Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Zelf een piercing zetten in je oor? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=45163)

Quintus 07-04-2002 14:45

Zelf een piercing zetten in je oor?

Oorbel dus ;) Wist 't woord ff niet meer :o

Het schijnt dat dat goed mogelijk is, maar hoe....?

kaleidoscope 07-04-2002 14:50

Ligt eraan waar,gewoon in je oorlel ofzo is makkelijk...maar als je door kraakbeen moet word het moeilijker denkkik en moet je ook oppassen.
Je kan je oor eerst een beetje verdoven door hem heel koud te maken,ijs er tegenaan houden.
Een naald verhitten (tegen bacteriën)en dan er door heen prikken,in 1 keer er door heen dan doet het het minst pijn.
Ik deed het de keren dat ik hetzelf heb gedaan met een veiligheidsspeld en die kon dan mooi blijven zitten.
Toen ik het niet had koud gemaakt ging het onwijs bloede,toen ik dat wel had gedaan bloede het niet.

Quintus 07-04-2002 14:54

Citaat:

CemetarySlut schreef:
Ligt eraan waar,gewoon in je oorlel ofzo is makkelijk...maar als je door kraakbeen moet word het moeilijker denkkik en moet je ook oppassen.
Je kan je oor eerst een beetje verdoven door hem heel koud te maken,ijs er tegenaan houden.
Een naald verhitten (tegen bacteriën)en dan er door heen prikken,in 1 keer er door heen dan doet het het minst pijn.
Ik deed het de keren dat ik hetzelf heb gedaan met een veiligheidsspeld en die kon dan mooi blijven zitten.
Toen ik het niet had koud gemaakt ging het onwijs bloede,toen ik dat wel had gedaan bloede het niet.

Thnx... gewoon door je oorlel, doet dat veel pijn? :o ;)

En als die veiligheidsspeld erin zit, hoelang duurt t voor er wat anders in kan? :o

Freyja 07-04-2002 14:55

:eek:

Waarom laat je het niet gewoon doen? Weet je tenminste dat het goed en hygienisch gebeurt...

S 07-04-2002 14:57

Citaat:

Morgan schreef:
:eek:

Waarom laat je het niet gewoon doen? Weet je tenminste dat het goed en hygienisch gebeurt...

RozeKimmieJ 07-04-2002 15:00

ja waarom laat je het niet gewoon zetten?
die 15 piek voor 2 gaatjes..dan zijn ze tenminste goed
veels te link en pijnlijk lijkt me zo

Quintus 07-04-2002 15:04

Citaat:

RozeKimmieJ schreef:

Ik heb op andere plaatsen al een aantal laten zetten, maar daarvoor moet ik zo'n eind reizen...en aangezien ik hoorde dat gewoon door je oorlel vrij makkelijk zelf kan...

kaleidoscope 07-04-2002 15:19

Citaat:

RozeKimmieJ schreef:

Met die linkheid valt het best wel mee,zolang je maar niet door kraakbeen gaat prikken..

Stevill 07-04-2002 18:05

Schieten moet je niet doen vooral door kraakbeen niet maar piercen is niet moeilijk je kan er ook gewoon direct iets anders doorheen drukken is nog beter ook omdat spelden e.d gecoat zijn kraakbeen kun je ook best zelf piercen.

Veel succes

Salala 07-04-2002 18:09

Ik krijg er nu al kippenvel van...
Waarom zou je het zelf doen?? Als je ook naar een speciaal iemand kan gaan die er 'verstand' van heeft.?

S 07-04-2002 18:18

Citaat:

Quintus schreef:

Ik heb op andere plaatsen al een aantal laten zetten

:eek: :eek: Où?

Paranoide 07-04-2002 18:41

Citaat:

~(S-|-)2v!lL~ schreef:
Schieten moet je niet doen vooral door kraakbeen niet maar piercen is niet moeilijk je kan er ook gewoon direct iets anders doorheen drukken is nog beter ook omdat spelden e.d gecoat zijn kraakbeen kun je ook best zelf piercen.

Veel succes

ik heb het wel gewoon laten schieten door mn kraakbeen, en ik leef nog.. kdenk dat het verstandiger is om gewoon te schieten of te laten piercen door iemand die er verstand van heeft, ga in elk geval niet zelf klooien met naalden enz.. zie niet echt in waarom je het niet gewoon kan laten schieten als toevallig in de stad bent oid, dan heb je een heel stuk minder kans op infecties en dergelijke.

maargoed, dat is mijn mening, mocht je graag met een knalrood ontstoken oor rondlopen mag je van mij je gang gaan.. :S

OriginalMisfit 07-04-2002 18:49

gewoon zelf doen man het is een oor dus echt makkelijk.... mn vriendin heeft haar lip zelf ge pierced en daar was zelfs niets aan geen complicaties niks :p

Da Girl 07-04-2002 19:23

Citaat:

CemetarySlut schreef:

Met die linkheid valt het best wel mee,zolang je maar niet door kraakbeen gaat prikken..

