![]() |
Nederlanders krijgen doodstraf in Thailand
Twee Nederlandse mannen zijn in Thailand ter dood veroordeeld voor drugsdelicten. Het ministerie heeft protest aangetekend tegen het vonnis dat op 3 april werd uitgesproken. Dat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken bekendgemaakt.
Het gaat om twee Rotterdammers van Chinese komaf. Aan wat voor soort drugsdelict het duo zich schuldig zou hebben gemaakt, is niet bekend. Buitenlandse Zaken heeft, daags na de uitspraak, de Thaise ambassadeur ontboden om protest tegen het vonnis aan te tekenen. "Nederland is, ongeacht of de twee nu wel of niet schuldig zijn, tegen doodstraffen. We hebben onze zorg over het vonnis uitgesproken en het Nederlandse standpunt duidelijk gemaakt", aldus een woordvoerster van het ministerie. Thailand heeft nog niet op het protest gereageerd. Buitenlandse Zaken bekostigt een advocaat voor de Nederlanders. Het gaat om een raadsman die veel ervaring heeft met het verdedigen van terdoodveroordeelden. De advocaat zal een verzoek voor cassatie indienen bij de Thaise justitie en heeft gevraagd of de enkelketens, waaraan de mannen zijn vastgeklonken, af mogen. Dit is toch te belachelijk voor woorden, ik ben zowieso tegen de doodstraf, maar GVD voor drugssmokkel, het moet niet gekker worden, maar goed, we weten allemaal wel dat thailand niet helemaal lekker is wat de straffen betreft. |
tja, je hebt je gewoon te houden aan de regels in dat land en aan de straffen die ze daar geven.
Die drugssmokkelaars weten dat ze een risico lopen. |
Citaat:
Hoe eerlijk is dat rechtssysteem daar overigens? Want daar weet ik behoorlijk weinig van. Zijn ze gewoon extreem streng en hard of is het wat anders? |
Volgens mij krijg je daar al een gevangenis straf als je een papiertje op de grond gooit, gewoon niet normaal, drugssmokkel is zeker niet ok, maar de doodstraf daarvoor, dat kan gewoon niet in mijn ogen dan.
|
ja het is belachelijk! de doodstraf is kut!
maar in thailand heb je nou eenmaal een erg streng beleid ivm drugssmokkel! dat moet je weten als je daar heen gaat! kijk maar eens die flim: Bangkok Hilton! gaat over drugssmokkel in een oosters land! |
Dit is overigens hét perfecte voorbeeld dat de doodstraf niet afschrikwekkend werkt. Mensen wéten dat ze in Thailand de doodstraf kunnen krijgen (bijna elk niet-Europees land heeft gruwelijk hoge straffen op drugsdelicten staan) en tóch plegen ze die delicten. Tel uit je verlies.
|
Citaat:
|
het is een kwestie van eigen schuld dikke bult!
ze weten dat je daar de doodstraf krijgt voor drugssmmokkel en toch doen ze het! aanvaard de consequenties! |
Bepaalde landen zijn toch wat achterlijk, met Nederland vergeleken. De doodstraf gaat daar ook niet met een nette injectie trouwens... :(
|
Citaat:
|
ja, dat is wel zo, maar het feit dat je doodstraf krijgt voor drugssmokkel, ik bedoel come on, dat spoort toch niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik vind het al erg genoeg :( |
Citaat:
maar in bepaalde landen stenigen ze je dood! of ze vierendelen je(gebeurd nog steeds ja) in amerika laten ze verstandelijk gehandicapten 2 jaar in een dodencel zitten zonder hoop voor een toekomst of zonder te weten wanneer je geëxecuteerd gaat worden! dat vind ik pas erg! |
Een oud spreekwoord zegt: boontje vraagt om zjin loontje.
