![]() |
wat is er mis met christelijke muziek
ja mensen die geintreseerd zijn,
- a.u.b niet rotopmerkingen maken over het christendom of welk geloof dannook maar geef gewoon je mening - taalgebruik netjes houden |
het enige wat mis is is dat jij er zo'n probleem van maakt
|
Niets. Het is vaak heel mooi en brengt mensen bij elkaar. Misschien kun je je wat positiever opstellen door te vragen wat er niet mis mee is ipv andersom!
|
wat is er niet mis mee
|
Er is opzich niks mis mee, maar ik kan wel begrijpen dat mensen die niet in god geloven niet echt iets hebben aan zulk soort muziek. Ik weet niet hoe ik moet verwoorden wat ik bedoel maar ik denk dat mensen zonder geloof liever naar andere muziek luisteren?
|
stel de vraag eens aan deicide
|
Wie vindt er wat mis mee dan?
|
omdat er geen scheldwoorden in voorkomen zoals zuig me dikke vette lepra lul irritante teef.
maar verder heb ik geen problemen met het christendom. vind het een amusante geloof. |
ik heb niks met het geloof. dus ook niet met de muziek. al zou ik, mits het een goeie band is, nog wel n christelijk liedje kunnen aanhoren hoor. bv - the spirits that guide us.
|
Misschien had Heathenpride hier nog wat nuttigs op te zeggen, maar dit gaat echt nergens over.
Ohja, Belle, spel die bandnaam dan wel goed :| |
Ik heb tegen die muziek niets anders dan ik tegen het christendom of elk ander geloof zelf heb, maar daar mogen we het hier niet over hebben, dus ik denk dat ik dat maar terzijde laat.
|
Citaat:
|
Niks optegen. Ik mag alleen graag zoetsappige grrrristenen in t ootje nemen. Call me flawed :)
|
Zoetsappige teksten met eigenlijk alleen het prijzen van de heer als doel, flauwe, ongeinspireerde muziek, geen uitdagende composities, geen 'hard' gitaar/slagwerk --altijd maar sufjens gedegen en vooral niet te progressief.
Zowel tekstueel als muzikaal in èèn woord: STOFFIG. Misschien een hele kleine uitzondering voor Mortification, maar ook hun kunnen me niet boeien. |
Vind er niks mis mee
saviour machine is coole muziek en is een christelijke band :D zelf ben ik niet christelijk.. vind sommige mensen wel vervelend die maar blijven vragen: wat betekend god voor jou? heb zoiets van: laat me zijn zoals ik ben en ik laat jou zoals ik ben. maar verder is er niks mis mee.. ik ben gewoon niet een geloof iemand. eerst bewijs dan weten :) |
Citaat:
Mits je gelooft natuurlijk. |
Als iedereen naar ZAO zou luisteren komt het allemaal goed.
Ik heb niets tegen christelijke muziek. Maar ik heb geen zin in gepreek. Ik heb zelfs een klotehekel aan gepreek. Als iemand gaat preken, mag hij een hooivork doorslikken. maar... wat is christelijke muziek? muziek met christelijke teksten? Ach ja, living sacrifice, zao, project 86, craig's brother, frodus zijn ook ontzettend goed dus ja... ik heb er weinig problemen mee tenzij (zie 2e alinea) |
zolang ze mij hun geloof maar niet proberen op te dringen, welke godsdienst dan ook, vind ik veel best. tenzij de muziek kut is natuurlijk.
|
Citaat:
Zo beter? -- Ik geloof trouwens wel. In mezelf en in mijn bankrekening. |
Citaat:
|
Citaat:
|
De eerste reactie als ik alleen het woord "Christelijke muz..." laat vallen is "neej zeg, GOSPEL!!! :eek:"
lol, da's wel zo algemeen verder is er niks mis mee Third day (y) |
Citaat:
|
Ik vind het altijd vrij saaie muziek.
