![]() |
in welk nummer zit op technisch vlak moeilijk werk
bv in welk nummer zit gitaarstukken/drumstukken ... waar je van omver valt
ik vindt opeth-fair judgement slayer-angel of death zal er wel nog een paar aanvullen later |
Tool- Reflectoin
drum is niet makkelijk, alleen al omdat er in dat nummer de meest vage instrumenten gebruikt worden. Maar eigenlijk is van Tool alles wel moeilijk te spelen. |
Metallica-One..
veel nr's van Iced Earth... (die snelle aanslag :eek: ) |
Genesis - The Brazilian: drums
Pink Floyd - Shine on you crazy diamond: gitaar Derek & The Dominoes - Layla: gitaar |
Scatman John - Scatmans World: scatting
|
Rancid - Maxwell Murder
is het enige dat ik op basgitaargebied ken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
vrij veel nummers van Dream Theater, Pain Of Salvation en andere progressieve bands
|
Citaat:
Maar wat bedoelde je? |
idd vee gay progressieve zooi
leuk vanwege drums: dimmu dew scented arch enemy is ook cool meshuggah children of bodom (gitaar werk) strapping young lad mjah kan nog wat leuke dingen opnoemen maar die vind je niet leuk :P |
niks mis met progressieve zooi!
|
Square Pusher - the Exploding View ! ! !
|
Citaat:
|
Vooral veel spul van Opeth. Vooral een nummer als The Leper Affinity is gewoon ubergeniaal. (wat de gitaarpartijen betreft in ieder geval, en niet alleen wat dat betreft)
|
Cryptopsy
Morbid angel Hate eternal Internecine Origin Agiel. Gitaar, drums en bas. |
voeg daar nile ook maar aan toe
|
Het drumwerk van Mortician
|
Citaat:
|
Citaat:
S is for Sarcasm.... |
de gitaren bij sigur rós :P
iemand in de zaal aanwezig die ook zijn gitaar bespeelt met strijkstokken ? |
Citaat:
ik heb er nog een paar: Nevermore - inside four walls Nevermore - We disengrate |
Citaat:
is echt heel simpel gewoon een paar keer op oefenen , maar nee doe het maar nie thet klinkt gay |
Zoals al gezegd: Dream Theater: Het eerste nummer wat me daarvan binnen schiet is Learning to live.
Dat nummer gaat me op een gegeven moment irriteren omdat ik de maatsoort niet meer snap...Alles loopt door elkaar en toch klopt het. Heel frustrerend :D Ook "The passing of an eagle" van Ayreon zit wel moeilijk in elkaar. (Vooral het drumwerk) |
Citaat:
kannum nu bijna helemaal voor de rest.. primus de bas tool/dream theater/vintersorg drums dream theater - under a glass moon (gitaarsolo) |
Drummer van Alien Ant Farm is ook puik, muzikaal. zelfde geld voor john otto van limp bizkit.
Enfin. Wil je echt technisch beukwerk, Moet je wat van Tribal Tech downloaden. Planet-X is ook leuk, Virgil Donati op drums, en puike gitarist. Check ook standaard gitaar helden Vai, Satriani, etc etc. voor leuk baswerk: Claypool, Wooten, Dickens....keerl van Mudvayne kan er ook wat van. Dillinger Escape plan is ook technisch vrij imposant :D |
Citaat:
|
Prejudice op No Mercy kon er ook wat van. :cool:
Tja, en verder alle mathcore/fusion metal bandjes, maar de meeste van die bands zijn meer geinteresseerd in het laten zien hoe goed zij wel niet zijn in het bespelen van hun instrument, dan in het maken van muziek... |
Veel nummers van Tool idd. Ticks and Leeches bijvoorbeeld.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Sowieso oude Rancid baswerk.
|
Citaat:
|
Rufio - Above me
de intro/solo geniaal |
Citaat:
vergeef me die onbesuiste ram op de spatieknop |
deschetensymfonievansouthpark
|
Plaid is redelijk ingewikkeld
|
Einstürzende Neubauten
op alle vlak |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik vind red hot chili peppers met road trippin'. dat klinkt toch vrij lastig. t is wel een supermooi nummer. en er zijn nummers van Jimmy Hendrix die ook alleen Jimmy Hendrix zelf kan spelen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
hier is maar 1 antwoord van toepassing:
Dillinger Escape plan - calculating infinity. Die cd Wat een geniaal en intelligent werk |
Citaat:
|
Apocalyptica - Inquisition Symphony
Torreador I & II voor cello echt ontzettend snel, en drums in Torreador II zijn volgens mij ook best pittig. :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11. |