Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Stelling: Regeerakkoord = verplichting (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=450236)

Evito 17-04-2003 11:38

Stelling: Regeerakkoord = verplichting

Stelling: Het regeerakkoord en het regerend kabinet moet een verplichting worden. Een computer moet in de toekomst een evenwichtig (naar zetels) regeerakkoord gaan opstellen en de partijen moeten dit verplicht in de praktijk brengen om de democratie ten goede te komen.

MazeMouse 17-04-2003 11:59

Ja echt. Dan krijg je 2-3-4 partijen die elkaar niet kunnen luchten of zien maar wel verplicht 4 jaar aan elkaar vast zitten.

Dan komt er ook werkelijk heel veel gedaan in het land.... :o

Evito 17-04-2003 12:00

Citaat:

MazeMouse schreef op 17-04-2003 @ 12:59:
Ja echt. Dan krijg je 2-3-4 partijen die elkaar niet kunnen luchten of zien maar wel verplicht 4 jaar aan elkaar vast zitten.

Dan komt er ook werkelijk heel veel gedaan in het land.... :o

Elkaar niet kunnen luchten = menselijkheid
daar moeten we dus vanaf

poesiefox 17-04-2003 12:06

En in die vier jaren gebeurt er zeker niks wat om een afwijking van dat regeerakkoord vraagt? De wereld staat even stil?

malien 17-04-2003 12:10

waarom van menselijheid af?

Neey.. ik ben het er zeker niet mee eens. Een partij heeft meerdere standpunten, en sommige vind die partij belangrijker dan een ander. En LPF kan toch niet met SP? dan krijg je aan de ene kant hele hogebelastingen, maar aan de andere kant gaat dat allemaal naar wegen. Of mogen nederlanders niet meer met marrokaanse mannen trouwen tot hun eenentwintigste maar mogen er wel veel meer immigranten bij komen. En we steunen aan de ene kant de EU niet echt meer.. maar de Navo wel... Dat klopt gewoon niet.

geen punt. 17-04-2003 12:16

Ik vond dat Feyenoord gisteren echt beter was. Alleen tegen Utrecht zal Van Hooijdonk er nu niet bij zijn, dat is wel balen... maar misschien gaat hij in beroep, want dat rood sloeg helemaal nergens op.

Evito 17-04-2003 12:18

Citaat:

meelman schreef op 17-04-2003 @ 13:16:
Ik vond dat Feyenoord gisteren echt beter was. Alleen tegen Utrecht zal Van Hooijdonk er nu niet bij zijn, dat is wel balen... maar misschien gaat hij in beroep, want dat rood sloeg helemaal nergens op.
hahahaha

geen punt. 17-04-2003 12:21

:D

Ik vind zoiets als jij nu voorstelt ten eerste onmogelijk. Je kunt geen regeerakkoord maken met aan de ene kant torenhoge belastingen (pvda) en aan de andere kant lastenverlichting (vvd). Dit staat lijnrecht tegenover elkaar en uiteindelijk blijf je dus in het midden hangen: geen verzwaring, geen verlichting, maar ook geen inkomsten dus. Dat zal bij alles zo zijn. LPF zegt: alleen politieke vluchtelingen binnen, illegalen weg. GL zegt: iedereen binnen. Dan kom je dus op een middenweg: laten zoals het nu is... en hoe een computer dat moet doen, daar kan ik niet bij hoor...

NN 19-04-2003 13:32

Ik vind het idee van een regeerakkoord laten maken door een computer een onverstandig idee. Politiek is mensenwerk.

MazeMouse 19-04-2003 14:20

Citaat:

Evito schreef op 17-04-2003 @ 13:00:
Elkaar niet kunnen luchten = menselijkheid
daar moeten we dus vanaf

Kunnen we dan niet beter een of andere supercomputer maken om ons te regeren want we zijn tenslotte ook gewoon mensen en dus hebben we menselijke trekjes.

*Burning water* 19-04-2003 17:26

Op zich is zo'n computer helemaal niet zo'n slecht idee; het is wel rechtvaardig. Sommige standpunten staan echter zo lijnrecht tegenover elkaar, dat een regeerakkoord opstellen gewoonweg onmogelijk wordt. Bovendien zijn er altijd meerdere coalities mogelijk, en er moet wel een heel ingewikkelde computer worden ontwikkeld, wil deze er altijd de beste uitpikken.
Trouwens, ik zou het bestuur niet graag uit handen geven aan een computer. Alleen al omdat het een te beïnvloeden apparaat is, waar aan te sleutelen valt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.