![]() |
Bevrijdingsfestivaliteiten
5 Mei is het weer bevrijdingsdag, en traditiegetrouw zullen er door het gehele land muziekspektakels rondom dit gebeuren georganiseerd worden.
Nu is mijn vraag aan jullie, in welke stad gaan jullie onze bevrijding vieren? Ik ga met Sjantal naar Zwolle Ik woon dan wel in Assen maar daar is het altijd dood, Brainpower en Sita zijn de hoofdacts...dikke lol dus... In Zwolle komen Green Lizard, The Riplets en Beef die ik vet koel vind, Van Dik Hout en Krezip zijn ook wel grappig. En u? |
Pfff hier in Rotterdam is het ruk. Altijd eigenlijk. Vorig jaar was wel grappig met de heideroosjes.
Ik ga niks doen, ofzo. |
Hier in Haarlem natuurlijk. (y) Heb geen flauw idee welke bands er spelen, ik ga er toch alleen heen voor de gezelligheid. Alhoewel er meestal wel wat leuke lokale bandjes spelen.
|
Citaat:
relax, cereal, panjabi mc (:D)... mmm ff denken wat nor meer... ehm dunnp |
Geen idee of d'r wat te doen is.
|
ik ga ook naar zwolle, want green lizard ruleeeeeeeeert! x moi :eek:
|
mjah gewoon wageningen lijkt me heh :) best wat leuke bands en dingen die gewoon koel zijn om te zien, vrij dichtbij en vorig jaar was het ook wel een gezellig sfeertje...
|
Ik ga ook naar Zwolle, grootste festival dat nog een beetje in de buurt is (anderhalf uur reizen), en natuurlijk Within Temptation, Green Lizard, Beef, Van Dik Hout.. :)
|
Citaat:
En vergeet Di-Rect en Within Temptation niet he! |
Ik ga mssch naar Zwolle..
De bands zijn leuk, alleen treinkaartje is nogal duur vanaf hier :( dus weet nog niet zeker. |
hardcore festival in drachten
met waarschijnlijk glory bound |
Tja, ik woon in zwolle, dus dat zal het wel weer worden :)
|
Ligt aan het weer, met goed weer ga ik wel naar Zwolle denk ik :)
|
ik ga naar Kabaal am Gemaal natuurlijk! :D
Kabaal am Gemaal is het alternatieve gedeelte van het grootste bevrijdingsfestival van Nederland... en de sfeer is er zonder twijfel de gezelligste van Nederland ;) ff een lijstje met bands die komen: 13:00 - 13:30 -> Typhoon (melodieuze metal, beetje guano apes achter vond ik) 13:45 - 14:15 -> Joined Forces (mix tussen rap en punkrock/hardcore) 14:30 - 15:15 -> BBK (punk) 15:30 - 16:15 -> The Shenanigans (SKA) --- pauze voor het defilé (ga maar eten dan ofzo) --- 17:15 - 18:15 -> Face Tomorrow (Emocore) 18:45 - 19:45 -> Agresion (Metal met wat hardcore invloeden) 20:15 - 21:15 -> Mad Sin (Psychobilly met punk.. een aanrader!) 21:45 - 22:45 -> The Selecter (2-tone SKA) 23:15 - 00:00 -> 35007 (Psychedelische stonerrock... dat wordt een sfeervolle afsluiter) iedere beetje alternatievemuziekfan moet gewoon naar wageningen toe komen voor Kabaal am Gemaal :) |
Citaat:
|
zwolle,
lekker dichtbij en leuke bands! xiao |
misschien naar roermond als ik geld voor de trein heb...
|
groningen.
ik ben vergeten welke bands er kwamen, wel koele though. groningen dus. |
roermond, lekker tjillen en skanken op de hardheid
|
Citaat:
|
Citaat:
echt leuke dingen allemaal. alleen het probleem waar ik elke keer weer tegenaan loop; ik heb geen vrienden die van goeie muziek houden. ja 1, maar die kan niet. en nog wel een maar dat is goeie muziek die niet op t bevrijdingsfestival komt. |
Citaat:
wat is nou bevrijdender dan in je vrije eentje naar het bevrijdingsfestival te gaan :) |
ik dacht misschien heiloo, bevrijdingska in de bukbuk.. geloof ik...
|
Citaat:
|
retourtje vanaf eindhoven met korting kost 14,90
maar daar staat wel weer tegen over dat het festival gratis is (dacht ik) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn primaire vraag is eigenlijk hoe lang we deze onzin nog volhouden, die bevrijdingsdag...
|
buorskip (y) :)
|
Citaat:
|
Citaat:
buorskip:D een boerending in de sweach :D |
Citaat:
trouwens, heb gehoord dat in zwolle ook the junes spelen . is een zwols bandje, zagz e laatst als voorprogramma en ze zijn geweldig, dus ben je in zwolle, gaat dat zien :D (> sublime promotie team :D:D:D) |
Citaat:
5 mei is toch echt de dag dat organisaties als amnesty hun stem écht kunnen laten horen, zelfs als je er niet echt mee bezig bent wordt je op die dag toch geconfronteerd met de vrijheid die we hier kennen en die in andere landen niet bestaat. ik vind dat geen onzin, eerder iets waardevols. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die oorlog is al zo lang geleden en al dat volk dat het mee heeft gemaakt is al dood of zit achter de geraniums hun luier vol te ontlasten. Time to move on. |
*mij gaat ook naar Zwolle*!!!!!!
|
Het wordt daar nog druk.
Vorig jaar was ook abnormaal druk. Heerlijke cultuur schok ook, metalmensen en trancefiguren en alto-volk door mekaar heen gooien. MEtalfiguren die niet begrijpen waarom het andere volk boos kijkt en het andere volk boos omdat het metalvolk wild doet (naja, voor zover je bij After Forever wild kan doen, er waren er iig een aantal die het probeerden) |
Citaat:
vorig jaar was er ook nog zo'n iq-loos persoon die met bier ging gooien. BAH maar goed, dit terzijde wat bevrijdingsdag betreft, het kan zijn dat er steeds minder mensen leven die het meegemaakt hebben, maar dat betekent niet dat je het moet vergeten. geschiedenis wordt veel te veel vergeten en dat leidt alleen maar tot onnodige fouten. >maar dat is mijn bescheiden mening< |
Ik ga waarschijnlijk naar Wageningen, en anders misschien Roermond..
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoewel met bier gooien natuurlijk zonde is (en zoveel bier krijg je daar al niet in je bekertje en dan is het nog waterig ook) |
Citaat:
|
tis gemeen dat ze dit jaar in vlissingen gewoon echt nix leuks hebben staan. vorig jaar was het wel lachen. (eerst gillende kleine meisjes voor sita, toen werden de meisjes wat groter voor Kane en als allerlaatste was het toch een wat meer volwassen publiek voor Bluf)
|
Citaat:
Valt me op dat veel mensen in dit topic niks aan het bevrijdingsfestival bij hun in de buurt vinden, terwijl hier iedereen het geweldig vindt, en alleen al voor de gezelligheid komt. :D |
ik ga natuurlijk naar Haarlem, voor de gezelligheid, want veel soeps qua muziek komt er niet.
|
Citaat:
nadenken daarover (indien nodig) kan ook wel op een ander moment. Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:46. |