![]() |
Jij
Dit is mijn eerste gedicht ooit geschreven, wat vinden jullie ervan?
Jij Je zei dat je zei wat ze allemaal dachten Ik zei dat jij zei wat jij dacht En jij keek me aan met die ene glimlach Die lach die je woorden ontkracht Geen woord werd gesproken We wisten beide dat dat overbodig zou zijn maar toen jij na een tijdje mijn naam zei voelde dat toch wel weer fijn Een beetje onzeker vroeg jij of het waar was Ik zei dat ik dat nog niet wist Je kreeg een wanhopige blik in je ogen Zo bang dat je je had vergist Maar toen ik je zo zag Toen wist ik het zeker En plotseling was ik zo blij Ik wist dat het waar was ik wist het zo zeker Jij hoorde gewoon bij mij |
Wat lief...Met name de laatste paar zinnen. echt superlief
|
dankjewel:)
|
Ik vind het ook een lievig gedicht... Mooi gedaan (y)
|
Citaat:
Opbouw is niet geweldig. En er zitten woorden en zinnen in die echt zo ongeloofelijk "fout zijn". Bijvoorbeeld het woord "ontkracht". Het past helemaal niet in de rest van het couplet. Of het woordje "fijn". Nou heb je deze twee woorden waarschijnlijk gekozen voor de rijm, maar in dat geval kan je de rijm beter weg laten denk ik. (mag dat dan? ja, een gedicht hoeft niet te rijmen hoor.) Maar goed, eerste gedicht, alle begin is moeilijk, en oefening baart kunst zou ik zeggen, dus schrijf er nog 1000, post ze allemaal op het forum (maximaal twee per dag) luister naar de kritieken en trek je er niet teveel van aan, en voel je niet teveel aangesproken, en je wordt er vanzelf goed in. |
Citaat:
Bedankt voor je commentaar!! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43. |