Als ze weten dat er in Thailand zulke straffen staan op drugshandel en ze doen het toch...... |
Citaat:
|
Citaat:
Het is de bedoeling dat je je nek of rug breekt en dan ga je heel snel dood. (het gaat ook wel eens mis en dan stik je in een kwartier maarja) Maar ophangen is idd wel een erge vorm van de (al erge) doodstraf.. Ik zou liever gefusileerd worden dan opgehangen. Maar ontopic. Ik ben sowieso tegen de doodstraf dus ik vind het belachelijk en zeker voor zo'n lichte misdaad, maar ik denk niet dat de Nederlandse regering daar veel tegenin kan brengen omdat het nou eenmaal het Thaise recht is. Ik vind het trouwens best wel goed dat de regering zich daar neit bij neerlegt en het toch probeert.. |
moeten ze hier maar is doorvoeren !!!!
|
Citaat:
|
ik ben natuurlijk tegen de doodstraf, maar als ze zo graag drugs willen dealen in thailand moeten ze de consequenties maar aanvaarden.
|
Ik vind dat de NEderlandse regering zelf een onderzoek moet instellen, en als blijkt dat ze ONschuldig zijn moet een speciale eenheid die mennekes gaan bevrijden. (y)
als ze SCHULDIG zijn is het jammer. Moet je ;s narekenen hoeveel mensen drugs vermoord heeft (y) |
Citaat:
Bij sommige mensen worden de drugs in de tas gestopt als ze even niet opletten. Als deze mensen dan gepakt worden kunnen ze ook ter dood veroordeeld worden, en dan is er dus niet sprake van een boontje komt om loontje-systeem maar gewoon van vette pech. Niet te snel oordelen. |
*zonder de reacties hierboven gelezen te hebben*
eigen schuld, dikke bult dat weet je als je daarheen gaat. Op het Journaal zieden ze dat ze gearresteerd waren in een huis waarin zich drugs bevond. |
Citaat:
Maar de omstandigheden van de Thaise cellen zijn schrikbarend slecht en dus is misschien de Doodstraf nog wel minder erg als een levenslange straf. (wat niet wegneemt dat ik beide straffen niet van toepassing vind voor een drugsdelict) |
De twee, E. Tang en A. Yang, zijn overgebracht naar de Bang Kwang-gevangenis in Bangkok. In die gevangenis zitten mensen die in beroep gaan tegen een doodsvonnis, langgestraften en mensen die levenslang hebben gekregen, en ter dood veroordeelden.
Het duurt dus 2.5 jaar voordat je in beroep kan gaan, en voordat je je familie mag zien, ze moeten daar met enkel boeien de hele dag door lopen. |
Citaat:
|
Citaat:
(Ik heb helaas nog geen internationaal recht gekregen) |
Jammer dan voor de nederlanders.
Je weet dat je in thailand niet met drugs mag handelen, en dat daar de doodstraf opstaat. Als jij dat risico neemt, lekker dood laten gaan daaro. En trouwens iemand naar thailand laten sturen om die idioten te helpen, da kost toch alleen maar geld, kan de nl regering beter investeren in dingen met meer prioriteit. |
Citaat:
|
Nou weet ik niet wat ik erger zou vinden, doodgeschoten worden of in een Thaise cel zitten wegkwijnen. Het lijkt me dr niet bepaald een luxe-oord.
|
Citaat:
:rolleyes: |
Overigens vind ik dat die lui prima wisten dat ze de doodstraf zouden krijgen voor drugshandel, en ze hebben het toch gedaan. Dat betekent dat ze ook maar de consequenties moeten aanvaarden. Pech voor hen, ik heb geen medelijden.
|
Citaat:
Mmmmh, elke dag een overheerlijke Thaise rijsttafel... SMULLEN! :p |
Mooi, eindelijkword dat tuig eens aangepakt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
cocaboeren bijvoorbeeld, bloedarm, moeten wel coca verbouwen, anders krijgen hun kinderen niks te eten, en wat gebeurt er? Ze gaan ze grond daar vergiftigen zodat de Amerikaanse scholkindertjes van de drugs afblijven (wat dus niet gebrut wnat het maakt alleen maar de prijs van coca duurder.) krotom:de vs makt weer eens duidelijk dat e haar eigen volk voor arma colombianen in dit geval trekt. |
Citaat:
|
We moeten eigenlijk de Amerikaanse tactiek gebruiken: "..Do as we say.. if you don't we'll nuke ya'... " Een beetje dreigen is nooit weg.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04. |