Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Narcissus/Orpheus/Oidious (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=44983)

Nilis 07-04-2002 12:47

Narcissus/Orpheus/Oidious

Van deze 3 verhalen, moet ik elementen vinden in de modernde literatuur, of in de schilderkunst(meerdere)
kan iemand me helpen?

Groeten Nilis!

Boogie 07-04-2002 19:20

ik weet iig dat er een hoop schilderijen zijn met Orpheus als thema...

Flexus 07-04-2002 19:26

Als je de Latijnse leermethode Ovidius & Caesar er op naslaat, vind je allerlei gedichten en schilderijen over het thema Orpheus/Narcissus bij dat hoofdstuk

**SoMeOne 07-04-2002 20:59

of: omnia mutantur
of: van leven en dood

DE bezoeker 08-04-2002 09:18

Citaat:

Nilis schreef:
Van deze 3 verhalen, moet ik elementen vinden in de modernde literatuur, of in de schilderkunst(meerdere)
kan iemand me helpen?

Groeten Nilis!

Zoek eens naar afbeeldingen via www.google.com . Je vindt er vast honderden.

JCH83 08-04-2002 17:54

Verhaaltje waar Ovidius himself ook in voorkomt......... Dante's inferno.. van Dante :D:D:D:D:D Maar is misschien niet helemaal wat je zoekt. Is een beeeeeeeeetje lastig:rolleyes:

bridgett 08-04-2002 20:46

geloof dat alle drie te maken heeft dat het beter is om dood te gaan dan te leven (oidipous met z'n geweten en z'n blindheid / orpheus zonder zijn eurydice / narcissus kan zichzelf niet 'bereiken')
en dat heeft dan misschien te maken met zo'n depressieve stroming... maar ik zou niet preceis kunnen zeggen welke..

Nilis 13-04-2002 09:44

ik heb al een paar keer gezocht met vescheidene searchmachines, maar ik heb nog steeds niets gevonden, kan niemand mij aan schilderijen helpen, met die motieven erin, als die schilderijen maar na de oudheid zijn. Of een boek met duidelijk een van die 3 motieven....

Mvg Nilis

DE bezoeker 13-04-2002 12:18

Citaat:

Nilis schreef:
ik heb al een paar keer gezocht met vescheidene searchmachines, maar ik heb nog steeds niets gevonden, kan niemand mij aan schilderijen helpen, met die motieven erin, als die schilderijen maar na de oudheid zijn. Of een boek met duidelijk een van die 3 motieven....

Mvg Nilis

Wat een enorme ONZIN. Binnen een minuut heb ik van Narcissus drie verschillende schilderingen gevonden, en van Orpheus nog veel meer. En dan gebruik ik niks anders dan www.google.com. Je moet google dan wel even naar AFBEELDINGEN laten zoeken.

Oidious is lastiger. Misschien komt dat omdat je de naam niet goed spelt. Scheelt een stuk.

ikke=Melanie 17-04-2002 15:59

Heyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy mevrouw Schapelhouman!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!
Groetjes van Melanie:mad:

Nilis 17-04-2002 16:10

jaja> who the F*ck ben jij nou weer
:rolleyes: :rolleyes: :confused:

DE bezoeker 17-04-2002 18:34

Citaat:

Nilis schreef:
jaja> who the F*ck ben jij nou weer
:rolleyes: :rolleyes: :confused:

ikke=Melanie is iemand die denkt dat ze weet wie DE bezoeker is. Nou, mooi niet. Mis poes!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.