![]() |
jeuk
Ik heb sinds een paar dagen opeens overal jeuk...er is verder niks te zien waar 't jeukt en ik ben ook voor zover ik weet nergens allergisch voor ofzo. Dus...wat kan dit zijn??
|
Gebruik je opeens andere producten? (ander wasmiddel, andere douchegel..) Het kan ook aan het weer liggen, dat je huid wat droog is en gaat irriteren..
|
Er is ook een of andere kinderziekte (de vijfde ziekte dacht ik???) waar je heel erg veel jeuk van krijgt, dat heeft mijn broertje een keer gehad toen ie elf of twaalf was maar ik weet niet hoe oud je bent en ik weet niet tot wanneer je kinderziektes kunt krijgen. Poederen met mentholpoeder of lauw douchen werkt meestal wel goed tegen jeuk.
|
Citaat:
Heb je ook vlekjes dan? Verder nog ziek of alleen jeuk? |
nou ik had vorige week wat koorts, hoofdpijn, misselijk, maar die andere klachten zijn nu eigenlijk net over en nu krijg ik dit weer...arrghhh
|
Citaat:
afijn, zal wel weer over gaan. |
het kan door de zon komen ofzo...
Als je er last van blijft houden kun je altijd naar de huisarts gaan |
Kan idd een zonneallergie zijn of je kan allergisch voor suiker zijn, daar kan je namelijk ook verschrikkelijke jeuk van krijgen!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ja ik heb dat ook. zal wel van de zon komen, heb ik vaker last van, of van het stof hier in huis (we zijn de boel aan het opknappen).
iemand zei iets over een suikerallergie, kan ik daar ergens info over vinden? |
Citaat:
|
je hebt last van jezelf
|
Citaat:
hmm en wat de kinderziektes betreft, ik ben 19...dus ik denk niet dat ik daarvoor in aanmerking kom |
Citaat:
Hmm, ik had nog ff een vraagje, wat hier wel goed bij past. Ik heb als ik 's avonds, na een warme middag, naar buiten ga altijd erg veel 'kriebel'. Het jeukt dan niet... maar alles kriebelt enzo... hebben meer mensen hier last van? of ligt dit gewoon aan mezelf dat het net lijkt alsof het altijd 's avonds is. ook gaat m'n hoofdhuid ontzettend jeuken als m'n haar/hoofd is natgeregend.. hebben meer mensen hier last van? |
Het kan heel veel oorzaken hebben, ik zal er een paar voor je op een rijtje zetten waar het aan kan liggen;
*contact met bepaalde stoffen, heb je toevallig een nieuw kledingstuk gekocht van een materiaal dat je normaal nooit draagt? *huidaandoeningen als eczeem *Bij diverse andere ziekten, zoals waterpokken, of aandoeningen van de interne organen zoals bijvoorbeeld afsluiting van de galafvoer *Door veel baden kan je een jeuk krijgen doordat het té schoon wordt en de huid beschadigd *Langdurig hoge temperaturen *suikerziekte *droge huid Als de jeuk nieuw ontstaan is en langer dan enkele dagen of weken aanhoudt, of wanneer de jeuk erg heftig is en als de oorzaak van de jeuk voor jou onduidelijk is, zal ik even langs de huisarts gaan. Probeer in ieder geval zo min mogelijk te krabben, daar kan het alleen erger door worden en je huis wordt beschadigd! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41. |