Dat heb ik dus wel gedaan... Gewoon een naald bovenin me oor erdoorheen gejast. Volkomen mislukt. Deed ook hartstikke veel pijn. Denk niet dat ik snel nog een keer zelf aan de slag ga met de naald.
Nu heb ik het gaatje bovenin me oor gewoon laten schieten. Stuk sneller en minder pijnlijk.

Roos16 07-04-2002 19:48

He gadver, lijkt me niet gezond...en volgens mij ben je toch behoorlijk gestoord als je dat zelf gaat proberen...iedeeen weet toch dat je daarvan gigantische infecties krijgt?!

Paranoide 07-04-2002 20:05

Citaat:

Roos16 schreef:
He gadver, lijkt me niet gezond...en volgens mij ben je toch behoorlijk gestoord als je dat zelf gaat proberen...iedeeen weet toch dat je daarvan gigantische infecties krijgt?!
met de infecties valt het juist weer mee, als je de naald en de plek waarop je wil gaan piercen ontsmet dan is die kans veel minder.. maar waarom zou je het risceren als het veel minder pijnlijk en gevaarlijk is om het door iemand te laten doen die er varstand van heeft?

June bug 07-04-2002 20:29

Citaat:

Quintus schreef:

Ik heb op andere plaatsen al een aantal laten zetten, maar daarvoor moet ik zo'n eind reizen...

Eind reizen?? In ieder dorpje zit toch wel gewoon een juwelier waar je voor ong f 15,- gaatjes kan laten schieten... En dan gewoon door je oorlel, dus geen kraakbeen....
Het lijkt me btw ook dat schieten veel minder pijn doet dan prikken, dus...

kaleidoscope 07-04-2002 22:04

Citaat:

Roos16 schreef:
Vind je dit niet een beetje ver gaan,ik heb het vaak genoeg zelf gedaan en ik kan toch wel zeggen dat ik alles behalve 'behoorlijk gestoord' ben.
Ga niet oordelen over dingen waar je niet genoeg verstand van hebt want ik heb nog nooit 'gigantische infecties' gehad,als het prikken hygienisch en met een beetje verstand word gedaan is er weinig tot geen verschil met prikken bij een juwelier.

BleuQueen 08-04-2002 15:26

ik heb gehoord dat het niet hygenisch is en dat je er veel ontstekingen aan krijgt op sommige plekken

kaleidoscope 08-04-2002 15:34

Citaat:

BleuQueen schreef:
ik heb gehoord dat het niet hygenisch is en dat je er veel ontstekingen aan krijgt op sommige plekken
Je zorgt er zelf voor of het hygienisch is of niet,je ontsmet je oor en de te prikken plek...was je handen,en je KAN ontstekingen krijgen niet iedereen krijgt dat,dat heb je gewoon zelf in de hand.

MelodyofÐeath 08-04-2002 15:40

gewoon goed ontsmetten, je oor je handen en het naaldje en dan kan je gewoon erin prikken, wel een beetje snel dan voel je er het minst van

KazzZ 08-04-2002 15:40

moet je niet zelf zetten joh! Gewoon naar een juwelier gaan en ze voor 15 piek laten zetten! Zo gebeurd en hygiënisch.

morwen 08-04-2002 15:40

je moet het zelf weten maar ik zou erges naartoegaan waar ze dr verstand van hebbe

kaleidoscope 08-04-2002 16:21

Citaat:

DaRk pRiNcEsS schreef:
je moet het zelf weten maar ik zou erges naartoegaan waar ze dr verstand van hebbe
De personen die bij de juwelier prikken,hoeven er ook geen verstand voor te hebben...maar iedereen verwacht dat ze dat gewoon hebben.
Ik blijf bij mijn mening dat je het net zo goed zelf kan doen :)

jezzie_lost 08-04-2002 16:34

hmmz ik heb 5 gaatjes zelf geprikt in me oor. 2 in me kraakbeen en 3 in me oorlel.. het doet geen pijn vooral nadat je het koud hebt gemaakt met ijsklontje etc.

