![]() |
België: doe de stemtest
18 mei verkiezingen en ik weet begot niet waar ik op ga stemmen.
Test uzelve: http://www.vrtnieuws.net (ikzelf kan het niet want m'n pc is te oud voor deze test ;) ) btw dit is de uitslag van de peilingen (die natuurlijk geen garantie zijn voor de echte verkiezingsuitslagen van mei): http://www.standaard.be/assets/image...entiemaart.jpg |
spirit
aglalev sp.a vld cd&v n-va vlaams blok maar ik heb bij sommige stellingen maar wat ingevuld omdat ik niet echt weet waar het over gaat. En ik weet dat vlaams blok erg rechts is.. maar kan verder iemand me vertellen wat ongeveer gelijke partijen(met nederland) zijn in Belgie? |
http://www.politicsinfo.net/?go=http...enpartijvooru/
hier is nog een stemtest daar had ik: PvdA Agalev SP.A Vivant Spirit CD&V N-VA VLD VlaamsBlok |
heb (als nederlander) ook de stemtest gedaan:
N-VA 59 VL Blok 56 Spirit 49 agalev 48 vld 48 cd&v 39 sp.a 35 maar keb geen idee wat dit betekent :) |
Citaat:
-sp.a= PvdA in Nederland -vld= V VD in nederland -agalev= groenlinks -cd &v= cda -n-va= nieuwe vlaamse alliantie= nogal rechts en vlaams-nationalistisch: streeft naar onafhankelijkheid van vlaanderen (dus wil van wallonië af) -spirit= ook vlaamsgezind, maar wil niet noodzakelijk vlaamse onafhankelijkheid, is een progressieve eerder linkse partij -vlaams blok= zo mogelijk nog extreem-rechtser dan de LPF, harde stellingen i.v.m. vreemdelingen, willen ook vlaamse onafhankelijkheid -liberaal appel= rechts liberalisme, nogal conservatief -vivant= heel ander soort partij met hoofddoel: iedereen (of je nu werkt of niet) krijgt zowiezo een inkomen, dus kan je zelf kiezen of je wel wil gaan werken. -resist= alliantie tussen de pvda (communisten, dus NIET zoals in nederland) en de AEL (arabisch-europese liga) |
help wat een enge test is dit dan!!!! :eek: :eek: ik ben helemaal niet zo heel rechts! ook zeker niet links, maar extreem rechts ook niet.... nou ja ach, gelukkig hoef ik niet te stemmen in belgie en weet ik in NL wél wat ik zou moeten stemmen :)
|
Ik kreeg AGALEV uit, en als dat de Belgische GroenLinks is zit ik goed :)
|
Ikke:
SP.A Spirit VLD Agalev CD&V N-VA Vl. Blok |
Citaat:
|
Citaat:
en de pvda zal waarschijnlijk idd gevonden hebben dat migranten meer rechten moeten hebben, en daarbij naïefjes verondersteld dat de ael voor dezelfde waarden staan als zijzelf... mijn uitslag bij die 2de test: pvda agalev sp.a vivant spirit en dan heel erg weinig: nv-a vld vlaams blok een milimeter-streepje ;) wel vreemd, ik dacht dat eerder sp.a of agalev eerst zou staan. |
Omdat de AEL erg extreem is tegenover andere rassen (dan de moslims) zijn ze niet meteen extreem rechts! Ze zijn juist extreem links! Ik ga zo ook de test doen, bij die op politicsinfo.net kwam er ooit dit uit:
1. VLD 2. Vl. Blok 3. CD&V 4. NV-A 5. Spirit 6. SP.a 7. Agalev 8. PvdA Overigens: Spirit is net zoiets als D'66, voor de democratische vernieuwingen enzo en heeft een kartel (is ongeveer samen gegaan) met de SP.a Op die test van tv kom ik zo terug. |
au, dit is een pijnlijke uitslag. Ik dacht juist dat ik veel punten had die niet met het Vlaams Blok overeen kwamen, zoals dat van die voetbalcompetitie enzo, maar dit valt zwaar.
1. Vl. Blok 57 2. N-VA 55 3. CD&V 39 4. VLD 37 5. SP.a 24 6. Agalev 14 7. Spirit 12 Dit geeft een ander beeld dan politicsinfo... Als ik belg zou zijn en daar zou mogen stemmen, zou ik toch moeten kiezen tussen CD&V en Vlaams Blok. Dat extreem rechtse valt best wel mee, maar ze zijn zondermeer rechtser dan de LPF, de LPF is helemaal niet zo rechts. Ik zie wel iets in de onafhankelijkheid, strenge aanpak criminelen, strenger allochtonenbeleid. Ik verafschuw de houding van de VLD in de oorlog en hun D'66 beleidje met Agalev, ook al zijn het soortgenoten van de VVD, waar ik in Nederland op zou stemmen. |
ik heb als nederlander ookmaar ff meegedaan.
