![]() |
[Nederlands] betoog
Ik moet dus een betoog houden over een bepaald onderwerp waar ik volledig tegen ben :( , dit moet dus 6 minuten duren en vol argumenten zitten. Natuurlijk ben ik tegen de oorlog enzo maar dat is iets waar de helft van mijn klasje alweer zal mee afkomen :rolleyes: . Ik had zoiets gedacht als bvb.: in idool of in bigbrother weet je als kijker totaal niet of het wegstemmen eerlijk gaat en toch hangen wij er steeds weer geld aan door sms'jes te sturen :o . Nu is mijn vraag weten jullie hier nog veel tegenargumenten voor of weten jullie onderwerpen waar je gerust 6 minuten kan over praten :confused: . Please help me want ik ben ten einde raad :( :o ...
xxx Faith :D |
woepsie nou zie ik net dat er vlak onder mij ookal zo een post is geopend :o . Nou ja als je em wil sluiten sluit em dan :( , maar ik heb wel echt iets nodig waar je tegen kan zijn en 6 minuten kan over praten...
|
Ik vind het zelf niet zo'n goed onderwerp.
Ten eerste moet je Idols niet gelijk stellen aan Big Brother. Dat zijn twee verschillende programma's met verschillende aspecten. De overeenkomsten zijn er maar weinig, waardoor je dus eigenlijk twee betogen krijgt: één over Idols en één over Big Brother. Ten tweede is de 'wij'vorm niet echt goed, want wie zijn 'wij' die al die smsjes sturen? Dan zou je er dus 'men' van moeten maken, maar ook dan moet je weer uitleggen wie 'men' is, want niet iedereen stuurt die smsjes! Ten derde is het onderwerp bij ons op school door de lerares Nederlands afgekeurd, want dit is te laag niveau vindt zij en wel erg tijdgebonden (andere onderwerpen ook wel, maar dit heeft meer met hypes te maken enzo, toch net iets anders). Ik weet dus niet of ze erg zeikerig zijn bij jullie, maar d'r is dus een kans dat je achteraf te horen krijgt dat het niet genoeg niveau bevat. Onderwerpen die je zou kunnen doen: - Tweede fase (dat het goed is of juist slecht) - Fileprobleem - Drugs (strenger of juist nog meer legaliseren) - Doodstraf - Alternatieve straffen - Dierproeven - Plastische chirurgie - Rookverbod - Genetische manipulatie (voedsel of mensen) - Klonen - Cellentekort - Abortus - Homohuwelijk - Alternatieve geneeswijzen - Schiphol 6e en 7e baan - Normen en waarden - DNA-Databank - Stemrecht (vanaf 16 jaar) - Punten-rijbewijs - Euthanasie - Terug draaien van invoer Euro - Monopolie NS - OV-jaarkaart en collegeld - Salarissen van profvoetballers Nou ja, sommige zijn wat afgezaagd, maar er zijn wel veel argumenten te verzinnen. En alsof jouw docent(e) weet of jij voor of tegen bent (in het echt bedoel ik dus). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47. |