Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   eerste mangatekening (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=448822)

zozze 15-04-2003 20:22

eerste mangatekening

http://picserver.student.utwente.nl/...e.php?id=93043

be kind please :)

Paranoide 15-04-2003 21:12

Wel schattig, maar imho geen manga. En ook niet bepaald mooi. Stiekem. Maar da's mijn mening, natuurlijk.

Rocksaan 15-04-2003 21:35

[no offence] Die manga's en elfjes en LotR toch altijd [/ no offence]

zozze 15-04-2003 21:37

Citaat:

Rocksaan schreef op 15-04-2003 @ 22:35:
[no offence] Die manga's en elfjes en LotR toch altijd [/ no offence]
stiekem verveelde ik me gewoon, en normaal tekenen is een ramp :o

SuperSanne 16-04-2003 10:56

dat hoofd... alsof iemand haar als baby heeft laten vallen... maar verder wel geinig :p

MangaGirL 16-04-2003 12:10

polykarbon
how to draw manga
baka neko

niet negatief bedoeld heur

Bluesummers 16-04-2003 13:05

Citaat:

MangaGirL schreef op 16-04-2003 @ 13:10:
polykarbon
how to draw manga
baka neko

niet negatief bedoeld heur

offtopic: OMFG wat een mooie avatar! Alucaaaaard! :D

ontopic: sorry, k vind m ook niet mooi, veel te standaard, simpel..tis duidelijk dat je pas begint, dus blijf er aan werken :)

musc 25-04-2003 17:15

is er een site waar je kan leren tekenen in flash of een ander goed programma

Fishy 26-04-2003 17:31

tekenen in programma's zuigt, het gevoel is kompleet weg, kleuren e.d. is gaat heel goed in programma's, maar dan gebruik ik altijd een scanner. en dan adobe illustrator, en photoshop

\/ince 26-04-2003 19:16

gefeliciteerd met je verjaardag ;) en de tekening is ehm.. niet mijn stijl..

!Fa!Ke 26-04-2003 20:22

ehm tsjah... mijn advies: ga geen manga tekenen, later krijg je er spijt van. Ik probeer er nu van af te stappen omdat het zo commercieel wordt, maar dat is damn lastig... Dus probeer je eigen stijl te ontwikkelen in plaats van manga...

Fishy 28-04-2003 16:30

juist! dat heb ik ook! ik ben er nu al bijna vanaf maar kan het vaak niet laten of nog ff een gezichie te tekenen, maar ik concentreer me op t moment meer op achtergronden dus das geen groot probleem, maar wat hierboven gezegd is, ben ik het zeker mee eens!

nogmaals 30-04-2003 20:12

ach... ik had het wel grappig gevonden...
als in het linker oog het witte glimpje ook aan de linker kant had gezeten... net als in het rechter oog...
het kijkt nu een beetje scheel... :P

voor de rest... vind ik het .. nog niet.. af... leluk :)

Celebithil 04-05-2003 21:41

Citaat:

!Fa!Ke schreef op 26-04-2003 @ 21:22:
Ik probeer er nu van af te stappen omdat het zo commercieel wordt,
Whaha! :rolleyes: waarom zou je ermee stoppen omdat het zo commercieel wordt? ik ben gek op Manga, maar zeker niet op alle magastijlen. en ik blijf het ook tekenen zolang ik 't leuk vind. tussendoor maak ik nog wel eens iets in een (heel) andere stijl.

nou weer ontopic; sorry, maar ik vind 'm niet mooi (is eerlijk zijn aardig? of liegen?). ik denk dat je wel iets beters kan tekenen, en dat lukt je heus wel door oefenen. de basis van de ogen heb je al goed door! voor het haar kan je naar andere mangaplaatjes kijken hoe dat is gedaan (leer je veel van). verder is de tekening heel erg gewoon.

alpha 04-05-2003 21:54

Ehm, dit is toch geen manga?
Maar als het je eerste is, dan vind ik het toch nog best knap hoor! Leren doe je door te oefenen... en te oefenen... en te oefenen...

Freyja 05-05-2003 10:15

Citaat:

!Fa!Ke schreef op 26-04-2003 @ 21:22:
ehm tsjah... mijn advies: ga geen manga tekenen, later krijg je er spijt van. Ik probeer er nu van af te stappen omdat het zo commercieel wordt, maar dat is damn lastig... Dus probeer je eigen stijl te ontwikkelen in plaats van manga...
*schudt hoofd* Animanga is juist een goede stijl om dingen in te leren, omdat er vrij realistisch in getekend wordt (de lichamen, kleding, omgeving dan *grijns* Gezichten niet erg, natuurlijk). Je MOET eerst beginnen met leren hoe lichamen echt in elkaar zitten, anders kun je nooit overdrevener werken. Je kunt gauw genoeg overstappen naar een wat westerse stijl *wijst naar eigen tekeningen*. Bovendien kun je ook binnen animanga prima je eigen stijl hebben - er zijn massa's animanga artiesten op het net waarvan je de tekeningen in een oogopslag herkent.

Bluesummers 06-05-2003 10:58

Citaat:

Morgan schreef op 05-05-2003 @ 11:15:
*schudt hoofd* Animanga is juist een goede stijl om dingen in te leren, omdat er vrij realistisch in getekend wordt (de lichamen, kleding, omgeving dan *grijns* Gezichten niet erg, natuurlijk). Je MOET eerst beginnen met leren hoe lichamen echt in elkaar zitten, anders kun je nooit overdrevener werken. Je kunt gauw genoeg overstappen naar een wat westerse stijl *wijst naar eigen tekeningen*. Bovendien kun je ook binnen animanga prima je eigen stijl hebben - er zijn massa's animanga artiesten op het net waarvan je de tekeningen in een oogopslag herkent.
*knuffelt morgan* juist!^_^ (kom dat ook ff tegen mn tekenlerares op school zeggen, kee? :D )

Freyja 06-05-2003 11:04

Citaat:

Bluesummers schreef op 06-05-2003 @ 11:58:
*knuffelt morgan* juist!^_^ (kom dat ook ff tegen mn tekenlerares op school zeggen, kee? :D )
Print het maar uit :p

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37.