moest wel lachen toen ik de vraag zag, moet de belgische eredivisie voetbal gescheiden worden in waalse competitie en vlaamse competitie (meen ik), waar maak je je druk om :d mijn uitslag is zo: 1. cd&v 2. vlaams blok 3. n-va 4. sp. a 5. vld 6. spirit 7. agalev kan me in deze uitslag wel goed vinden ben behoorlijk rechts en anti links :D |
Opvallend is de linkse plaats van de VLD en de ietwat rechtse plaats van het CD&V. Dat komt denk ik door de paarsgroene coalitie daar. Ik heb net nog even op politicsinfo.net de test gedaan, die was inmiddels verandert en Vivant (kutpartijtje) zat erbij. Dit was de uitslag:
VLD Vlaams Blok N-VA CD&V Spirit Vivant SP.A Agalev PvdA |
Dit was mijn uitslag:
Spirit Agalev SP.A VLD CD&V N-VA Vlaams Blok Interessant, bij een eerdere test (ook via dit forum ontdekt) kwam ik op: PvdA Agalev Spirit SP.A CD&V VLD Vlaams Blok Spirit was volgens een Vlaamse medeforummer te vergelijken met D66 in Nederland, dus waarom die zo hoog eindigen bij mij in die bovenste test is me een raadsel. De onderste test geeft mijn mening beter weer, want de PvdA is te vergelijken met de Nederlandse SP (hoewel iets radicaler), en dat is 'mijn partij' in Nederland. |
De PvdA is veel extremer dan de SP in Nederland. Kijk maar op hun site: veel kreten als maoisme enzo...
|
Ben wel Nederlander, maar ik kreeg uit:
AGALEV -85 uit 100 SP.A -69 uit 100 SPIRIT 68 uit 100 VLD 54 uit 100 CD&V 43 uit 100 N-VA 29 uit 100 VL Blok 26 uit 100 Ik had deze uitslag wel een beetje verwacht :D |
spirit, dan Agalev
|
Citaat:
|
Citaat:
ik denk wel dat dat de belgische groenlinks is als ik hun standpunten lees:D |
wat een gekke uitslag: :confused:
VL Blok 65 Sp.A / Spirit / VLD 59 Agalev 54 N-VA 53 CD&V 42 |
Agalev: 85
Spirit: 75 SP.A: 47 VLD: 46 CD&V: 31 N-VA: 28 Vl.Blok: 9 |
ik als nederlander heb hem ook even gedaan :)
VLD 68 AGALEV 60 Spirit 59 SP.A. 58 CD&V 53 VL-Blok 41 NV-A 34 |
ik vul al die testen zo in dat ik de zo rechts mogelijke partij krijg als uitkomst
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
sp.a 75
spirit 75 AGALEV 66 CD&V 63 VLD 60 N-Va 44 Vl Blok 24 ik heb in Nederland op de PvdA gestemd..dus t zal wel kloppen :)(y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik weet niet veel van Belgische politiek, maar als ik het goed begrijp is sp.a een soort Belgische Pvda. Dus daar ga ik dan voor, mocht ik ooit Belg worden.........
|
1.Spirit
2.SPA 3.VLD 4.Agalev 5.N-VA 6.CD&V 7.Vlaams blok Als ik belg zou zijn, stemde ik de 18e Spirit. |
1. agalev
2. vivant 3. sp.a Ik stem die laatste, groenen zeggen me niks en vivant haalt de kiesdrempel waarsch niet. En eh Freya Vdb is :cool: |
Agalev = 91
Spirit = 87 sp.a = 74 klopt wel geloof ik |
Citaat:
gaan we weer, links...*zucht* |
SP.A 71
Spirit 70 Agalev 68 VLD 53 CD&V 46 VL blok 41 N-VA 39 Lijkt bijna op die van stemwijzer.nl :) (y) |
AGALEV-93
Spirit-80 sp.a-67 vld-52 cd&v-42 n-va-30 vl blok-30 had wel zoiets verwacht indd...alleen niet dat ik nog zoveel voor het vl blok zou halen :eek: maar verder klopt het eigenlijk wel :) |
Vlaamsblok
N-VA Spirrit CD&V Agalev SP.A Viviant |
Willen jullie Belgen voor mij wat URI' s van overheidportals hier neerzetten?... Ik wil wel eens uitzoeken hoe dat zaakje daar werkt.
|
doedestemtest.be:
spirit 72/100 agalev sp.a cd&v vld n-va vl blok 27/100 andere test: sp.a cd&v vivant spirit vld agalev pvda n-va vlaams blok xxx |
Vlaams Blok 75
N-VA 66 CD&V 44 Spirit 32 SP.A 23 VLD 23 Agalev 10 |
Ik had de grootste overeenkomst met CD& V
en VLD |
Ik heb een andere test gedaan, en daarbij had ik SP.A en Agalev bovenaan.
|
Bij mij kwam er AGALEV uit, en das ongeveer gelijk aan de Nederlandse GroenLinks, aangezien ik altijd twijfel of ik later SP of GroenLinks moet stemmen, zit ik nu wel ongeveer in de goede richting.
|
VL Blok 71
N-VA 66 VLD 55 |
sp.a 58
vld 49 vl blok 46 cd&v 50 n-va 40 agalev 39 spirit 30 |
als Nederlander:
VLD 76 Spirit 73 Agalev 70 SP.A 70 CD& V 43 N-VA 34 Vlaams Blok 33 Maarre.......die Belgische partijen hebben leuke namen :D |
PVDA
Agalev SP.A Spirit Vivant CD&V N-VA VLD Vlaams Blok |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32. |