![]() |
hoeveel is jou hartslag per minuut???
ik geloof dat ik een beetje gestresst ben, heb t vandaag 3 keer opgemeten en het was 110-120 per minuut.....is dit normaal volgens mij moeder niet?
tell me.......wat is die van jullie! |
122 geloofk
|
Hardslag hoort ongeveer tussen de 60 en 90 slagen per minuut te zitten geloof ik. iik kan er ergens 10 naast zitten, maar 110 en 120 is wel erg hoog. als je dat vaker hebt kan je misschien eens langs een dokter gaan.
maar je moet ook wel denken, als je er heel erg op let, ga je je er zorgen over maken, en daar word je juist zenuwachtig van, waardoor je hardslag weer hoger word. je kan het jezelf dus ook aanpraten, daar heb ik ook erg vaak last van,...:D |
80..ik was het gewoon even aan het 'tellen'..maar volgens mij is dat wel erg weinig, als ik die antwoorden hier zo lees..:/
|
'k Heb 't net opgemeten: 74 hartslagen in 1 minuut.
|
:s mijn was 64...
|
Citaat:
wat hebben jullie voor de rest? allemaal gestresst of zo relax als een weet ik wat....? |
uhhhhh ik voel maar 84 :eek:
|
60 a 70 in rust
160/170 als ik sport heel normale getallen afaik |
bij mij normaal 80 en als 'k zwaar sport max. 140
|
Citaat:
ik zelf heb 80 in rust das aan de hoge kant zei de dokter :) |
+/- 105, best veel, maar heb dan ook PAT-syndroom (zie topic over hartkloppingen), heeft volgens de dokter hier iets mee te maken
kuzzje xELSx (die toevallig gisteren nog eens hartslag gemeten heeft) |
i dunno
|
Citaat:
help, straks heb ik iets! |
Citaat:
mijne nu 65. Tijdens het sporten rond de 160, maximale ooit gemeten was 207. 125 in rust is heel erg veel, dan krijg je kans op bloedingen. Je hartslag is te hoog, dus de druk in je slagaders ook, die worden groter, maar kunnen op een gegeven moment ook scheuren. Ik zou eens met je huisarts gaan praten. |
Citaat:
hoezow heb je een belabberde conditie als je hartslag juist láág is (tijdens het sporten)...? :confused: Ik kan je verzekeren dat mijn conditie belabberd is, en tijdens licht sporten is ie al 160, iets zwaarder 180 dussehh volgens mij klopt het niet helemaal wat jij zegt... |
Citaat:
|
Citaat:
|
64 slagen/minuut
|
In rust 72 geloof ik en na 't sporten 150
|
:eek: 46 :eek: maar ik skeeler erg veel... misschien dat dat het is :) Soms wel 40 km of zo op 1 dag.
[edit] Bij het skeeleren gaat ie trouwens vet omhoog hoor, dan zit ie rond de 140 of zo... Maar dat heb ik 2 jaar geleden voor het laatst opgemeten. [/edit] |
73 net
|
85 per minuut...wel normaal dus :)
|
vet vaag dit......nu heb ik toch weer gewoon 67......hoe kan dit nou...ik snap er nks meer van
ik ben al een paar dagen ook duizelig en een soort misselijk........ |
Momenteel 67, mijn hartslag in rust is 48 en mijn maximale hartslag is 231 . . . en ja dit is boven gemiddeld, ik weet het. En nee het is niet ongezond, maar mijn hartspier is sterk en kan deze schommelingen goed aan
|
als je je extra druk gaat maken bij het opmeten van je hartslag kan het voorkomen dat hij al heel erg omhoogschiet door de spanning van het opmeten :) en zo te zien is dat bij jou ook wel een beetje het geval :) 130 is alleen wel erg hoog
btw. maximale hartslag heeft echt helemaal niets met conditie te maken :) een max. hartslag van 140 is alleen wel bijna onmogelijk volgens mij, maar in principe kan je uit iemands max. hartslag geen uitspraak doen over conditie =) |
57
|
Citaat:
maar met "gewoon" getalletjes naast elkaar leggen werkt nie |
Citaat:
lagere hartslag heeft niets met je conditie te maken maar gewoon met jou lichaam, en de hoeveelheid die je je inspant. dat is dus voor iedereen anders. conditie kan je meten aan de hand van het herstel van je hardslag, bijvoorbeeld na zware inspanning zakt ie snel dan heb je een goede conditie, zakt ie lanzaam heb je een slecht conditie. getalletjes naast elkaar leggen help dus wel.... hoop dat het een beetje duidelijk is.. ohh, mijn hartslagen nog even rust 62 nu 113 max 196 verval na max zo'n 45 slagen per min (lees is goede conditie:p) -de postbode- |
