![]() |
Tips aankoop elektrische gitaar?
Eeey mensjes!
Ik heb al wat informatie gevonden via de zoekknop van het forum, en ook via google.nl. Toch wil ik graag nog wat tips. Ik speel al een beetje akoestisch gitaar sinds begin 2003, en ik heb les van iemand (geen "officiele" leraar, maar dat zocht ik dus precies) Ik ben van plan een elektrische gitaar te halen (na de examens) Ik weet alleen niet zoveel af van elektrische gitaren. Wat zijn goede merken, wat zijn goede versterkers etc? Ik kan nog niet veel op een gitaar, maar ik wil echt graag een elektrische, ik ga niet wachten tot ik beter wordt ofzo. Ik wil vooral graag rock muziek spelen (denk: Red Hot Chili Peppers, Anouk, Lenny Kravitz) Weet iemand misschien een goede site (ik heb al via google gezocht, maar hoe weet ik nou of het een goede kwaliteit site is?) Of heeft iemand tips uit eigen ervaring? Ik heb nou zo rond de 400 euro. (maar als het nodig is kan ik wel meer geld regelen; ik werk de laatste tijd een heleboel) Ik wil wel een nieuwe gitaar, maar de versterker mag best tweedehands zijn. Dank voor het lezen & voor de reacties! |
loop muziek winkel binnen en speel op alle gitaren die je in ut oog springen, er zal er vast wel 1 zijn die je fijn vindt spelen..
tjah, je hoeft nog geen marschall jcm900 versterker ofzo, ik zou gewoon kijken voor eentje rond de 20watt.. je hoeft btw niet "goed" te zijn voordat je een gitaar kan kopen ofzo, je haalt gewoon tabs van internet (een leert ze uiteraard lezen) van bv. www.mxtabs.net.. (ik weetnie wat je pesies wil spelen?).. check anders www.marktplaats.nl of gitaar.net.. |
goede merken in die prijsklasse
epiphone yahama (?) ibanez squier versterkers in die prijsklasse marshall 10 watt ofzo roland enz ... goede sites voor tabs www.olga.net www.metaltabs.com goede sites voor gitaren algemeen www.gitaar.net www.squier.com www.epiphone.com www.megaguitars.com www.ibanez.com goede winkel www.feedback.nl tip: verwacht niet al te veel als je begint |
Citaat:
|
|
squier is niet echt "je van het"
|
Citaat:
met €400,- zou ik persoonlijk voor een Epiphone Sg gaan |
ga vooral naar de feedback, heb ik gode ervaring mee, je kunt goed uitproberen en krijgt goed advies enzo, en ze hebben veel, laat je daar gewoon goed voorlichten ofzo en zeg wat je maximum budget is
|
Woow, dank u voor alle reacties! Weet iemand hoeveel een tweedehands versterker kost (of nieuw?) ... eentje die een beetje goed is, ik weet niet hoeveel watt nodig is om een beetje goede rock te spelen? (ik wil wel lawaai kunnen maken :D ) En ik zou zo rond de 400 euro aan een electrische gitaar (nieuw) willen besteden.. of is dat een beetje een te laag bedrag? Squier.. dat is niet zo een supermerk lees ik hier? Pfff, er zijn zoveel gitaren, ik weet echt niet wat ik moet halen! :( :D
|
haal een blauwe met snaren...!!!
als ik jou was zou ik gewoon naar een grotere gitaarzaak gaan... daar alles uitproberen wat jij kunt betalen en dan de fijnste en mooist klinkende kopen. voor versterkers zou ik ook op marktplaats ofzo kijken, staat toch meestal wel iets nuttigs tussen |
voor 400 euro zit je toch vast aan een epiphone, zeker als je een beetje een goeie gitaar wilt hebben..of een ibanez maar dan zit je mischien iets meer vast aan metal.
wat ook een erg goede optie is: een godin radiator, klinkt erg goed voor zijn geld en ziet er heeeeeeeeeeel erg mooi uit. het probleem met squire gitaren is dat ze snel ontstemmen net als dat samick gitaren compleet onbetrouwbaar zijn, de ene keer heb je een goeie de andere keer klinkt het als een spons. thomann.de is inderdaad een erg goede zaak |
Je heb wel van die complete squier stratpakketten met gewoon alles om mee te beginnen voor zo'n 350 euro ( includes een gitaar , tuner , gitaarboek , stemapparaat etc.)
