![]() |
Afrikaans meisje
Twee zwarte gaten
kijken wijs Hol van honger Donker van verdriet Vaal gekleurde lap Taai, geharde nek Samen houden zij nog jonger leven vast Tevreden rust de dreumes in het sprookje van de droom Donderende wenkbrauw Verbeten bovenlip Het 11-jarig meisje poseren, op de rode klei Haar verdriet verkracht door de mooi genomen foto Keurig omlijst met een kamer vol geluk |
:eek: damn, krijg nou wat! het pakt me! *verward is* petje af...
|
het zegt me echt niks, misschien ben ik niet geconcentreerd genoeg maar je einde vind ik nog begrijpelijk en de rest...al sla je me dood...
|
Lees m morgen nog maar eens! :p
Ik ben wel benieuwd, als het zo onbegrijpelijk is, dan moet ik daar echt rekening mee gaan houden. |
hmm kijken of ik het goed begrijp:
een jong Afrikaans meisje met broertje/ zusje op haar arm, scheel van de honger en heeft de verantwoordelijkheid voor een groot deel van het gezin. Ze wordt gefotografeerd door een toerist. Later gaat de toerist naar huis en hangt de foto in de woonkamer als herinnering aan zijn verre reis. "kijk truus. wat leuk." Het is mooi. |
Je mag het natuurlijk helemaal zelf interpreteren, maar je zit bijna op 1 lijn met wat mijn gevoel erachter was. Alleen die toerist is niet echt een standaard toerist, maar meer zon 'bewuste' vakantieganger. Die zo schijnheilig begaan is met het lot van Afrika enzo... maar dat is min of meer een detail.
|
jemig, mooi gedicht hoor!! :)
|
Ik vind em wel leuk. Maar ik heb dan ook iets met Afrikaanse meisjes.
|
Beetje vaag, daar moet je echt goed voor gaan zitten anders ben je na twee regels de draad kwijt
maar wel heel mooi |
Erg mooi, maar ik heb dan ook met een Afrikaanse jongen en ik zie dus vaak Afrikaanse meisjes.......
|
wow heeel mooi.. echt. wow.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10. |