![]() |
[theorie] Positief, negatief
Als je niet blij bent maar ook niet down, dan ben je tevreden..
-------- [-/+] ++++++ down tevreden vrolijk het woord tevreden is wel postief Maar als tevreden positief is, betekent het ook dat de 'denkbeeldige' ruimte die tussen negatief/tevreden zit kleiner is dan positef/tevreden. Dit verklaart misschien waarom mensen makkelijker depressief worden, dan dat ze super-vrolijk worden.. Is het te snappen? |
Citaat:
Code:
- - - - - - - ± ± ± ± ± + + + + + + + + + + + + + |
Ik geloof sowieso niet dat tevredenheid tussenin zit.
tussenin zit zoals ik me voel. als een zombie. Geen geluk, geen ongeluk. Geen tevredenheid met mijn leven, ik doe maar wat. Juist wanneer je heel erg blij en vrolijk bent ben je tevreden ik ga voor Joels idee. |
Volgens mij is tevredenheid positiever dan vrolijkheid. Als je tevreden bent, houdt dat dan niet in, dat je over het algemeen vrolijk en blij met je leven bent? Vrolijkheid is vaak maar tijdelijk, tevredenheid suggereert een langere duur.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Neutraal is misschien een beter woord dan tevreden :)
En voor de rest ben ik het met Burning Water eens...Tevreden is een soort van gevoel dat ontstaat wanneer alles in je leven goed verloopt, terwijl vrolijkheid vaak ontstaat na een bepaalde gebeurtenis, en tijdelijk is. |
Ik denk sowieso dat je de geestelijke gesteldheid van een mens niet kan indelen op 1 lijn. Laat staan dat je daar iets mee zou kunnen verklaren.
|
Als je niet negatief bent en niet positief ben je op dat moment gewoon te druk om na te denken over je 'state of mind'. Als je merkbaar naar een van de twee uiterste neigt dan heb je een duidelijk gevoel.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16. |