|
Niet wéér deze discussie! Het lokt alleen maar flamewars uit. En we weten allemaal hoe het met Christen is afgelopen... :D
Verder sluit ik me bij Dobermann aan. Citaat:
Overigens vind ik muziek zowiezo geen manier om te propagandiseren. |
Ik ben sowieso tegen geloof en het christendom... tsja daar krijg ik gewoon een raar gevoel bij. Net wat dobermann zei, alles wordt verheerlijkt en het geloof in de bijbel is ook iets raars. De hemel zal wel niet zo'n drukbevolkte plek zijn schat ik zo.
|
Citaat:
|
Citaat:
Wist trouwens niet dat 16 horsepower zo christelijk was? |
persoonlijk hou ik meer van satanische helherrie...maarja het feit dat er christelijke muziek is...van mij mogen ze, ik heb er geen last van...
|
ik hecht net zoveel waarde aan de teksten als aan die mier die ik platliep toen ik drinken ging halen.
nul dus. christelijk, anti-christelijk, islamitisch, boeien echt. |
Citaat:
|
wat er mis mee is? het is christelijk.... en dus per defenitie vagina (ja ja we moesten het netjes houden van je :rolleyes: )
|
Citaat:
Wat is er mis met christelijke muziek... dat het christelijk is |
de teksten
|
Citaat:
Een paar willekeurige tekstfragmenten kunnen misschien een en ander verduidelijken: "every man is evil yes an every man is a liar an unashamed with the wicked tongues sing in the black soul choir" (uit: Black Soul Choir) "my knees was made for kneelin' an that's just what they'll do one of these days little girl i'll go down an pray for you" (uit: Black Bush) "i see death runnin' from his majesty o lord where is the fear in me in between your praying hands you hold the skeleton key" (uit: Heel on the Shovel) "i beseech the lord clear my head before once again i scar the soul of that girl in my bed o lord clear my bed for once again i scar the soul of that girl in my head revenge is mine saith the lord" (uit: Brimstone Rock) "i dug a hole an' hollowed it out yes an' i fell in oh lord i'm caught in the cord.... the cord of my own sin" (uit: Coal Black Horses) oh yea boys i know an' i am certain in your heart of heart ye all are hurtin' oh no no no not that name not to me it's much too hard to get down on my knees but just as sure as by evil you are torn the sky will open up an' an angel blow his horn an' down come jesus lookin' so fine just as sure as that girl she is mine..... i say..... (uit: Coal Black Horses) Ik zou nog wel even door kunnen gaan maar volgens mij is het zo wel duidelijk. En het is zeer zeker geen toeval dat de term "black" met enige regelmaat in zijn teksten terug te vinden is. |
LeAnn Rimes is een leuke meid ;)
|
Is techno christelijk? ;)
Ik vind de muziek vet omdat het muziek is en het zal me een rotzorg zijn of dat christelijk is of van welk ander geloof dan ook want daar luister ik de muziek nie voor. |
wat een beetje vreemd is aan dit topic is dat er niet staat:
wat vinden jullie van christelijke muziek? Maar: wat is er mis mee? Dus hij gaat er al van uit dat er iets mis is met dit soort muziek. Suggestief vragen stellen. |
Citaat:
EN btw. Waarom zo'n genuanceerd antwoord friso normaal was je 'm nu al finaal de grond aan het in boren :D:D |
Voor de goede orde: hij = zij (er van uitgaande dat met die v bij haar leeftijd niet "vent" bedoeld wordt)
|
Citaat:
|
Wat er mis is met Christelijke muziek?
Het is christelijk. En ik ga niet vrijwillig luisteren naar muziek die zo'n walchelijk verdraaid idee van de werkelijkheid promoot. |
het is ok zolang je het op je eigen manier kan interpeteren, als de teksten niet zo super dik op het geloof liggen, maar meer op het postieve, zodat ik dat in een andere context kan zien dan god/jezus/geloof/religie
|
Citaat:
|
:mad: ???
|
wooooooooohoooooooooooooooo
;) |
christelijke muziek is tof geen gescheld teminsten in. :) (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56. |