![]() |
Narcissus/Orpheus/Oidious
Van deze 3 verhalen, moet ik elementen vinden in de modernde literatuur, of in de schilderkunst(meerdere)
kan iemand me helpen? Groeten Nilis! |
ik weet iig dat er een hoop schilderijen zijn met Orpheus als thema...
|
Als je de Latijnse leermethode Ovidius & Caesar er op naslaat, vind je allerlei gedichten en schilderijen over het thema Orpheus/Narcissus bij dat hoofdstuk
|
of: omnia mutantur
of: van leven en dood |
Citaat:
|
Verhaaltje waar Ovidius himself ook in voorkomt......... Dante's inferno.. van Dante :D:D:D:D:D Maar is misschien niet helemaal wat je zoekt. Is een beeeeeeeeetje lastig:rolleyes:
|
geloof dat alle drie te maken heeft dat het beter is om dood te gaan dan te leven (oidipous met z'n geweten en z'n blindheid / orpheus zonder zijn eurydice / narcissus kan zichzelf niet 'bereiken')
en dat heeft dan misschien te maken met zo'n depressieve stroming... maar ik zou niet preceis kunnen zeggen welke.. |
ik heb al een paar keer gezocht met vescheidene searchmachines, maar ik heb nog steeds niets gevonden, kan niemand mij aan schilderijen helpen, met die motieven erin, als die schilderijen maar na de oudheid zijn. Of een boek met duidelijk een van die 3 motieven....
Mvg Nilis |
Citaat:
Wat een enorme ONZIN. Binnen een minuut heb ik van Narcissus drie verschillende schilderingen gevonden, en van Orpheus nog veel meer. En dan gebruik ik niks anders dan www.google.com. Je moet google dan wel even naar AFBEELDINGEN laten zoeken. Oidious is lastiger. Misschien komt dat omdat je de naam niet goed spelt. Scheelt een stuk. |
Heyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy mevrouw Schapelhouman!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!
Groetjes van Melanie:mad: |
jaja> who the F*ck ben jij nou weer
:rolleyes: :rolleyes: :confused: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19. |