Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   hoe zelf pizza maken? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=454997)

zonnetje86 22-04-2003 16:05

hoe zelf pizza maken?

Haai,

een simpele pizza maken met "kindjes" van 12,13 en 14 jaar, op een 2-tal uren tijd... Hoe het te doen??

voor +-8 personen
Wat heb je allemaal nodig?
welke zijn de ingrediënten?
welke temp. opwarmen en HOE LANG in de oven???

Dringend hulp nodig...

Dank bij voorbaat

Groetjes

Daantje_0705 22-04-2003 16:16

Je hebt nodig: een pak pizza deeg (zit deeg in en soms saus en italiaanse kruiden, ff goed op het pak kijken, je kan het geloof ik ook doen met croisantdeeg maar dat is moeilijker zeker met kleine kinderen),
- ham
- salami
- ananas of perzik
- paprika
- gemalen kaas
- sperzieboontjes
- ui in ringetjes

Je kan natuurlijk zelf nog veel meer verzinnen, vooral pizza's met fruit doen het goed op die leeftijd. Hoe lang de pizza in de oven moet en op hoeveel graden staat allemaal op het pak!

Succes!

mcsun 22-04-2003 16:32

Gebruik in plaats van pizzadeegmix wittebroodmix van Koopman. Daar staat een recept op voor pizzadeeg en dat is naar mijn idee veel smakelijker.
Ander merk dan Koopman kan uiteraard maar zover ik weet staat alleen daarop een recept voor pizzadeeg.

Leonoor 22-04-2003 16:41

Je kunt ook zelf deeg maken van bloem en olie oid (zeg maar als je het wilt weten, dan zoek ik het ff op). En dan idd bv.:

Citaat:

Daantje_0705 schreef op 22-04-2003 @ 17:16:
- ham
- salami
- ananas of perzik
- paprika
- gemalen kaas
- sperzieboontjes
- ui in ringetjes

En oregano, tomatenpuree en kaas (!!!) natuurlijk.

Op zo'n pak zal de tijd + temperatuur ongetwijfeld staan, maak jezelf deeg dan zal ik bij wat je daar voor nodig hebt ook wel ff tijd + temp posten.

Daantje_0705 22-04-2003 17:04

Citaat:

Leonoor schreef op 22-04-2003 @ 17:41:
Je kunt ook zelf deeg maken van bloem en olie oid (zeg maar als je het wilt weten, dan zoek ik het ff op). En dan idd bv.:

En oregano, tomatenpuree en kaas (!!!) natuurlijk.

Op zo'n pak zal de tijd + temperatuur ongetwijfeld staan, maak jezelf deeg dan zal ik bij wat je daar voor nodig hebt ook wel ff tijd + temp posten.

En als je zelf deeg maakt dan kan je natuurlijk de tijd en de temperatuur wel afkijken van zo'n pak :D

zonnetje86 22-04-2003 20:14

Dank je dank je dank je

'k ben er al heel wat wijzer uit geworden ;)

Had gedacht dat het veel moeilijker was...

Morgen ga ik meteen naar de winkel...

kusje

Steleto 22-04-2003 20:41

mijn zelfgemaakte pizza was mislukt omdat ik de bodem niet had gebakken voordat ik de vulling erop deed. Die was niet gaar toen de kaas al bruin begon te worden.....

Misschien een handige tip om de bodem voor te bakken, maar ik weet niet of dit "officieel" wel de bedoeling is.

Leonoor 22-04-2003 20:42

Citaat:

Steleto schreef op 22-04-2003 @ 21:41:
mijn zelfgemaakte pizza was mislukt omdat ik de bodem niet had gebakken voordat ik de vulling erop deed. Die was niet gaar toen de kaas al bruin begon te worden.....
Dat doe ik nooit...en het gaat altijd goed...

Je kan de tijd afkijken van een pak, maar moet je weer onthouden of opschrijven of voor niks zo'n pak kopen, is ook weer zo onzinnig... ;) :p En ik heb het in een kookboek staan. :p

~lienepien~ 22-04-2003 21:25

misschien is het leuk om al die kinderen een 'eigen' stukje van de pizza te laten 'versieren' (krijg je ook geen gezeur dat er dingen op zitten die ze niet lekker vinden!) (y)

duifeltje 23-04-2003 19:36

Citaat:

je kan het geloof ik ook doen met croisantdeeg maar dat is moeilijker zeker met kleine kinderen),
hé hé kinderen van 12 tot 14 zijn niet klein!!!! :mad: :D ;)
oja je kan gewoon allerlei bekjes met dingen neerzetten en dan versieren maar, zet zoals met taart of cake versieren.
beetje kaas, paprika, ui, tomatenpuree, prei enz, eigenlijk kan bijna alles op een pizza als het maar lekker is! :p

~lienepien~ 30-04-2003 15:45

hoe is het gegaan????

zonnetje86 08-05-2003 17:10

Citaat:

byebye schreef op 30-04-2003 @ 16:45:
hoe is het gegaan????
't kon niet beter... dank voor de hulp allemaal
wist niet dat het zo gemakkelijk was
en het was verukkelijk lekker.... MMmmmm...

checko 15-05-2003 08:24

heel simpel...je loopt naar de supermarkt, trek de diepvrieskast open, pakt pizza naar keuze..
thuis laat je de kinderen de overn aanzetten en de pizza snijden...
en klaar is kess...helemaal zelf (klaar)gemaakte pizza!

of je belt de plaatselijke pizzaboer met de vraag of een stel irritante pubers in de keuken mogen komen spelen.....never know :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04.