Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Uitslag wedstrijd II: "Oorlog en Vrede" (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=457424)

Leonoor 25-04-2003 06:13

Uitslag wedstrijd II: "Oorlog en Vrede"

De uitslag van de tweede wedstrijd over oorlog en vrede:

1. Oorlogsdochter - Anneee (met 20 stemmen!!!)
2. Het is zo ver - Cottelletje & Oorlog - zozze (met 3 stemmen)
3. Naamloos - Just Johan & Ouderloos - Juliah (met 2 stemmen)
4. Weer voor Oorlog - juudjuh & Executie - hajo & Verandering - Myself! (met 1 stem)

Anneee, gefeliciteerd! :)

murwari 25-04-2003 08:13

:) proficiat Anneee

Anne 25-04-2003 08:23

Citaat:

murwari schreef op 25-04-2003 @ 09:13:
:) proficiat Anneee
:o Dank je.

Leuk... die kleurtjes! (y) :)

Just Johan 25-04-2003 08:39

Gefeliciteerd. :)

Leonoor 25-04-2003 14:18

Citaat:

Anneee schreef op 25-04-2003 @ 09:23:
Leuk... die kleurtjes! (y) :)
Met de gedachte aan koninginnedag. ;) (Waarom is er btw geen echte oranje...?)

Xia 25-04-2003 21:51

Told ya Anne, dat je zou winnen:)

iamre18 26-04-2003 08:22

Anne: Gefeliciteerd:)(beetje laat maar ach)

Ik wou net nog evn stemmen, maar dat had geen zin meer, gezien, de uitslag;)

Maar anders had ik gekozen:

1). Executie
2). Oorlogsdochter/Weer voor oorlog

Anne 28-04-2003 21:21

Citaat:

Myself! schreef op 25-04-2003 @ 22:51:
Told ya Anne, dat je zou winnen:)
:D

Ik heb overigens met dit gedicht meegedaan aan een wedstrijd met als thema: Vrijheid is niet te koop. De 4 winnende gedichten worden voorgedragen bij een concert in Utrecht, mede georganiseerd door Warchild, op 4 mei. Dus ik ben benieuwd... maar na deze uitslag durfde ik het wel aan. :)

Leonoor 28-04-2003 21:24

(y)

Succes!

*duimt*

Cottelletje 29-04-2003 22:10

eyye wanneer is de nieuwe wedstrijd en zoude niet eens als thema kiezen uw idool :D

Leonoor 30-04-2003 06:46

Citaat:

Cottelletje schreef op 29-04-2003 @ 23:10:
eyye wanneer is de nieuwe wedstrijd en zoude niet eens als thema kiezen uw idool :D
Al een gedicht klaarliggen? :D

'k zal ff met Anneee en Just Johan overleggen.

Cottelletje 30-04-2003 16:51

kheb er meer dan eenjte klaarliggen hoor ik schrijf er graag alhoewel de mensen die niet zo goed vinden ik vind ze goed:)

Secreet 01-05-2003 15:58

verzin eens een minder tastbaar onderwerp en een iets meer gevoelig en poetisch....vrijer onderwerp zou ik zeggen...

vind dat leuker te lezen dan 10 gedichten die allemaal hetzelfde zeggen...

(persoonlijke mening)

Anne 01-05-2003 20:22

Citaat:

Leonoor schreef op 28-04-2003 @ 22:24:
(y)

Succes!

*duimt*

Ik werd net gebeld en ik ben één van de 4 winnaars. Ze vonden mijn gedicht "wel heel goed." :) 4 mei mag ik voorlezen in Utrecht bij het Warchildconcert. :cool: *blij*

Leonoor 01-05-2003 20:26

Citaat:

Secreet schreef op 01-05-2003 @ 16:58:
verzin eens een minder tastbaar onderwerp en een iets meer gevoelig en poetisch....vrijer onderwerp zou ik zeggen...

vind dat leuker te lezen dan 10 gedichten die allemaal hetzelfde zeggen...

(persoonlijke mening)

tja, verzin iets, zou ik zeggen.

