als er flink contrast in zit.Fel rood met fel lichtblauw bijvoorbeeld. En de meeste "matte" kleuren staan ook goed met zwart, vooral rood is favoriet. Zwart Wit blijft het coolst ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik vind dezelfde kleuren bijelkaar niet mooi..bv, spijkerbroek bij spijkerjack
|
Het enigste wat ik niet mooi bij elkaar vind is zilver en goud (goud vind ik zowiezo lelijk).
Verder vind ik zo ongeveer alles kunnen :D |
grijs en beige
doet mn pa altijd :D |
Lichtblauw met knalrood.
|
regenboog-beenwarmers met rode schoentjes (en dan wel die rode schountjes die in de efteling staan te dansen!!! eerlijk, wie DAT verzonnen heeft!! :( )
dat licht grijze staat ook niet egt bij veel mensen... zeker niet gewoon naar sgool ofzoow.... verder te veel felle kleuren bij elkaar vind ik afschuwelijk!!! (bijv. turquoise met felroze met geel met lila en nog es felgroen erbij! (n) ) |
Citaat:
|
Citaat:
|
blauw op blauw, rood op rood, enz.. 2 dezelfde kleuren op elkaar vin ik nie zo mooi... ze verschillen altijd wel een beetje en dat vink nie zo mooi... en 2 spijker dingen idd ook nie
|
3 kleuren erger ik me altijd aan
bijv blauw shirt, groene broek, rode schoenen om maar eens wat geks te noemen |
iets fels met iets pastels is meestal lelijk
en zo'n vies blauwgroen kleurtje kan bijna nergens bij rood en groen vind ik lelijk samen net als rood en roze of rood en beige eigenlijk vind ik rood maar bij weinig kleurtjes leuk |
Citaat:
ontopic: ik vind dat bijna alles bij elkaar kan.. |
Ik trek bij elkaar aan wat ik fijn vind zitten.. Ik let nooit zo op combinaties.. Behalve als ik een goeie dag heb.
|
oh wat leuk, iedereen zegt wat anders. :)
|
"doffe kleuren" zoals mosgroen met felle kleuren zoals felblauw (zoals de letters van de topic titel)
Wit met beige vind ik wel kunnen, alleen staan die kleuren mij niet. |
Citaat:
(ik meen het!) |
paars en rood vind ik toch wel de lelijkste combinatie (n)
en roze en rood is vaak juist leuk... |
Vinden jullie zwart ook haast nooit bij blauw spijker staan?
|
Roze en rood vind ik inderdaad ook geweldig. :)
Net zoals donkerroze - oranje. Ben geen fan van pastelkleurtjes inderdaad en twee verschillende kleuren spijkerstof vind ik echt gruwelijk lelijk. Ook lelijk, bijvoorbeeld 2 verschillende tinten van dezelfde kleur, wat kan komen door materiaalverschil.. Vooral bij zwart erg lelijk. |
mintgroen met rood (n)
En dan ook die kleuren van die trainingspakken uit de jaren '80 en begin '90 blehh |
rose en groen.
paars en bruinachtig. geel in alle vormen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44. |