![]() |
Afstand probleem
Hey peeps,
Kheb dus ffetjes een behoorlijk probleem.. Kheb een vriendin die een eindje weg woont.. Das opzich niet zo erg.. Maar ik kan haar echt HEEL weinig zien, omdat haar ouders het zo wille.. De redenen van de ouders ga ik niet vernoeme, dat is wat te persoonlijk.. Anyway, ik mag haar dus slechts 1x in de 4 weke zien.. Dat is echt heel erg weinig.. Ik hou ontzettend veel van haar, en heb et er erg moeilijk mee.. Wat moet ik hiermee? Zei zelf kan er nix aan verandere.. En zegt me, et gaat niet anders.. Das owk wel zo.. Maarja.. Hoe moek dit nou doen.. De gene waar ik het meest van hou.. Nog meer as me familie volgesmij.. De gene waar et meeste mee wil doen, et meeste aan wil geve.. Waark alles voor over heb.. Kan ik zo weinig zien.. Heeft iemand dit ook zo? En hoe ga jij/u hier mee om? Zijn er andere met tips? Alsjeblieft.. Geef ze.. Alvast heel erg bedankt, |
Ik zou het niet kunnen. Ik vind 1x per week net te doen, 1x in de 2 weken vind ik al vreselijk... Ik zou proberen met die ouders te praten en anders uitmaken, je wordt er dan alleen maar ongelukkiger van...
|
Citaat:
|
Ik denk dat het heel erg moeilijk is om een goede relatie met iemand op te bouwen die je maar 1 keer in de 4 weken ziet. Een vriendschapsrelatie zal wel kunnen, omdat je haar waarschijnlijk wel kunt bellen of mailen, maar juist de leuke dingen van een relatie (leuke dingen samen doen, nouja, vul zelf maar in ;)) is dus erg lastig voor jullie.
Als je zeker weet dat het gedrag van de ouders niet zal veranderen, zou ik er mee stoppen nu het nog niet een erg frustrerende en deprimerende situatie is. Op den duur zul je er ruzie over krijgen en word je er ongelukkig van, hoeveel je nu ook van haar houdt. Pijnlijk, maar denk wel waar. |
Aangezien je 't niet uit wil maken, zit er niets anders op dan elkaar gewoon 1 keer per maand te zien... 't Is moeilijk, maar 't kan wel...
|
Citaat:
|
Dat uitmake begin ik echt niet aan.. Als ik dat zou doen, kan ik net zo goed voor de trein springe ofzo.. Da zalk mezelf niej vergeve.. Maarja, kweet gewoon niej goed wak moet al die tyd.. Kmag der wel maile en belle enzo.. Maar der is nog wa.. Want ze gamed owk erg graag.. En ze is nu net weg om te gaan gamuh, terwijl ik haar erg hard nodig heb nu.. Dan begrijp ik et soms owk niej meer.. Wil ze nou liever gamuh? Of liever met mij prate op msn of belle enzo..
|
Citaat:
Weet zij hoe erg je dit vindt? Praat anders eens met haar, kijk of je samen een oplossing kan vinden. als zij dit allemaal niet zo'n ramp vindt, dan is het misschien voor haar niet zo serieus, en kun je het misschien helemaal het beste uitmaken... pijnlijk, maar denk wel waar... (hm dat had ik al eens gezegd) |
Gun d'r ook wat tijd naast je, zelf heb ik ook heel lang in zo'n situatie gezeten... 'k Dacht altijd maar aan m'n vriend die ik niet kon zien, 't beste is dan gewoon leuk naar de tijd samen toewerken door wat te gaan doen waardoor je even vergeet dat je alleen bent... Dat raad ik jou dus ook aan :) Ga lekker iets doen wat je leuk vindt, wees niet zo met elkaar bezig wanneer het toch niet werkt... 't Klinkt misschien vaag...
Zelf hadden mijn vriend en ik ook een veel te strak schema; we belden élke avond, terwijl ik er soms gewoon even genoeg van had, en we waren ook continu met elkaar bezig... 't Is veel beter om te bellen wanneer je echt zin hebt en tot die tijd gewoon lekker bezig te zijn... Je kan niet van d'r verwachten dat ze niets meer doet nu ze jou heeft.... |
Citaat:
|
Hoe oud is ze dan? En kun je niet gaan verhuizen zodra je je opleiding af hebt en je uit huis gaat?
|
't Is ook écht niet makkelijk, en de een gaat er anders mee om dan de ander.