Leonoor 01-05-2003 20:26

Citaat:

Anneee schreef op 01-05-2003 @ 21:22:
Ik werd net gebeld en ik ben één van de 4 winnaars. Ze vonden mijn gedicht "wel heel goed." :) 4 mei mag ik voorlezen in Utrecht bij het Warchildconcert. :cool: *blij*
Gefeliciteerd!!! :)

Margriet 02-05-2003 14:57

Citaat:

Gefeliciteerd, echt super zeg!!!

Majesteit 02-05-2003 19:53

Citaat:

Echt geweldig! Maar hij was dan ook wel supergoed. :D

Secreet 02-05-2003 21:05

Citaat:

Leonoor schreef op 01-05-2003 @ 22:26:
tja, verzin iets, zou ik zeggen.
neem iets en stel geen vaste eisen eraan. Bijvoorbeeld het onderwerp lucht, water, druppels, gevoel, voor mijn part de zon.

Wat ik bedoel is neem een onderwerp wat niet vastgesteld is door eisen als waarover het moet gaan, maar neem gewoon iets wat er in voorkomt zodat iedere dichter dat onderwerp op zijn eigen manier kan intepreteren en er iets anders uithaalt dan de anderen die meedoen.

Leonoor 02-05-2003 22:08

Citaat:

Secreet schreef op 02-05-2003 @ 22:05:
neem iets en stel geen vaste eisen eraan. Bijvoorbeeld het onderwerp lucht, water, druppels, gevoel, voor mijn part de zon.

Wat ik bedoel is neem een onderwerp wat niet vastgesteld is door eisen als waarover het moet gaan, maar neem gewoon iets wat er in voorkomt zodat iedere dichter dat onderwerp op zijn eigen manier kan intepreteren en er iets anders uithaalt dan de anderen die meedoen.

Iets als 'oorlog en vrede' is net zo smal of breed als je het zelf maakt. En kan door iedereen op zijn/haar eigen manier geinterpreteerd worden. Vind ik. Volgens mij hebben we nergens vast eisen aangesteld, alleen aan de taal, dat was mede op verzoek van een aantal leden.

Secreet 02-05-2003 22:13

Citaat:

Leonoor schreef op 03-05-2003 @ 00:08:
Iets als 'oorlog en vrede' is net zo smal of breed als je het zelf maakt. En kan door iedereen op zijn/haar eigen manier geinterpreteerd worden. Vind ik. Volgens mij hebben we nergens vast eisen aangesteld, alleen aan de taal, dat was mede op verzoek van een aantal leden.
Dat is waar maar je nam een onderwerp wat momenteel erg in de belangstelling stond dankzij de irak gebeurtenis en hierdoor werden en stille eisen aan gesteld die niet in jullie regelement stonden....Als je hoofd vol bij Irak zit verzin je geen gedicht over een oorlog in jezelf als je snapt wat ik bedoel?

Leonoor 02-05-2003 22:21

Citaat:

Secreet schreef op 02-05-2003 @ 23:13:
Dat is waar maar je nam een onderwerp wat momenteel erg in de belangstelling stond dankzij de irak gebeurtenis en hierdoor werden en stille eisen aan gesteld die niet in jullie regelement stonden....Als je hoofd vol bij Irak zit verzin je geen gedicht over een oorlog in jezelf als je snapt wat ik bedoel?
De fb's van dop zijn nog altijd meervoud, ik beslis die dingen niet alleen. ;) Verder kozen we het juist omdat het in de belangstelling stond. ;) Er werden geen stille eisen aangelegd, niet door ons iig, misschien door de mensen die de gedichten schreven wel, maar kunnen wij daar iets aan doen? Er is altijd wel iets dat 'stille eisen' aan een onderwerp legt, voor iedereen of voor één persoon, daar kun je niet altijd rekening mee houden. Maar ik zal kijken of we een zo 'stille-eisen-vrij' mogelijk onderwerp kunnen bedenken...

