![]() |
Eerste afspraakje: wat moeten we doen???
hallo,
ik heb via msn een hele leuke meid leren kennen. Nu is het zover gekomen dat we een echte 'Date' krijgen, alleen we hebben beiden geen flauw idee wat we moeten gaan doen. We wonen zo'n 25km van elkaar af, dus een van ons moet sowieso al naar de ander toe reizen. En aangezien we voor zo'n eerste afspraak natuurlijk nog niet met onze ouders geconfronteerd willen worden, moet het ook een beetje sneaky! Iemand misschien een goed ideetje wat te doen op zo'n date? |
Ik heb zoiets ook net gehad en hij kwam bij mij een film kijken, op mijn pctje.
Is heel handig (als je je ouders wegstuurt dan hè.. :p) want ze kan gewoon lekker kletsen (en andere dingen ;)) zonder dat dit moeilijk wordt. Dat heb je als je naar de bios gaat ofzo. En een film kijken is heel neutraal.. Niet meteen een neukactie ofzo en ook geen anti-romantische bezigheid.. Toch? :confused: |
Mooi weer -> in park of bos gaan wandelen, gezellig de stad in, terrasje pakken.
Slecht weer -> Paraplu mee en zelfde activiteiten als mooi weer :p |
25 km. is geen afstand om je druk over te maken naar mijn mening :). Je zou naar de bios kunnen gaan idd, of een terrasje pikken en de stad in ofzo :p
|
Doe zoals ik en mijn vriendin deden op onze eerste date: in de zon gaan zitten en elkaar aanstaren. :o:D
|
nou dit zijn dus precies de dingen waar we het over gehad hebben...alleen bios lijkt me een beetje afgezaagd, al is het natuurlijk idd wel heel neutraal. Wandeling had ik ook al aan gedacht, maar daar zijn we beide niet echt het type voor... Ik zou het liefst echt iets heel wazigs gaan doen, wat superlollig is, dat zou het beste bij ons beide passen, alleen dat is blijkbaar moeilijk te vinden...
|
Citaat:
|
Als 't mooi weer is; wandelen, buiten zitten, ijsjes eten.
Als 't geen mooi weer is; ergens in een café oid zitten, lekker iets drinken en kletsen. |
Ga naar het internetcafé: Chatten.
Nee, je kunt bijvoorbeeld naar de dierentuin gaan. Serieus. Dieren zijn altijd leuk om naar te kijken en ze vormen zeker een onderwerp van gesprek. Bovendien zijn ze grappig en ontspannend. |
Citaat:
|
Speeltuin is ook leuk!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
tsja, ik persoonlijk, vroeger he, toen ik nog vrijgezellin was, toen vond ik niks beter dan een stevig robbertje sex om het ijs maar wat te breken, maar jullie zijn16, dus dat valt dan af.
Doe maar een strandje ofzo? |
Gewoon heel afgezaagd met dr de stad in, daarna wat drinken daar, daarna nog ff stad in, en daarna naar jouw huis samen op 1 bank een film kijken.
|
Citaat:
|
terrasje en iets rustig gaan drinken leer je mekaar nog best van al kennen denk ik..
|
parenclub (y)
|
SCHOMMELEN!! :D
Was bij mij tenminste erg leuk bij het eerste afspraakje.. |
schommelen??? sure...
ok, ideeën: wel een beetje standaard, maar in het bos wandelen is in zo'n gevallen altijd wel leuk :) Wat ook leuk is, is ergens naar een kade ofzo gaan (of een rivier, strand, maakt niet uit wat), bootjes kijken met z'n tweeën is leuk! |
Citaat:
Dús, ben je aan een langere 'vaste' relatie toe, ga op je eerste dat schommel, whut ! :D |
Gewoon, filmpje, wat drinken, the basics. Daarna zie je wel. En film kun je ergens halverwege doen he. 25 km is trouwens niet zo heel ver, probeer 300 eens...
|
Citaat:
|
Six flags ofzo??
|
idd, ga naar een pretpark, samen skaten en anders moet je maar gewoon kennis maken met haar ouders of zij met de jouwe! ik zie het probleem daarvan ook niet echt!? het is toch niet erg om ouders te zien, het zijn ook maar mensen!
|
Citaat:
ONtopic: die speeltuin is super idee met dit weer (mits ze een beetje speels is natuurlijk), verder, eetcafe (la place?), bos? strand? |
naja, de eerder genoemde filmpjes kunnen leuk zijn. Je kan gaan snowboarden, de stad in, naar het strand gaan. Ik heb geen idee waar je woont dus ik weet niet of het in de buurt ofzo is. Karten kan je ook nog gaan doen. Have fun iig! :)
|
iig, moet jij daar heen gaan. Dat is ook 'veiliger' en vertrouwelijker voor haar, en dat moet jij er maar voor over hebben. :)
Pak een leuke film, leuk etentje erbij. Hopla? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat snap ik nooit, waarom moet je per se iets gaan doen, je kan ook gewoon en plekkie zoeken en daar beetje hangen en beetje met elkaar kleppen, is toch nie zo'n punt???
maar suggesties zijn: - bios - stappen - shoppen weet ik het, doe gewoon niets... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Jezus, als je helemaal nix leuk vindt, kun je net zo'n goed nix met haar gaan doen. Je vindt alles afgezaagd! En JUIST een filmpje kijken met zn 2tjes is handig voor een eerste date. Waarom wil je meteen iets "raars" gaan doen om het zo maar ff te zeggen??
Dus ga niet al te zeer op zoek naar iets wat niet voor de hand liggend is, das toch niet handig op je eerste date. Je eerste date staat meestal in het teken van elkaar een beetje leren kennen en ontdekken... Maar goed, je moet het zelf maar zien... En Zuid-Limburg is nou ook weer niet een of andere alienplek hoor. Ik woon in Noord-Limburg en daar is genoeg te doen en ik weet dat er bij jou in de buurt ook genoeg te doen is...!!! Sorry dat dit zo bot klinkt, maar je moet voor alles openstaan zou ik zeggen, ook voor de dingen die niet zo origineel zijn (de minder originele dingen zijn wel vaak de doeltreffendste!!) |
juist bij een eerste afspraakje moet je elkaar wat beter leren kennen... daarna kan je naar mijn idee nog naar de dierentuin of weet ik wat.. ga gewoon iets rustigs doen en elkaar lekker leren kennen :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zeker als het jullie eerste date is, is dat toch hartstikke handig.. En anders hebben ze in Zuid-Limburg ook wel ergens bossen waar je samen kunt gaan wandelen, wat kletsen en elkaar beter leren kennen.. Het hoeft nou allemaal ook weer niet zoooo super bijzonder, ga eerst eens wat meer over elkaar ontdekken.. :) |
Ga lekker uit eten en neem daarna een leuke bisoscoop. :cool:
|
Citaat:
|
Je moet gewoon naar een cafeetje gaan, op het terras bijvoorbeeld. Zeker niet eerst naar de bios gaan. Want dan zit je zo naast elkaar in t donker, en dan voel je je ook zo ongemakkelijk. Ook kun je dan niet met elkaar praten. Spreek dus gewoon af in een cafe ofzo (niet al te druk natuurlijk :p)
|
beste tip die er is: ga iets doen dat je allebei leuk vindt
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Go to your room and make ou......watch TV
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57. |