![]() |
Dillema: Anti+anti != pro
Anti+anti is neit pro toch?
|
ik denk het wel hoor.
twee ontkenningen betekent dat je voor bent |
ja
|
ja maar als iemand anti-anti nazi is, dan kan die toch ook tegen de ideen van die anti-nazi zijn , maar dan is die zelf niet pro nazi?
je bent anti-anti, niet pro.... :confused: |
niet helemaal: :p
bijv als je zegt: ik ben anti-anti-ajax, betekent nog niet dat je voor ajax bent. ;) |
Twee manieren hoe je dat kan zien:
1. Overtreffende trap van anti is anti-anti, of 2. Het is een dubbele ontkenning wat juist tot pro leidt. Gesnapt? |
Citaat:
|
Dillema, zo heet mijn oma. :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Denk nou eens na allemaal, in plaats van met regeltjes te smijten die je ooit hebt geleerd. Stel: iemand heeft een club opgericht tegen geweld. Laat dat nou net in jouw ogen allemaal klootzakken zijn, en de organisatie van het geheel vind je al helemaal niets. Dan ben je dus anti-anti-geweldclub. Ben je dan ook gelijk voor geweld? Nee.
|
Het is al gezegd, maar ik wil het nog een keer benadrukken: tegen het 'tegen' zijn houdt hier niet in dat je voor bent, in de zin van een dubbele ontkenning.
'Ik ga nooit niet zwemmen' houdt in dat je best wel 'ns zou kunnen zwemmen. Echter, als er een beweging opgericht wordt tégen de oorlog in Irak, en jij symphatiseert niet met deze beweging, houdt dat niet direct in dat je voor een oorlog in Irak bent. |
Citaat:
|
Nee, + en + blijft +
|
Citaat:
|
Citaat:
:) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hmm... Stel ik ben tegen demonstraties...
Dan ben ik zowel anti abortusdemonstratie als anti antiabortusdemonstratie wat volgens antianti=pro zou betekenen dat ik pro abortusdemonstratie zou zijn, maar ik was als anti abortusdemonstratie dus dat klopt niet. :) |
anti + anti = nog meer anti
anti x anti = pro Zo denk ik. |
Citaat:
(3-2)+4 != 3-(2+4) Dus als de anti's in een verschillende context staan, dan mag je ze toch weer niet zomaar met elkaar vermenigvuldigen. |
nee, zo is het niet
|
Waarom geven mensen antwoorden als het antwoord al gegeven is? :confused:
|
Citaat:
Het ligt er trouwens aan of je anti bij het originele woord neemt of niet. Als je anti-Ajax als een begrip ziet, dan betekent anti-anti-ajax niet dat je voor Ajax bent. Maar als je het als twee losse dingen ziet, wel. |
Mensen, er is een BIJZONDER groot verschil tussen grammatica en wiskunde!
..enne, luister nou 'ns naar mcsun ;) |
anti + anti = 2anti, dus dan ben je erg anti.
anti - anti = 0, dus kan heb je geen mening. anti*anti = pro anti/anti = 1 (met anti is ongelijk aan 0). :confused: ?Zoiets? :confused: |
ik ben anti-wiskunde. Zoals hierboven staat dus ;) :p
|
Citaat:
ben je dus tegen het tegen- joods zijn. dus ervoor.... bijvoorbeeld.... |
LAAT DEZE TOPIC IN GODSNAAM EENS ZAKKEN!!! :mad:
|
Citaat:
Goed..alle mensen die dit topic weg willen hebben, reply even en laat het Dminor even weten! |
Ik ben niet anti anti dit topic... dus
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49. |