het is ook niet gaan ontsteken.. maar soms gaat het wel ontsteken.. ligt eraan. maar kraakbeen is niet gevaarlijker ofzow hoor. want het is hetzelfde als piercen.. je ragt er gewoon een naald of veiligheidspeld in.. je laat ut genezen en dan kan er iets anders in als je dat wilt

veel plezier ermeej

kuz jessie:D :D :D

Stiflif 08-04-2002 18:51

Citaat:

~(S-|-)2v!lL~ schreef:
Schieten moet je niet doen vooral door kraakbeen niet

Wa??? ik eb mijn oorring vanboven latuh schietuh... d'r was niets aan... en tis nog nie ontstokuh!!! ik eb ook al oruh vertelluh da piercen veiliger is, maar die zijn dikker dan ee gwne oorring dus sjah... keuze rap gemaakt, oor...

ik zou toch maar gwn late doen, oor... je weet nooit! lijkt mij zo griezelig et zelf te doen... maja... et zijn jouw oruh!!! doe er mee wat je wil!!!

-xxx-
Stiflif

S 08-04-2002 19:29

Citaat:

Stiflif schreef:

Wa??? ik eb mijn oorring vanboven latuh schietuh... d'r was niets aan... en tis nog nie ontstokuh!!! ik eb ook al oruh vertelluh da piercen veiliger is, maar die zijn dikker dan ee gwne oorring dus sjah... keuze rap gemaakt, oor...

ik zou toch maar gwn late doen, oor... je weet nooit! lijkt mij zo griezelig et zelf te doen... maja... et zijn jouw oruh!!! doe er mee wat je wil!!!

-xxx-
Stiflif

is het nog niet ontstokUH, nouuh dasuh leukuh... Het zijnuh haaruh ooruh jah...

Dat je zo praat is tot daaraantoe, maar dat je ook zo tiept, slaat werkelijk álles. :eek:

punkrock-bastard 08-04-2002 20:24

Citaat:

jezzie_lost schreef:
hmmz ik heb 5 gaatjes zelf geprikt in me oor. 2 in me kraakbeen en 3 in me oorlel.. het doet geen pijn vooral nadat je het koud hebt gemaakt met ijsklontje etc.

blehhh... ik mis jou! :( mag ik je zo bellen?

MelodyofÐeath 08-04-2002 21:00

Citaat:

CemetarySlut schreef:

De personen die bij de juwelier prikken,hoeven er ook geen verstand voor te hebben...maar iedereen verwacht dat ze dat gewoon hebben.
Ik blijf bij mijn mening dat je het net zo goed zelf kan doen :)

idd ik heb een neusknopje laten schieten omdat ze bij een piercshop dezelfde dikte erin zetten en hier schoten dacht ik dat dta wel makkelijk was nou hij zit zo scheef als een aars..de ene kant van het knopje raakt mijn neus wel en de andere kan zweeft en het staafje steekt naar achteren..heuj :D maar iig oorgaatjes kan je zelf idd erg goed prikken.

daisy96 29-03-2010 15:59

ik heb zelf een helix en een tragus piercing gezet,
helemaal geen last mee gehad alleen de tragus was pynlyk omdat ik er eerst een oorbel doorheen had en daarna wou ik er een officiele traguspiercing door maar die zyn 1,2mm.
ik had eerst wat geoefend by myn oorlellen en daarna gewoon gedaan, niet denken maar doen en ik heb er echt geen spyt van!
als je alles goed schoon houd kan het prima,
oké pynloos is het niet maar ik vond het helemaal niet erg pyn doen vooral onderin me oor niet, goed verdoven met ys scheelt al een stuk en als je het 1x gedaan hebt kryg je er eigenlyk handigheid in en doe je die anderen ook zo even:)
ik heb er zeer posivitieve ervaringen mee en ben er trots op sommige mensen verklaren me voor gek, oja wel een tip ik zou er wel even wat tyd tussen laten zodat ze wel goed kunnen genezen want aan het begin branden ze nog wel wat en meestal kun je erook niet op liggen;)
succes!

Mutant_oud 29-03-2010 16:12

2002!

jacobdb 29-03-2010 16:29

hij wil gewoon zijn mannelijkheid tonen, snap dat;)

FA 29-03-2010 16:32

Ik zou nog niet zelf door mijn eigen oorlel schieten, laat staan elders nog piercings te gaan schieten.
Daar zijn professionele mensen voor, dus laat dat hen dat maar doen. Voor je het weet gaat de boel ontsteken en beland je met blauw-groene huid op de spoedafdeling...

*oma* 30-03-2010 09:53

up

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.