![]() |
Jazz en Funk
weet iemand nog coole jazz en funkmuziek???
|
Meer experimentele jazz en vooral jazz-invloeden: Underkarl, Bite The Gnatze, Palinckx, Corine Von Bimsbergen (is dat goed geschreven, geeeeen idee).
|
james brown
wild cherry wilson picket The meters Curtis mayfield maceo parker George CLinton funk inc - chicken lickin' en vriend van me zit in een jazzfunk band (www.freeloader.nl) |
funk = isaac hayes
jazz= john scofield (nog funky ook) |
Tower of Power, Earth Wind & Fire, veel dingen van Bill Evans, veel platen waar Steve Gadd op heeft gespeeld :)
|
Ik kan je Raise the roof erg aanraden, is een mix van Jazz funk en Breakbeat, ze staan alleen niet op KaZaA, maar in een grote muziekwinkel hebben ze meestal wel wat liggen.
|
OJA wat ook erg goeie muziek is (soms een beetje onserieus) is Black market audio
www.blackmarketaudio.com |
bedankt
|
Billy Cobham - Spectrum
een mix van Funk en Jazz |
Citaat:
|
Citaat:
(dat moet haast wel, trouwens.) |
Curtis Mayfield (Who's That Lady)
Earth, Wind & Fire (Fantasy, September, Boogie Wonderland) James Brown Kool and the Gang (Get Down On It, Celebration, She's Fresh) Marvin Gaye Jackson 5 Oliver Cheatham (Get Down Saturday, origineel van het Room 5 Axe-reclame-liedje) |
Citaat:
geweldige drummer, die cobham, een van de doublebass pioniers in die tijd. |
Tower of Power ook. (Soul With A Capitol "S")
|
Tower of Power heerscht :D
Squib Cakes! |
Je moet eens Jamiroquai luisteren.. geregistreerd als "AcidJazz" (staat in het boekje van zijn eerste cd dacht ik...) Erg goede muziek!
|
Citaat:
|
James Brown, Isaac Hayes, Rick James, Cool and the gang, Brothers Johnson, George Clinton, Bobby Womack, Kurtis Blow, Dramatics.. wel goede funk muziek! (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41. |