Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   ow wat ben ik dom geweest! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=454110)

grazygirl66 21-04-2003 18:04

ow wat ben ik dom geweest!

vrijdag avond had ik een feestje, daar ben ik dronken geworden en heb tegen mn vriend gezegt dat ik me niet happiej voelde automutileerde enz.. dit wilde ik helemaaal niet zeggen :(... toen werd ik naar huis gebracht en daar had een goede vriend mij tegen moeten houden want ander was ik in het water gesprongen en ik zat de hele weg te schreeuwen ik wil dood... en ik weet nu niet goed wat ik moet doen want hij is heel erg geschrokken en ik weet niet goed wat ik moet zeggen.... :(
srry voor het verhaaltje maar ik moet het even ergens kwijt...

Leonoor 21-04-2003 18:05

Probeer er met hem over te praten.
Ik denk dat dat zowel voor jou als voor hem belangrijk is.

Ciskaatje 21-04-2003 18:41

Ik ben het met Leonoor eens. Probeer er met hem over te praten.

Wat is gebeurd, is gebeurd. Je kan het niet meer terugdraaien. Je kunt nu alleen maar proberen het zo goed mogelijk op te lossen.

Ik weet niet of je vriend al wist dat je problemen had? Of hij al wel iets wist, of echt nog helemaal niks. Ik weet ook niet of je al van plan was, het hem (ooit) te vertellen? Of dat je het eigenlijk allemaal zo lang mogelijk nog geheim had willen houden?
Deze dingen spelen namelijk ook mee, denk ik.

En aan de andere kant, misschien is het wel beter dat hij het weet. Het is wel je vriend.. Nou weet ik natuurlijk niet hoe serieus de zaken zijn enz, en hoe lang jullie al hebben, en of hij erg te vertrouwen is. Maar als hij echt te vertrouwen is, dan moet hij hiermee om kunnen gaan. Maar goed, voor hem blijft het heel erg schrikken natuurlijk.

En wat je tegen hem moet zeggen? Ik zou zoveel mogelijk eerlijk zijn nu. Maar dat ligt natuurlijk ook aan hoe serieus jullie relatie is, en hoe erg je hem vertrouwt. Maar als je hem vertrouwt, zou ik nu toch zoveel mogelijk eerlijk zijn. De kop is er immers al af, en de waarheid zal er toch ooit uit moeten (als jullie van plan zijn lang bij elkaar te blijven)

fiepje 21-04-2003 20:23

ik heb dat ook wel es gehad... was ik op een feest en had ik best wel wat op, en toen heb ik zomaar tegen iemand gezegt dat ik sneller dronken werd omdat ik aan de anti-depressivum zat...
vond ik ook een stomme actie achteraf... want ik zou begod niet weten tegen wie ik dat gezegd had...

en wat ze al eerder zeggen.. ga met m praten ofzo...
meer kan ik dr niet van maken...

CoveredEyes 26-04-2003 15:57

Mhh, hoe gaat t nu??

AtHell 26-04-2003 16:46

Wat dom zeg.

CoveredEyes 26-04-2003 16:54

Citaat:

AtHell schreef op 26-04-2003 @ 17:46:
Wat dom zeg.
jah ik denk niet dat ze hier iets aan heeft, dank je wel

AtHell 26-04-2003 16:57

Citaat:

Blueeyez03 schreef op 26-04-2003 @ 17:54:
jah ik denk niet dat ze hier iets aan heeft, dank je wel
Ja jammere poging toch sarcasme.

Zal ik anders kijken of "Heey, ik vind het echt zielig voor je joh. Baaalen voor je, echt wel klote. Ja ik sta klaar voor je hoor als je me nodig hebt. Heey als je een schouder nodig hebt om op te huilen je weet m'n e-mail adres" Puh-lies. :rolleyes:

Edit:

Dit zeg ik dus omdat het totaaaal geen zin heeft om van die half zachte reply's neer te gooien vol met zogenaamde sympathie.

CoveredEyes 26-04-2003 17:09

Citaat:

AtHell schreef op 26-04-2003 @ 17:57:
Ja jammere poging toch sarcasme.

Zal ik anders kijken of "Heey, ik vind het echt zielig voor je joh. Baaalen voor je, echt wel klote. Ja ik sta klaar voor je hoor als je me nodig hebt. Heey als je een schouder nodig hebt om op te huilen je weet m'n e-mail adres" Puh-lies. :rolleyes:

Edit:

Dit zeg ik dus omdat het totaaaal geen zin heeft om van die half zachte reply's neer te gooien vol met zogenaamde sympathie.

BAH!! Zeg dan helemaal niks joh en dan snap ik ook niet wat je hier doet maar okej, lees je pm-berichten

AtHell 26-04-2003 17:13

Citaat:

Blueeyez03 schreef op 26-04-2003 @ 18:09:
BAH!! Zeg dan helemaal niks joh en dan snap ik ook niet wat je hier doet maar okej, lees je pm-berichten
*gaaaaap*

Funkybunny 26-04-2003 18:37

nou uhm ik vind het niet echt dom
ik vind het eerder dom dat je het niet eerder
hebt gezegd ik automotuleer en ik heb sinds
kort een vriendje ik wou het niet vertelen
met de rede dat het iets persoonlijks is maar
toch vond ik ook dat hij het verdiende om te weten;
en het valt ook gewoon op de zomer komt eraan
en natuurlijk uhm is er iets zoals sex ik ben zwaar
onzeker dus laat mn lichaam niet snel zien
maar voelen is iets anders en juh kan het ook voelen.
En het is toch iets wat bij je hoort en ook vind ik
Dat je toch jezelf moet zijn bij je vriendje en of dat
betekent als je anorxia hebt dat je bij zijn bijzijn
weigert te eten ofdat jij je niet hoeft te verbergen
of dat je gewoon de dingen doet die bij je hoort
Dat maakt niet uit maar je moet toch jezelf zijn
dus als ik jouw was zou ik met hem praten
En als hij er niet meej kan leren leven
vind ik is hij jouw ook zeker niet waard

Kusssssssiess Funky

grazygirl66 26-04-2003 19:36

tnx allemaal :) ik heb dr cker wel wat aan!..
hij wist er helemaal nix van en ik heb nog helemaal niet lang met hem twee weken :S.. maar hij vind dat ik mn exuses aan moet bieden en hij doet heel raar dus nouw dan niet hoor...

CoveredEyes 26-04-2003 20:31

Citaat:

grazygirl66 schreef op 26-04-2003 @ 20:36:
tnx allemaal :) ik heb dr cker wel wat aan!..
hij wist er helemaal nix van en ik heb nog helemaal niet lang met hem twee weken :S.. maar hij vind dat ik mn exuses aan moet bieden en hij doet heel raar dus nouw dan niet hoor...

Hoe bedoel je dan niet?wilje het uitmaken ofwil je geen excuses aanbieden?

Leonoor 26-04-2003 21:02

Citaat:

Blueeyez03 schreef op 26-04-2003 @ 21:31:
Hoe bedoel je dan niet?wilje het uitmaken ofwil je geen excuses aanbieden?
Idd... En vraagje: waarvoor zou je je excuus aan moeten bieden?

TheOneWhoLeft 27-04-2003 01:11

Beter maar uitmaken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.