![]() |
over 't onstaan van ziektes
neem bv. aids.
een gemuteerde (klopt dat ?) apenziekte. bij apen kon 't geen kwaad, of nauwelijks, maar bij mensen wel. en 't is ooit onstaan, en niet via de reguliere manier. kan 't dan ook niet dat je aids krijgt op een andere manier dan volgens de boekjes? dus.. door bv. veel met apen om te gaan ofsow en ook voor andere ziektes: ze zijn ooit zomaar ontstaan, en iemand heeft 't als eerste gekregen, en kan er niet via een ander mee zijn besmet, dus moet ie 't via een andere manier hebben gekregen (=mijn visie ;) ). of zou 't bv. kunnen dat "alle" ziektes er altijd al zijn, maar dat het aan je eigen weerstand, bepaalde omstandigheden, ligt of je ze ook krijgt. zoals bijvoorbeeld bij pfeiffer. |
Apen bijten soms :)
Ik denk dat het een combi is. Sommige worden overgedragen, andere ontstaan door zwakte / slechte hygiene. |
Citaat:
|
laat ik nou net door even zoeken zelf al een gedeelte, of misschien wel 't hele antwoord gevonden hebben :) :o
http://www.moving-art-studio.com/texts/pdf/colmnl.pdf (vooral 2e en1e pagina) waaruit blijkt dat 't best kan dat de 1e mens bv. aids heeft gekregen doordat ie is gebeten door een aap :) :p je hebt nog gelijk ook ;). en dat virussen zich steeds veranderen, dus ook weer nieuwe ziektes.. stel nou dat ik nu gebeten wordt door een aap. zou ik dan eigenlijk veel kans hebben dat ik aids krijg :confused: of misschien verandert dat virus dan wel weer in een andere ziekte. |
Citaat:
|
Citaat:
maargoed, t zou idd ook niet mijn eerste keus zijn. |
HIV is waarschijnlijk overgedragen door een of ander primitief medicijn waarbij bloed van mensapen was gebruikt. Omdat bacteriën en virussen zo klein zijn muteren ze nogal snel, krijg je weer allemaal nieuwe, erg leuk.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40. |