Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Menstruatie: dingen niet meer kunnen doen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=45520)

carla-tje 07-04-2002 18:25

Menstruatie: dingen niet meer kunnen doen?

Zijn er tijdens jullie menstruatie dingen die jullie echt niet meer kunnen doen? Of gaat het leven gewoon verder? Ikzelf jog bijvoorbeeld graag, maar tijdens mijn menstruatie gaat het gewoon niet (buikpijn!)... zijn er bij jullie nog dingen die jullie niet kunnen, of moeten laten vallen in die paar dagen?

Snufje 07-04-2002 18:29

Nou, de 1e dag heb ik vaak hele erge rugpijne n kan ik beter niet de stad in gaan ofzo.. maar verder : life goes on..

crazy_ ella 07-04-2002 18:33

ik heb er de 1e 2 dagen wel veel last van maar ik dwing mezlef gewoon te gaan sporten enzow.
anders ga je alleen maar denken:ow wat ben ik zielig,ik ben ongesteld en ik heb zoooo n buikpijn:(
als ik bezig ben let ik niet meer zo erg op me buikpijn.

Kat 07-04-2002 18:51

Tja, ik lig altijd standaard een dagje op bed als het zover is, maar verder valt het wel mee. zwemmen is niet zo prettig..

lake bodom 07-04-2002 18:56

heb bijna nooit ergens last van, en alsk weleens ergens last van heb neem ik gewoon een iboprufen, helpen heel goed

love_ya 07-04-2002 19:05

ik kan op mijn ergste dagen vaak niet sporten en lang stadten enzo, en niet alleen van de pijn, maar anders lek ik gewoon door :( :( En daar helpt niets tegen. tegen de pijn neem ik vaak pijnstillers. Verder probeer ik gewoon zoveelmogelijk te doen. Ik heb geen zin om thuis te blijven

koelkastje 07-04-2002 19:10

Het maakt voor mij eigenlijk geen verschil, ik doe gewoon alles wat ik 'normaal' ook doe. Ik sport gewoon etc. Alleen als ik (meestal de dag ervoor of 1e dag) heel veel buikpijn heb doe ik het wat rustiger aan, dus niet de stad in enzo.

Mutsjuh 07-04-2002 19:46

Ik zal ook wel minder rugpijn willen maar ja tis niet anders.. weet je waar ik wel bang voor ben.. Dat als ik ga zwemmen (en dus tampons gebruik) dat ik als nog doorlek! :(

juultje_moi 07-04-2002 20:09

Heej!

Ik doe heel fanatiek aan zwemmen... en tsja, kan niet ineens een weekie stoppen!! Dus zwemmen doek gewoon nog!! (wist je dat je menstruatie stopt als je in bad/zwembad bent?!?! :eek: )
En verder... Inderdaad Life Goes On!!

Kus Juul

ekki 07-04-2002 22:18

mijn menstruatie stopt niet als ik in bad/zwembad ben.

ik heb geen last van buikpijn ofzo, dus dat belemmert me niet. ik zou alleen niet zo heel snel gaan zwemmen, alleen als het echt moet.

Nena21 07-04-2002 22:38

Ik heb de 1e dag meestal wel veel last van buikpijn,dus dan moet ik wel even rustig aan doen.
Maar verder kan eigenlijk bijna alles....
Alleen soms laat je dingen omdat je je niet prettig voelt.
Ik voel me dan meestal behoorlijk rot enzo,dus dan heb ik toch nergens zin in....

ster 08-04-2002 08:43

euhm alleen de eerste dag doek vaak rustig aan niet de stad in enzo. en ik zit op zwemmen dus ik zwem dan wel duzz

2 good 4 You 10-04-2002 18:22

ik voel gewoon niet dat ik ongesteld ben ik doe alles wat ik ook op gewone dagen doe zwemmen paardrijden tennis enz

Danique 10-04-2002 18:35

soms wel buikpijn en rugpijn maar verder niks aan de hand...vroeger met maandverband was het wel irri want dan merk je het ook echt dat je het bent, met tampons merk je er niks van dus kan je ook alles doen..

Alicia Silverstone 10-04-2002 18:37

alles gaat gewoon verder....k heb er totaal geen last van :)

Love Crime 10-04-2002 20:02

Ik heb meestal de eerste dag dat ik ongesteld ben buikpijn, maar daarna heb ik er geen last meer van

ABgirl 10-04-2002 21:03

Citaat:

juultje_moi schreef:

(wist je dat je menstruatie stopt als je in bad/zwembad bent?!?! :eek: )

Mijn menstruatie stopt niet als ik in bad zit. Best wel vervelend.:(
Verder heb ik er niet zo'n last van.

miep 11-04-2002 00:47

ik blijf ook vaak een dag thuis als ik ongesteld ben.. :D
ik doe dagelijks buikspieroefeningen, maar als ik ongesteld ben (lees: de eerste 3 dagen) doe ik dat niet, hij is dan extra opgezet, en als ik dan buikspier. oef ga doen voelt het alsof ik m'n buik helemaal aan 't verneuken ben! :confused: :D

marlies 11-04-2002 18:49

Ik zwem niet en ga niet naar het strand enzo...

snoopy 11-04-2002 21:10

Citaat:

ABgirl schreef:

Ieuw! :p Zit je in je eigen bloed! Nou ja, ik heb de eerste dag zo'n buikpijn, dat ik eigenlijk helemaal niets kan doen... :(

KrizzZzZZzzjE :P 11-04-2002 22:20

Citaat:

snoopy/mamo schreef:

Ieuw! :p Zit je in je eigen bloed!

Ja gatsie he!, gelukkig zit je nu om je eigen bloed...:eek:
Ik heb niet last ervan want ik ben een jongen...wat doe ik hier:rolleyes: :confused: :confused:

miep 12-04-2002 18:03

Citaat:

ABgirl schreef:

ja bij mij ook niet hoor!
waarom zou het stoppen als je in bad zit!?!? ja door het water wordt het wel wat minder, maar als ik echt ongesteld ben en van die gore stroom schokken dat het eruit komt, nou dat gebeurt ook in 't bad hoor!!! :mad: gatver ik ga ECHT NIEt in bad als ik ongesteld ben!

I_am_anouk 14-04-2002 10:34

Sporten doet pijn.

Freyja 14-04-2002 15:19

Eigenlijk doe ik alles wel, ik vind het alleen wel vervelend :S

Zelfs zwemmen kan, maar daar heb ik een hekel aan, dat gekloot met die tampons...

Freyja 14-04-2002 15:21

Citaat:

juultje_moi schreef:
Heej!

Ik doe heel fanatiek aan zwemmen... en tsja, kan niet ineens een weekie stoppen!! Dus zwemmen doek gewoon nog!! (wist je dat je menstruatie stopt als je in bad/zwembad bent?!?! :eek: )
En verder... Inderdaad Life Goes On!!

Kus Juul

Echt niet :rolleyes:

rabecca 14-04-2002 16:31

Citaat:

lake bodom schreef:
heb bijna nooit ergens last van, en alsk weleens ergens last van heb neem ik gewoon een iboprufen, helpen heel goed

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.