74
|
Citaat:
Ik heb een vergroot hart door het sporten, mijn hartslag is dus vrij laag...oid. Zo iets hebben ze me iig ooit in het ziekenhuis verteld. |
64
lage hartslag => groter hart => hart kan meer bloed rondpompen => nuttig tijdens het sporten (spieren hebben bloed nodig, anders verzuren ze) => hartslag blijft laag tijdens sporten Zegt weinig over condititie. Conditie is hoe lang je het uit kunt houden zonder buiten adem te komen en er geen verzuring optreed. Hierbij spelen dus ook je longen een belangrijke rol. lage ademhalingsfrequentie + lage hartslag = goede conditie (tenzij je extreem ziek bent ;)) |
Citaat:
Door meer sporten wordt je hart groter, met name de linkerboezem. Je hart is een spier die door trainen groter kan worden. Dus hoe beter je conditie hoe groter je hart of ongekeerd. Je hart pompt dan krachtiger rond en heeft dus minder slagen per minuut nodig. Dit heet een sportershart. |
Citaat:
Je longen spelen hierbij wel een grote rol, als je longen een goede zuurstofopname hebben en een goede zuurstoftransportatie hoeft het hart minder vaak te pompen om dezelfde hoeveelheid lucht te roeleren. |
mijn hartslag is nu 92. Beetje gemiddeld lijkt me. Misschien iets te hoog voor in rust.
|
58 slagen per minuut
|
Citaat:
|
53 in rust.
heb ooit een keer 198 gehad na een hele zware test... |
mijne is op het moment bijna 80, en ik zit hier nu heel rustig achter de computer.
maar soms als ik me druk maak, zenuwachtig ben, hard heb gerend is ie vast stukken sneller want dan zie ik 'm helemaal kloppen.. toch maar eens opmeten |
Citaat:
|
62 per minuut
|
Citaat:
normaal (zoals nu) zie ik 'm neit kloppen als ik naar mn borst kijk, maar zoals in mn voorbeelden wel, dat echt gewoon je borst op en neer gaat.. volgens mij is het neit normaal als je dat in rust hebt hoor |
83 zojuist..
|
Citaat:
Mensen mijn hartslag is nu dus weer eens 124 per minuut. Ik vind dit niet normaal ik vertelde het aan een vriend die studeert voor arts (erg he wel 8 jaar ofzo al) En die had het over een of andere moeilijke naam, dit betekent dat je hart sneller klopt dan normaal door bijv. bloedarmoede, bepaald medicijn gebruik ( nu moet ik wel even zeggen dat ik adhd heb en dus ritalin gebruik) het kon nog ene paar oorzaken hebben, weet niet uit me hoofd. In ieder geval ik ben een beetje bang en de laaste 2 weken ook duizelig en vaag in me hoofd......straks ga ik nog dood ofzo ulh hou op ik word bang van mezelf |
Volgens mij praat je jezelf alleen maar angst aan. Waardoor je idd gestressd wordt wat weer niet goed is voor je hartslag.
Ga even naar de dokter en vraag wat het kan zijn. Als het niets is is dat mooi, is het wel wat dan kan hij er wat aan doen. Het zorgt er in ieder geval voor dat je rustiger wordt. Ik heb eens gehoord dat topatleten een hartslag van rond de 30 hebben. Ze hebben zo'n groot sporthart en grote longen dat ze gewoon niet meer nodig hebben. Wielrenners moeten soms wel om de paar uur wakker gemaakt worden, omdat anders hun hartslag te ver daalt en ze in coma kunnen raken! Hoezo sport is gezond.... :D |
je ken het oowk nooit goed bij jezelf opmeten..altijd door iemand anders laten doen..mijne was rond de 70/80 d8 ik
|
Citaat:
|
74 of 110 op dat apparaatje stond
74/110 of andersom. die van mijn kind is in iig 160, en dat is heel netjes :) |
82
|
Ligt eraan of ik koffie heb gedronken of niet...:p
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:06. |