![]() |
[wielrennen] Het Ardense Tweeluik
Woensdag 23 april: Waalse Pijl
Zondag 27 april: Luik-Bastenaken-Luik Morgen is dus al de Waalse Pijl, let op, deze klassieker op de Muur van Huy is al vanaf 13.30 op Canvas te zien, vroeg dus. Welke van deze wedstrijden is het mooist? Wat is de manier voor een ploeg of een individu om de Waalse Pijl te winnen? Wie verwachten jullie vooraan in deze wedstrijden? |
Ik denk dat we VDB, Boogerd, Bartoli, Armstrong, Casagrande, Basso, Di Luca, Kessler, Vinokourov en die kunnen verwachten.
Dat Van Petegem niks meer zal maken eveneens als Museeuw. Ik denk dat het 2 spannende wedstrijden worden en dat Samuel Sanchez en Iban Mayo het ook goed zullen doen. Ik vind Waalse Pijl eigenlijk mooier dan LBL met 3x de muur maar ja LBL is tenslotte een WB. by the way Boogie sluit mijn topic maar ik had die van jou niet gezien toen ik die van mij aanmaakte. |
Luik-Bastenaken-Luik is de mooiste van de twee, denk ik.
Voor morgen hoor ik mensen zeggen dezelfde winnaar als vorig jaar, Mario Aerts, al geloof ik daar niet in. Boogerd zal zich morgen wel rustig houden. Waarom de winnaar van 2 jaar geleden, Rik Verbrugghe, niet? Hij had de Ronde van het Baskenland verlaten omdat hij last heeft van tendinitis. Hij verliet de wedstrijd meer uit voorzorg om zijn Ardennenklassiekers niet in het gevaar te brengen. Nu weet ik natuurlijk niet hoe goed (of slecht) hij herstelt is. Verder zijn er natuurlijk een hele resume namen. Oa Lance Armstrong die hem al eens gewonnen heeft, of VDB, Michele Bartoli (ook ex-winnaar), .... Francesco Casagrande (ook ex winnaar) die ik hierboven ook ergens lees, heeft de Amstel Gold Race toch niet uitgereden afgelopen zondag, hij is nog herstellende van ziekte, dus hij nog niet. Luik-Bastenaken-Luik mag je ongeveer dezelfde namen zetten. VDB (winnaar van 1999) heeft er oogschijnlijk een klein beetje zijn zinnen er op gezet, maar zo zijn er zeker en vast wel meer! Paolo Bettini bijvoorbeeld, winnaar van vorig jaar, alleen doet die jammer genoeg niet mee. Ik denk dat we hier een winnaar gaan krijgen die LBL voor het eerst wint! Maar wie :D Ik hoop een Vlaming, maar wie weet is Booger er dit keer wel mee weg ;) |
Citaat:
result 1.Alexandre Vinokourov (Kaz-Tel) 2.Michael Boogerd (Ned-Rab) 3.Danilo Di Luca (Ita-Sae) 4.Davide Rebellin (Ita-Gst) 5.Matthias Kessler (Ger-Tel) 6.Francesco Casagrande (Ita-Lam) 7.Michele Scarponi (Ita-Dve) 8.Lance Armstrong (Usa-Usp) 9.Angel Vicioso Arcos (Spa-One) 10.Igor Astarloa Askasibar (Spa-Sae) |
Astarloa won de Waalse Pijl voor Aitor Osa en Shefer.
Diezelfde Astarloa is voor Zondag ook weer een kanshebber naast Di luca, Casagrande, Armstrong, Boogerd, Vinokourov, Armstrong en wie weet Ullrich. En ik zou VDB vergeten. |
Voor zondag denk ik aan Boogerd , Di Luca , Casagrande ,Bartoli wel jammer is dat Brylandts of hoe je 't ook schrijft niet mee doet
|
Citaat:
|
Ik gok op Fassa Bortolo.
De druk voor hen om iets te presteren wordt steeds groter. Ik denk dat Bartoli de grootste kanshebber is. |
Citaat:
|
Citaat:
Casagrande ook trouwens. |
Citaat:
|
Heb ik het goed gehoord?
Gaat Jan Ullrich weer meedoen? :D Wordt leuk, kijken hoe goed hij is; kunnen we alvast voorspellingen doen voor de Tour. :D Kijken wat Armstrong doet enzo |
Citaat:
Maar of hij dit jaar al veel in de Tour te zoeken heeft weet ik nog niet dus dat is afwachten. In ieder geval Ullrich en Armstrong starten in LBL. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik denk dat Lance in de Tour geen echte concurrentie zal krijgen Beloki haalt het niet, Botero komt te kort, Aitor Gonzalez valt af te wachten en de rest is te zwak. Maar om nu ff terug te komen op LBL Armstrong is bij de bookmakers wel favoriet nm 1 voor de zege morgen heb ik ergens gelezen maar ik denk dat Lance hem niet gaat winnen. |
Citaat:
Maar morgen is het zover. L-B-L. |
Citaat:
Ja idd vreemd maar goed morgen idd LBL. Ga er naar toe. Ga ik kijken op de Cote de Wanne en de Cote de La Redoute. Het word in elk geval bar slecht weer :D |
Citaat:
Veel plezier met het gaan kijken. Ik zit in mijn luie zetel ;) |
Citaat:
Maar ja vanuit de luie zetel zie je meer maar ja naar lbl zelf gaan is ook leuk maar ja leuker als de zon schijnt ;) Het wordt een afvalkoers morgen iig. |
:eek: :eek: :eek: HAMILTON!!
Verrassend. Verrassend was ook dat Armstrong nadat hij was bijgehaald nogal terugviel. Hoewel het erg leuk was om te zien hoe Bartoli moest passen bij de tempo-versnelling van Armstrong. :D Ik vond Di Luca en Astarloa erg sterk rijden. Ik denk dat we van die 2 nog veel gaan horen. Freire was wederom teleurstellend, maar van Boogerd heb ik weer genoten! Superspannende finale EN nu tweede in het Wereldbeker-klassement (achter Van Petegem). :) |
Citaat:
Astarloa reed wel een goede koers maar ik vond Di Luca zwaar teleurstellen. Hij word wel 8e maar in de koers zelf heb je hem niet gezien. Freire stelde in dat opzicht niet teleur want het is geen wedstrijd voor hem en heeft knap werk verricht voor Boogerd die goed was maar in mijn ogen dom koersde op het laatste na de st.nicolas had hij niet moeten doorgaan en had moeten wachten dan had je waarschijnlijk gezien dat Hamilton niet in de aanval gegaan was en als het was had Boogerd nog wat daar gehad. En het geval Armstrong hij reed een goed koers maar op het moment dat hij ingelopen was koersde hij niet meer echt, het scheen zelfs dat hij te weinig gegeten zou hebben. En dat noem ik een fout dat hij gewoonweg niet mag maken. De verliezende pleog van de dag vind ik dus Telekom die koerste op het laatste allemaal van achteren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38. |