![]() |
Wat is jouw favo genre?
Poll: Wat is jouw favoriete genre?[*]Cult[*]Maffia[*]Romantiek[*]Animatie[*]Sf[*]Oorlog[*]Musical[*]Romantische Komedie[*]Misdaad[*]Fantasy[*]Speelfilm[*]Detective[*]Avontuur[*]Komedie[*]Horror[*]Western[*]Gevangenis[*]Aktie[*]Psychologische Thriller[*]Thriller
http://poll.dezeserver.nl/results.cg...out=2&sort=prc Ook een poll maken? Klik hier Mijne is Gevangenis, kweet niet waarom :) Op een ander forum vroeg iemand of ik er cult bij wilde zetten, heb ik nu dus gedaan, maar kan iemand me nu eens precies uitleggen wat cult is?? :confused: :o |
Denkt heeeeel diep na... o ja, horror.
Cult is wat moeilijk uit te leggen. Het betekend ongeveer dat een film een grote culturele waarde heeft voor een aantal fans, of hij nou goed is of niet. |
Waar is de optie 'Maffia'?
Je kan zeggen dat het onder misdaad valt, maar tis toch een genre apart vind ik. |
Er zijn naar mijn mening in vrijwel elk genre té veel topfilms gemaakt om een keuze te maken...
|
Maffia staat erbij heb de poll ff opnieuw gemaakt
|
fantasy
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maffia
|
Citaat:
|
Fantasy (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Waar is Diesel, hij zal vast wel Maffia kiezen, aan zijn avatar te zien. |
*offtopic*, big daddy, je vraag bij de scholieren trivia moet nog, doe het ff.
|
drama, oorlog, western en fantasy
|
Animatie ;)
|
Thriller/ psychologische thriller...
|
animatie
shrek en ice age heersen!!! |
Maffia
If anything in this life is certain, If history has taught us anything, it is that you kill anyone... heerlijk! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Fantasy denk ik wel... ik kon niet helemaal kiezen tussen Fantasy en horror.. maar toch fantasy gestemd (dat ik van horror aan zowat iedere film minstens een maand slapeloze nachten overhoud maakt niet uit... :rolleyes: )
|
Het zijn er meerdere maar ik kies voor Western. Prachtige beelden van het wilde westen met zijn dorre woestijnen en zijn kleine dorpjes. En dan nog eens de muziek van Ennio Morricone erbij...
|
komedie, drama, psychologische thriller en musical...
maar ik kies toch maar voor musical dan. |
kga voor gevangenis. hmm ja omdat de filsm die ik geweldig vond (shawnshank redemption en the green mile) zich in de gevangenis afspeelden
|
1. why the fuck staat er gevangenis bij. dat de film zich in een gevangenis afspeelt heeft toch helemaal nix met het genre te maken. als de film zich in new york safspeelt noem je de genre toch ook niet new york?
2. wat is het verschil tussen misdaad en detective? 3. waarom staat martial art er niet tussen. 4. ik kies voor martial art |
Horror is al jaren mijn favoriete genre. Daarna de psychologische thrillers. Op zijn tijd hou ik ook wel van een heftig waargebeurd verhaal dat verfilmd is, maar dat staat niet echt bij in de poll...
|
Citaat:
|
japanse culthorror en manga.
|
Ik heb ook liever cult films..
En jah Japanse zijn wel bruut, Japanese gaan verder dan ze in de Westerse wereld ooit zouden durven (op het gebied van geweld en sex).,, |
Horror.
|
Shit, we zakken steeds meer plaatsen mensen. Is diesel al komen checken??? He can save us!
|
Ik denk dat ik voor de psychologische thriller ga. :)
|
Animatie en speelfilm vind ik nou niet echt genres..
Final Fantasy was toch echt een animatie film, maar het genre is overduidelijk SF, en Ice Age is een onvervalste Comedy.. |
Citaat:
|
medische thrillers, zoals die van Robin Cook en van Michael Palmer en detectves zoals Baantjer
|
Citaat:
en kiest de optie MAFFIA. "As far back as I can remember, I've always wanted to be a gangster." -- Henry Hill, Brooklyn, N.Y. 1955. |
MISDAAD is ongeveer hetzelfde als MAFFIA.
MAFFIA = MISDAAD MISDAAD = MAFFIA |
The Godfather bijvoorbeeld, is een misdaad film over de maffia. Er is eigenlijk niet echt een genre die MAFFIA heet, het is slechts een deelaspect van de genre MISDAAD. Dus, laten we het maar gewoon houden op MISDAAD. Bijvoorbeeld films als Goodfellas, Scarface, The Godfather, The Usual Suspects, Baby Face Nelson etc. vallen onder de categorie MISDAAD.
De mensen die op MAFFIA hebben gestemd, hebben dus eigenlijk ook op MISDAAD gestemd. En andersom. |
Horror
|
anime staat er ook niet tussen..
anime is ook heel wat anders dan animatie.. |
Citaat:
Als er een aparte optie voor maffia is, zou er ook een een aparte moeten zijn voor slasher, zombiefilm etc. En dat zou ook wat onzinnig zijn. |
Citaat:
Gewoon misdaad. |
Citaat:
|
en psychologische thriller staat weer op 1 :)
een combinatie van komedie en psychologie/drama is ook (y) |
komedie/psychologische triller/gavangenis/SF/musical waarbij ik dan kies voor psychologische triller
|
Yakuza !
|
|
http://www.blakeleyh.com/images/sund...01/brother.jpg dit is dus de beste misdaad film ooit
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35. |