Secreet 02-05-2003 22:23

Citaat:

Leonoor schreef op 03-05-2003 @ 00:21:
De fb's van dop zijn nog altijd meervoud, ik beslis die dingen niet alleen. ;) Verder kozen we het juist omdat het in de belangstelling stond. ;) Er werden geen stille eisen aangelegd, niet door ons iig, misschien door de mensen die de gedichten schreven wel, maar kunnen wij daar iets aan doen? Er is altijd wel iets dat 'stille eisen' aan een onderwerp legt, voor iedereen of voor één persoon, daar kun je niet altijd rekening mee houden. Maar ik zal kijken of we een zo 'stille-eisen-vrij' mogelijk onderwerp kunnen bedenken...
:) Excuseer, ik bedoelde ook niet alleen jij....

En die stille eisen worden niet voor niets stille eisen genoemd, ik snap ook wel dat jullie ze niet stelden...

En daar kunnen jullie inderdaad niets aan doen maar ik doe ook slechts een suggestie, vond die wedstrijdjes best leuk, wil nu alleen wel eens iets meer individualiteit en actie van de schrijver zien zeg maar...

stel het maar eens voor ;)

Leonoor 03-05-2003 08:31

Citaat:

Secreet schreef op 02-05-2003 @ 23:23:
En daar kunnen jullie inderdaad niets aan doen maar ik doe ook slechts een suggestie, vond die wedstrijdjes best leuk, wil nu alleen wel eens iets meer individualiteit en actie van de schrijver zien zeg maar...
Ik snap wat je bedoeld, ik zal kijken of we een onderwerp kunnen bedenken waar dat het geval bij is, hoewel dat best moeilijk is, denk ik, om de redenen die ik in mijn vorige post noemde.

Anne 05-05-2003 21:56

Ik vind het wel een goed idee om een element als onderwerp te nemen. :o Toen ik eindexamen drama deed, kregen wij als uitgangspunt 'water'. Het was zo mooi om te zien wat mensen daar allemaal bij kunnen verzinnen. Wij hadden bijvoorbeeld een stuk met 4 monologen die allemaal een fase van water uitbeelden (ik was damp en onzichtbaar). Maar anderen hadden weer een heel ander onderwerp, waarbij ze wel van water waren uitgegaan, maar er was niets meer van water terug te vinden. Waarschijnlijk bedoelde je zoiets, Secreet?

Secreet 05-05-2003 22:31

helemaal wat ik bedoelde inderdaad :)

das al 2 forumbazen voor...JOHANNNNNNNN????

:D

hajo 09-05-2003 21:50

Waarom zou je zo iets ongeloofelijks abstracts als water als onderwerp nemen?! Dat kan je toch ook gewoon posten. Het leuken van die wedstrijdjes is dat je ziet hoe allemaal mensen een weinig abstract onderwerp weten weer te geven. Daarbij was oorlog opzich niet echt abstract, het was zo vrij intreperteerbaar als je zelf wou.

Liesjeuh 20-03-2004 11:01

Hoi, ik weet niet of ik het hier moet vragen, maar ik moet voor nederlands een aantal gedichten over kinderen in oorlog zoeken. hierbij stuitte ik op deze gedichten. ik zou dan ook toestemming willen vragen om volgende gedichten te mogen gebruiken:
- oorlogsdochter van anneee
- ouderloos van juliah

maar het is nogal vreemd om als schrijver van het gedicht iets op te schrijven als anneee: dan denkt mijn leraar waarschijnlijk dat ik niet kan schrijven. daarom zou ik vragen of je je naam zou willen geven, of gewoon: mag ik anne schrijven?

heeeeeeel erg bedankt!!! (y) (y) (y)

sublime 20-03-2004 18:30

ipv van uppen had je ook best kunnen pm-en. opzich.

Liesjeuh 20-03-2004 18:37

wablief?

sublime 20-03-2004 18:46

Citaat:

Liesjeuh schreef op 20-03-2004 @ 19:37:
wablief?
je hebt gereageert in een topic van bijna een jaar oud. > uppen

dat is niet echt gebruikelijk...

ipv daarvan had je een pm kunnen sturen > een private message. dat kan door in een post van de betreffende persoon rechtsboven op prive te klikken.

de mogelijkheden van dit forum zijn daadwerkelijk eindeloos...

Just Johan 21-03-2004 07:10

Deze zal ik maar sluiten. (mega-up)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.