![]() |
Men been..
Hey peeps,
Kheb ff een vraagje.. Kheb hier ast goed is al eerder een topic gehad met naam 'been verdraait?' dacht ik.. Nou zal ik ff vertelle voor as je die niet heb geleze.. Ik was besig met men comp.. Toen wou ik nog wa drade aan de kant legge.. Want moes men tafel ff verzette.. Ik bukte in en toen schoot et in me been.. Deej goed zeer.. En ben volgende dag naar de dokter gewees.. Hij zei dat ik men kniebande had verrekt.. Kmoes rust neme.. Na 1 tot 1 en een halve week.. Hak nog steeds behoorlijke last.. En ben terug gegaan.. Uiteindelijk mocht ik naar de orthopeet van em.. Bij die orthopeet ben ik gister gewees.. Hij checkte ff men been.. En hij deej weer veel zeerder na da hij da had gecheckt.. Maar das meestal... Toen moest ik fotows late make.. Die ware wel volgeshem wel redelijk normaal.. Maar hij zei wel.. Dat ik men miniskus had gescheurt.. En dat ik een operatie moet.. Kben nog bloed moette gaan prikke.. En nou moek dus over een tydje operatie.. Nou komt de vraag.. Hoe zeer zal dit allemaal gaan doen? Wat kan ik et beste gebruike om van de pijn af te zijn? En ik mag meej kijke op een scherm hoe ze in men knie zitte te snijde.. Zou ik da doen? Hij zei dat ik daarna een tyd met krukke moest lope.. Hoelang zou da ong. zijn? Alvast bedankt Greetz, |
*Hmm geen idee, [precies] maar ik weet wel dat mijn moeder precies hetzelfde heeft en ook over een week een operatie heeft.. + het met krukken lopen daarna*
|
Huh??? waarom stel je die vragen niet gelijk aan die orthopeet???
|
En nu ff normaal typen (n)
|
Citaat:
Ja man, die lul typt echt erg :D |
Citaat:
|
Citaat:
De vragen die je aan 'ons' stelt zijn précies vragen die je aan je orthopeet moet stellen.. |
Citaat:
|
Volgens mij vraagt de helft van iedereen wel hoeveel pijn het gaat doen. En anders bel je 'm even op.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kan iemand please ff antwoorde.. Want da willik at least wel wete..
Alvast bedankt.. Greetz, |
mjah... het schijnt inderdaad dat je in het ziekenhuis in je 'blokfluit'ligt jahh... kan dr nix aan doen, maar et isso...
maar oke, ging het tog eerst niet om? ik zelf heb ook heel veel problemen met mijn knie.. :S, xou eerst ook een operatie moeten, maar ze hadden besloten dat dat bij mij alleen maar erger zou worden, dus niet gedaan, en dus geen ervaring... anywayyyy... ik ben dr wel wat over voorgelicht.. zo'n operatie zou dus wel erg pijn doen.. maar daar zijn wel de nodige pilletjes voor ;) verder, na zo'n operatie, moet je meestal 'revalideren', ligt dr maar net aan wat ze precies doen bij je knie operatie... bij mij zou het dus heel erg zijn, opnieuw moeten leren lopen enzo, maar ik denk dat dat bij me meniscus verwijderen nog wel zal meevallen, en dat je aan je krukken echt wel genoeg hebt... ik schat dat je die 2 stokkies voor zo'n 2 weken nodig zal hebben.... maarjah dat schat ik... denk dus net zoiets als een pootje in het gips.., maarjah wie ben ik? k ben ook maar 15, en geen arts.. :P nou jah het is in ieder geval een reactie... maar vraag het gewoon ff aan de arts... dan weet je alles poeh.. k ben uitgelult haha... alvast beterschap met je operatie !! (y) ;) |
Mijn vader heeft een paar jaar geleden een meniscus operatie gehad en hij had volgens mij niet veel pijn, hij heeft niet op bed gelegen ofzow en hij heeft maar een paar dagen op krukken gelopen (ik geloof maar een dag met beide en de drie dagen erna nog met een ofzow). BIj hem was het een soort kijkoperatie met zo'n cameraatje in zn knie en dan met zo'n soort schaartje ofzow (ik dacht dat er een stukje afgeknipt wordt) dus dat klinkt wel hetzelfde als bij jou.
|
als ze alleen je been opereren zal je toch wel ondergoed aan mogen houden... anders zeg je gewoon dat je dat toch liever wel wil, dan proberen ze er rekening mee te houden
|
Huh..Ik dacht dat je zei dat die orthopeet had gezegd 6 tot 8 weken..:S? (Ja, je kent mij;))
|
Citaat:
En dan nog; 't is niet iets waarvoor je je hoeft te schamen hoor, ze dekken het waarschijnlijk toch allemaal af behalve dan de plaatst waar ze bij moeten, vanwege hygiène... So don't worry :) |
ze gaan met je blokfluit spelen :D en jij moet toekijken
|
Citaat:
|
Die vragen heb ik ook allemaal eens aan een orthopeed gevraagd omtrent een knie operatie (wel een ander soort) dus ze zijn helemaal niet raar om te vragen!
Ik denk overigens dat je wel langer moet revalideren van zo'n operatie dus óf je zal een poosje thuis moeten zitten en vervolgens nog een week of 2 met krukken óf je mag al meteen lopen met krukken maar moet dit dan ook zo'n 6 weken volhouden. Maar goed, ik ben geen dokter, ik baseer het alleen op mijn eigen revalidatieperiodes na blessures en het antwoord van de orthopeed op de knieoperatie die ik zou ondergaan. En uiteraard krijg je verdoving! Pijn is overigens per persoon verschillend. En dat snijden; kan je daar tegen? Persoonlijk lijkt het me nogal saai en niet interessant. Ik hoef niet te weten wat ze daar doen, dus ik zou niet mee hoeven te kijken. Maar ook dat is persoonlijk. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10. |