![]() |
Duisternis? neej :)
Waarom heeft het woord "duisternis"
zo'n sombere betekenis? Waarom schrijft elke droevige dichter erover terwijl hij gewoon verdriet bedoelt? Want: heb je ooit op een heldere wolkenloze nacht op zo'n nacht dat je de sterren kan tellen zo een haldere, donkere, nacht omhoog gekeken, de oneindigheid van het heelal in? Ik wel. En wat voelde je toen? Niet in je geest maar fysiek. Ik voelde niets. Waarom staat de zon voor vrolijkheid? Waarom heeft elke blijde dichter het over de lichte lente als hij simpelweg doelt op gelukkigheid? Wabt: heb je ooit op een heldere wolkenloze dag op zo'n dag dat de hitte zindert zo een heldere, zonnige, dag omhoog gekeken, de zon in? Ik wel. En wat voelde je toen? Niet in je geest maar fysiek. Ik voelde pijn. Pijn aan m'n ogen. |
nouzeg... zo slecht issie toch ook weer niet?
|
Het idee achter het gedicht is mooi, maar gooi er in vervolg eerst even je grammatica/spellingscontrole over voor je 'm neerplant.....haldere, Wabt.
Strofe 2 en 5 vind ik raar qua verwoording/ naar mijn idee is het niet gramaticaal correct; Ik vind die herhaling niet mooi in deze strofes. "op een heldere wolkenloze nacht op zo'n nacht dat je de sterren kan tellen zo>> een haldere, donkere, nacht" "op een heldere wolkenloze dag op zo'n dag dat de hitte zindert zo>> een heldere, zonnige, dag" Vorm is wel vernieuwend. |
nee, zo slecht is je gedicht niet!!
Ik vind hem onwijs mooi hoor :) ik heb deze topic alleen net pas ontdekt.. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49. |