![]() |
harry potter draco dormiens nunquam titilandus
Ik was weer eens Harry Potter aan het herlezen en het viel me op dat onder het logo met de 4 groepen (gryffindor enz.)
draco dormiens numquam titalandus staat. Iemand een idee? draco = draco malfoy? dormiens = slapend? numquam = nooit? titalandus - ? |
Het betekent: Kietel nooit een slapende draak. (ik heb geen latijn, het staat in de inleiding van Fabeldieren en waar ze te vinden)
draco = Draak dormiens = Slapen numquam = Nooit titalandus = Kietelen |
Inderdaad, kietel nooit een slapende draak.
|
oh best wel diep eigenlijk
|
Citaat:
Laten we het maa op een vrije vertaling houden hè? :D |
Citaat:
|
Citaat:
Het is wel ongeveer te ragen. Van jou uitleg snap ik ook weinig eerlijk gezegt. ;) |
Citaat:
Het is pas bij de moderne leerboeken (zeg: de laatste vijftien jaar o.i.d.) standaard geworden de infinitief te geven, omdat dat makkelijker is i.v.m. je ervaring met de moderne talen. |
Nou je het zegt - kietel nooit een slapende Draco Malfoy. Dit MOET een hint zijn voor het plot ;)
|
Citaat:
Verder kan ik als er belangstelling voor is een artikeltje replyen, waarin het plot van deel 5 eigenlijk al veraden wordt. De amerikaanse uitgeven heeft dit per ongeluk in een folder laten afdrukken, dus als jullie meer willen weten kan ik het wep posten. Zelf heb ik het niet gelezen, ik wil niet weten waar het over gaat. Als er belangstelling is wil ik het wel doen met iig een grote waarschuwing. |
Citaat:
|
Ik lees eigenlijk helemaal geen boeken, want dan verraden ze waar het over gaat. Bah, dan is er niets meer aan als ik ze ga lezen.
LUH-3417 |
Citaat:
je leest geen boeken want dan veraden ze waar het over gaat en dan is er niets meer aan als je ze gaat lezen? je leest geen boeken want dan is er niets meer aan als je ze gaat lezen? |
Citaat:
:P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|