Een hele handige site om gitaren op te zoeken is www.gitaarnet.nl en je hebt ook een boekje genaamd Tipboek voor gitaristen en bassisten ( kan je bij de bieb lenen) en daar staat echt alles in over merken , onderhoud en waar je op moet letten bij aanschaf en dat soort info.... echt heel makkelijk . |
het is geen goede gitaar, maar hij speeld heel makkelijk en is een goede gitaar om simpel op te leren spelen:
yamaha pacifica ik ben echt blij dat ik destijds deze gekocht heb, en geen fender/squier... maar je moet gewoon de winkel ingaan, zeggen wat je wilt en gewoon een paar gitaren pakken en gewoon een poging doen tot spelen, zelfs als je neit gitaar kan spelen voel je denk ik het verschil wel tussen een fender en een yamaha. wil je een kwalitatief iets betere: epiphone sg of helemaal mooi epiphone les paul (nu 500 euro bij schreeven in nijmegen) en als versterker, ik had destijds een kustom KLA40 versterker gekocht, 300 gulden met best mooie distortion en reverb. Hij is 40 W, maar ik kom over mijn drumstel uit.. maar ook hier geld, ga kijken in een winkel.. succes |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
2. verzendkosten zijn ook niet zo duur. |
Citaat:
|
Ibanez \w/
|
Citaat:
En ze hebben een heel goedkoop instap model, een ideaal ding als je net begint want je doet er wat langer mee dan een jaar (speelt dus ook lekker als je wat beter wordt). |
Das dus de GIO GSA60. Gaef ding en goed betaalbaar.
|
Er werd gezegd dat Squiers ontstemmen. Nou een Epiphone ontstemd ook als een motherfucker dat kan ik je wel vertellen hahaha. Komt omdat die standaard tuners echt dikke schijt zijn. Er moeten grovers op(dat ga ik dus ook doen over een tijdje).
Versterkers: Gewoon op marktplaats kijken voor een leuke combo. Als je echt van plan bent zo snel mogelijk een bandje te beginnen zou ik voor een wat zwaardere combo gaan. Kan je thuis op spelen, maar ook met je bandje. Ikzelf heb een Marshall Valvestate 80w(met buis in de pre-amp jaja ;)) van een vriend gekocht. Misschien niet de beste versterker, maar goed genoeg voor mij momenteel en mijn budget haha. Een 40watt? over t drumstel heen? Dan aai je zeker over die vellen hahaha. |
voor 400 zou ik een epiphone sg halen denk ik of zo'n ibanez jazzgitaar die zijn ook vet
|
|
Leuk ding. Dat soort modellen heb je ook van Epiphone trouwens alleen die zijn iets duurder meen ik.
|
Citaat:
|
Lijkt wel een klein beetje op een SG die AX125. Heeft dat ding van jou ook zo'n drop D ding?
|
Citaat:
|
Best handig. Lelijk, maar handig :)
|
Citaat:
|
Koop beter een goede 2de hands als een nieuwe
Zoek een mooie epiphone of een fender (als je een beetje mazzel hebt) Voor de muziek die jij wilt spelen zou ik zeker geen ibanez of iets dergelijks aanraden, Yamaha vind ik persoonlijk helemaal ruk, Ik heb zelf een samick electrische gitaar staan, 2de hands gekocht, en ik heb dus een mazzeltje want hij speelt best relaxt opzich. Ik heb op een Ibanz GIO gespeelt van een van me vriende, maar BWEUCH.... wat een k*tding probeer gewoon uit is altijd nog de beste tip, en laat je niet teveel omlullen door die gitaarverkoopwinkelmannetjes, die een n00b maar wat graag oplichten ;) |
Citaat:
|
das idd lastig... je kan het beste iemand die verstand heeft meevragen, lijkt me zo...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52. |