![]() |
Talen studeren
Wie studeert er een taal of gaat talen studeren, en zo ja: waar ga je dat doen (of doe je dat)? Beetje onzinnige discussie, ik weet het maar het lijkt me leuk om dat eens te zien. Ze zeggen toch zo vaak dat er zo weinig taal- en letterkundigen zijn? Nou, dat wil ik dus verwerpen :D
Laat ik dan maar beginnen: ik ga in het studiejaar 2003/2004 Nederlands doen in Nijmegen. (y) (y) (y) |
germaanse in leuven
|
contact gezocht?
|
Citaat:
Ik heb een half jaar Duits (lerarenopleiding) gedaan op de Hogeschool Rotterdam. Ik doe nu pabo, hierna wil ik misschien Nederlands gaan doen (lerarenopleiding in Rotterdam of taal- en letterkunde in Utrecht (als ik het doe, denk ik dat het het eerste wordt)). Anneee studeert ook Nederlands. |
Pabo, kan dat op je 38ste nog?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
waarschijnlijk scandinavische talen en culturen.. maar eerst een jaar naar denemarken.. of toch duits?
|
In het studiejaar 2004/2005 Nederlands in Nijmegen.
|
Spaans in Utrecht. Whoohoo!
|
Ik zou graag een taal studeren, maar ik heb vrees voor de arbeidsmarkt.
|
Ik studeer Nederlandse taal & cultuur in Utrecht.
|
Ik wil Engels gaan doen, maar waarschijnlijk pas in 2004/2005, omdat ik nu nog met een hbo opleiding bezig ben.
Ik twijfel nog tussen Utrecht, Nijmegen en de VU. Misschien wordt het zelfs Leuven of London. Ik heb nog alle tijd om daar over na te denken. |
Ik wil misschien ook Spaans gaan studeren in Utrecht. Vind het een hele mooie taal en ben ook gewoon helemaal gek op de muziek, zo mooi! Ga deze zomer voor het eerst naar Spanje en kan niet wachten!!!
|
Wel overwogen en een paar collegese gevolgd +/- anderhalf jaar geleden (orientatiejaar; don't ask), maar toch besloten het NIET te gaan doen. Vanwege de boeken die gelezen moeten worden, ik ga helemaal flippen en steigeren als ik verplicht boeken moet lezen.
|
Ik heb een jaar Griekse en Latijnse taal en cultuur gestudeerd, maar na een jaar had ik daar genoeg van. Het was mij veel te veel van hetzelfde en veel te eenzijdig. Ik ga nu aankomend jaar beginnen met sociale geografie en daar heb ik wel veel zin in.
|
Citaat:
|
Mijn zus studeert duits. En een vriend van haar studeert Nederlands, ook in Nijmegen, misschien kom je hem nog eens tegen :)
|
Ik studeer rechten, maar volgend jaar of het jaar daarop ga ik een soort intensieve talencursus Spaans volgen.
|
ik wil misschien na m'n huidige studie arabisch gaan studeren, maar ik weet het nog niet zeker, ik moet me eerst maar eens verdiepen in de arbeidsmarkt en wat voor banen je kunt gaan doen.
maar het lijkt me wel heel interessant om een taal te studeren |
Engels in Utrecht
Offtopic: @Bloem, had jij afgelopen blok ook ATW? |
wat is die cartoso of cartosa ENG! En hij is nog maar 19!
|
Citaat:
Leuven is toch HBO of niet? :confused: |
Citaat:
Je bedoelt mn avatar hoop ik, dat is van the fast show, een programma op canvas.. Bloem, Leuven heeft een uni (kul) en een hogeschool (khl), fantastische stad. |
Ik ga komend studiejaar (2003-2004 dus) ook Nederlands in Nijmegen studeren.
|
Citaat:
Citaat:
|
In Nijmegen zo'n leuke stad om Nederlands te studeren?
|
Ik studeer momenteel Grieks en Latijn. Misschien dat ik er in de komende jaren ook nog Italiaans en/of Spaans bij ga doen (alleen spreekvaardigheid dan). Hoewel Zweeds of Deens me ook heel gaaf lijkt, maar dat sluit niet goed aan op de studie..
|
Frans in Amsterdam
|
scandinavische talen&culturen in amsterdam (maar eerst een jaar naar denemarken)
|
Ik ga lekker Nederlandse taal en cultuur doen in Amsterdam, en als het even kan nog een taal ernaast (en dan nog één en nog één, nee hoor, ik ben niet taal verslaafd :rolleyes: )
|
Vraagje aan degenen die hebben aangegeven Nederlands te gaan studeren, waarom juist deze studie? (ben nieuwsgierig) Vanwege taalkunde of literatuur of nog iets anders?
|
Als ik mijn examens goed doorkom en dus dit jaar mijn diploma krijg ga ik Frans studeren in Utrecht. Op HBO niveau. Als ik dat af heb ga ik een halve week werken en deeltijd eerste graads Frans doen, ook in Utrecht dus.
|
Citaat:
|
Bedrijfscommunicatie letteren in Nijmegen
is een combi van bedrijfcommunicatie en een taal (Spaans, Engels, Duits of in mijn geval Frans) Een taal alleen leek me saai en nu heb ik beide! En een zeer goeie kans op de arbeidsmarkt! |
Over een paar jaar Nederlands of Literatuurwetenschappen.
|
Frans in Leiden
|
Citaat:
|
Taal- en Cultuurstudies in Utrecht...
|
Citaat:
Maar ik lees ook ontzettend graag andere boeken. En bovendien hou ik van schrijven (wou eerst journalistiek gaan doen, maar ik heb niet voor niets zes jaar VWO gedaan...). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
per se :p ;) |
Ik ga komend studiejaar Engels studeren in Utrecht :D
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat te denken van een Nederlands- studenten- aan- de- KUN- meeting? :) maar Anee, kom je dan in het 2e jaar? Want dan gaan wij elkaar nog heel vaak zien :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05. |