Maar als je echt serieus met je hart en je hoofd zegt dat je haar niet kwijt wil, dan moet je gewoon doorzetten en níet twijfelen. Twijfelen is namelijk érg destructief bij zo'n moeilijke situatie.. 't is belangrijk dat je heel zeker van je zaak bent... Zelf heb ik het 2 jaar volgehouden (we wonen nu samen) en mijn zus heeft een relatie met iemand die 3 jaar lang in Canada woonde, ze zagen elkaar dus eigenlijk nooit... Het kán, als je maar écht doorzet... |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Misschien gebeurt dat wel, maar anders gebeurt waarschijnlijk ook wel, zo'n verschil is het nu ook weer niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
maar er komt vanzelf verandering in.. hadden wij ook wel na anderhalf jaar sterkte ermee.. blijf erin geloven.. deed ik ook.. en nu ben ik ook heel gelukkig |
Ik zal et probere.. Allemaal erge thnx voor de reacties.. Kblijf zo af en toe hier wel poste, van hoe et gaat..
(edit: Nog een probleem :( Nu zit ik met haar te chatte, en doet ze ineens afstandelijk.. Beetje bozig, en ineens heel anders pratend as normaal.. Ik word hier echt gek, nou hebk haar zo nodig.. En ik kan gewoon geen gesprek beginne met der.. Wat moet ik nou toch..:'( ) |
Citaat:
Citaat:
|
Maar ze doet nu ineens heel afstandelijk :( Ze doet niej meer uit zichzelf love icoon, niej meer zegge bij et weg gaan, loveyou4life.. ofzo.. Der is iets.. Maar wat:'(
|
Citaat:
Kun je niet vragen wat er is oid? |
Ik zou er mee stoppen als ik jou was.. Je ziet toch zelf ook wel dat het niet gaat werken zo? Al was het maar alleen, omdat jij veel te afhankelijk bent van haar.
En dat ze anders doet lijkt me ook eigenlijk wel logisch. Een meisje van 14 gaat echt niet een maand zitten kniezen totdat ze haar vriendje weer ziet, terwijl ze in de buurt (op school misschien) genoeg jongens kan krijgen die veel dichterbij zijn en die niet meteen zo raar reageren als ze iets voor haar zelf wil doen. Ik denk dat je nog niet toe bent aan een relatie. In ieder geval niet als je de ander zo weinig ziet. Dus mijn advies: Maak het uit en begin een relatie met iemand die dichterbij woont of die je vaker ziet. Sorry van mijn negatieve reactie, maar wees realistisch! |
Citaat:
|
mm mijn vriend woont ook een heel eind van me vandaan, en ik zie hem alleen in de vakanties :(...aan het begin vond ik het echt heel erg maar nu ben ik er gewoon aan gewend en de weken dat ik niet bij ´m ben verheug ik me gewoon elke dag weer op de vakantie, dat vind is ook een fijn gevoel, want dan is het wel weer een soort van speciaal als ik hem weer zie....Maar toch wil ik als ik deze school af heb bij ´m in de buurt gaan studeren, aangezien het toch al mn bedoeling was die kant op te gaan:)
|
Citaat:
ik zou die relatie opgeven... |
Citaat:
|
...
|
Dan ga je door?
Als er echt iets mis is, zoals jij al vermoedt, dan merk je dat vanzelf wel.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Laat haar iig rustig nadenken en dring jezelf niet teveel op, je merkt vanzelf wel wat het wordt. |
Citaat:
|
Citaat:
Dus, topicstarter. Jammer, en het is ook niet jouw schuld, maar bereid je er maar op voor dat 't binnenkort wel uit zal gaan. En als dat niet van jouw kant komt, dan zal het wel van haar kant komen. |
Citaat:
|
Citaat:
Kom nou, jij bent ook nog maar 17, er zijn nog genoeg andere meisjes in de wereld.. |
Citaat:
|
Citaat:
En als je vriendin nog niet klaar is voor een relatie dan kijk je over 3/4 jaar toch nog een keer? |
Citaat:
|
Hoeveel kilometer wonen jullie nu van elkaar? Idee -> zo snel mogelijk je rijbewijs halen, misschien is het met de auto wel te doen?? :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijn vriend en ik woonden 4 uur heen en 4 uur terug van elkaar af, ik kon nooit zomaar in de trein stappen omdat ik dan gewoon 8 uur onderweg zou zijn, en tja, 8 uur op een dag is moeilijk om spontaan te doen... Maar 2 uur lijkt me best gaan... |
Citaat:
|
Tis uit :'( :'( :'( :( :( :(
wat moet ik nou nog!! :( |
:(. Waarschijnlijk is ze er nog niet klaar voor.
Nou, in ieder geval niet wat je van plan was als ik goed heb wat je van plan was! Je komt heus wel iemand anders tegen! |
Citaat:
|
Ik zei het toch.
Sterkte. *lacht stiekem @ AtHell* :o [edit] Mja, en toen was zijn post weg. Achja. |
Heeyy...
Sterkte ermee *knuffel* -Renske |
Zie het niet al te negatief in. Je was zelf doodongelukkig in je relatie als ik dit zo allemaal lees. Probeer het positieve van het leven in te zien (lees de topics van andere forummers met liefdesverdriet). Over een tijdje gaat het wel weer beter, je bent pas 17 ten slotte...
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04. |