![]() |
Zou je een musical postmodern kunnen noemen?
Ik ben plotseling kwijt wat postmodern is... Dat is toch dat je bepaalde aspecten uit vroegere tijden terughaalt en opnieuw gebruikt, zodat ze weer modern worden? :confused:
Dan zou je een musical wel postmodern kunnen noemen, toch? Of niet? Whaah, help me, please! :) |
haha, sorry, maar je klinkt heel grappig :D
ff serieus: in mijn boekske staat: postmodernisme: kunstenaars die niet rechtstreeks op de klassieke oudheid reageren, maar via andere kunstenaars die dat al gedaan hebben. vaak gebeurt dit op een ironische manier ok, ik denk dus dat je een musical, tenzij ie over een aspect uit de oudheid gaat, niet postmodernisch kunt noemen k hoop dat je er wat aan hebt ciao |
Citaat:
Ik heb nu ergens anders gevonden: In het postmodernisme zien we dat op allerlei wijzen wordt geciteerd uit en verwezen naar eerdere kunstwerken en kunststromingen. Dat kunnen schilderijen of gebouwen uit de geschiedenis zijn, maar ook muziek- of theaterstukken. Maar als je het dan zo bekijkt, kan je bijvoorbeeld ook de West Side Story zien als iets postmodernistisch.. 't Is dan immers gebaseerd op Romeo & Julliet, kunst uit de geschiedenis.. Whuelp! Nu snap ik er helemaal niets meer van!:eek: |
Nee, wacht, ik hoor net van iemand-die-er-verstand-van-heeft dat een musical absoluut niet postmodernistisch is. Je hebt dus gelijk! :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:53. |