![]() |
Voortijdig schoolverlaten
hoe denken jullie hierover? ik doe VWO, 4e klas maar ik kan het bijna nooit opbrengen huiswerk te maken en haat het om naar school te gaan. weet iemand of je nog wel een 'fatsoenlijke' baan kan krijgen als je bijvoorbeeld in 5 VWO belsuit ermee te stoppen?
|
Je kunt ook als je 4VWO afmaakt je havo-'diploma' gaan halen (je krijgt dan een soort van certificaat en dan kun je dus al naar je vervolgopleiding....zit je iig niet meer met die k*t tweede fase opgescheept..
|
ehm volgens mij kan je door de tweede fase toch juist niet meer van 4 vwo over naar 5 havo??
|
Citaat:
er zit er bij ons in de klas ook een, die is blijven hangen in 4V en die zit nu in 4H, hij had nog geen pakket gekozen enzow, dus hij mocht niet naar 5H. |
Citaat:
Ik mocht zelf niet omdat ik alleen duits 1 had :(, maar ja |
argh.. kheb ook alleen Du1, en Natuurkunde-richting. slaat btw nergens op maar jah.. kutschool :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het lijkt me onverstandig om van school af te gaan. Misschien kun je de havo gaan doen als je niet zo veel van huiswerk houdt. Voor veel banen (de betere banen) wordt er nou eenmaal veel waarde gehecht aan een goede opleiding!!!
|
Als je een overgangsbewijs van 3 naar 4 havo of vwo hebt, kan je naar het mbo. Dat kan dus ook als je in 4 vwo zit, ook al mag je niet over naar 5 vwo (je mocht wel naar 4)
|
Citaat:
Hiermee kun je alleen MBO doen, maar dat kan dus ook al met een overgangsbewijs van de 3e naar de 4e klas. Zelfs als je 5vwo hebt afgemaakt, mag je in de meeste gevallen nog niet naar het HBO. |
weet iemand btw of ut zo is da je tot je 18e naar school moet of tot je 16e?
|
Ik ben in 3 Havo gestopt met school, maar ik ben wel verder gaan studeren! (MBO) ik ben blij met mn keuze, doe nu HBO. Maar helemaal niks meer doen zou ik niet doen, wat wil je gaan doen dan als je stopt?Een "fatsoenlijke" baan krijg je niet zo makkelijk als je helemaal stopt met school.
Volgens mij is leerplicht trouwens tm je 16e. |
je bent verplicht om op deze leeftijd naar school te gaan maar wat ik zou doen als ik jou was en als je het geld hebt er een jaartje tussenuit (eventueel highschool) dat helpt vaak heel goed. ook een tijdje werken (fulltime) dan merk je pas hoe zaai werken kan zijn!!!!!!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41. |