![]() |
weet iemand hoeveel beweging per dag je nodig hebt?
Nou? Ik las geloof ik ooit ergens een half uur per dag ofzo, maar kan die site niet terug vinden. Wil het toch wel weten...
|
Het beste is om inderdaad iedere dag een half uurtje te bewegen... Dus sporten, of boodschappen doen op de fiets, of traplopen.
Ik weet alleen ook niet meer waar ik dat vandaan heb :confused: Dus wat dat betreft kan ik je er ook niet mee helpen :o |
Half uur per dag idd, dat wordt iig vrijwel overal aangeraden.
't zal natuurlijk wel verschillen per persoon, per activiteit en hoe intensief je beweegt en hoeveel en wat je eet, wat je verder doet enz., maar een half uur per dag is gemiddeld. |
ja, half uur per dag gemiddeld. En daar rekent men dan ook traplopen en met de hond wandelen bij. Echt sporten is het dus niet. Ik beweeg elke dag minstens wel zo'n drie kwartier en sport daarbij nog zo'n 3 a 4 keer per week. Mennn wat zal ik gezond zijn :p
|
jeeej, zo weinig maar?
|
Iedere volwassene dient in totaal minimaal 30 minuten matige intensieve lichtamelijke activiteit te hebben op tenminste vijf en bij voorkeur alle dagen van de week. Bij kinderen (tot 18 jaar eigenlijk) is dit 60 minuten.
Meer info hierover kun je vinden op www.fysiotherapiedaalmeer.nl onder de link fysiotherapie en bewegen (beweegnorm) |
Een half uur, om er voor te zorgen dat je conditie niet achteruit gaat, ja. En dan gaat het over matig intensieve sport - als je ondertussen nog een gesprek kunt voeren dan heet het 'matig intensief'. Maar het stond in de Margriet, dus dit geldt wss alleen voor vrouwen van 30-60 jaar.
Ik fiets 5 keer per week 5 km van en naar school in 10-15 minuten op de heenweg en 20-25 minuten op de terugweg. Bovendien maak ik vaak (ong. eens per week) nog een fietstochtje van zo'n 10 km in 30-60 min, en ga ik zo'n twee keer per week naar m'n vriend en terug, 10-15 minuten voor zo'n 3 km. Sport ik genoeg?:) Wat vindt het forum? |
een half uurtje is dat ja, ook al vind ik dat erg weinig, aangezien t traplopen en dergelijke ook meegerekend worden.
zelf fiets ik 5 dagen per week 1,5 uur (naar school en terug) per dag. ook dans ik 12 uur per week en fitness ik 1 keer in de week een uurtje. das wel genoeg toch? :) ;) |
*telt* nou ik dans (steil) 3 uur per week en ik zwem er ook nog 7 (intensief) verder eh fiets ik naar school (das een kippeneindje) en ik skate er ook nog zon 4/5 dus, kom ik wel aan het gemiddelde :) *gezonde ik*
|
Ja een half uur ja. Maar volgens mij zit je daar al vrij snel aan. Ik bedoel als je een kwartier naar school fiets en eenkwartier terug ben je er al aan, terwijl 2 keer een kwartier fietsen echt niet zo erg is.
Als je een hond hebt zit je er ook zo aan! Honden zijn gezond :p |
30 minuten per dag en dan zo'n minimaal 10 minuten per keer
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:45. |