![]() |
poorten mappen voor Quake 3
ik wil quake spelen op de 2de pc. Mn netwerk zit zo in elkaar
kabelmodel--->PC1(P2 300Mhz)----->PC2(P3 667Mhz) op pc 1(deze) draait Quake niet omdat mn videokaart nogal kut is. Dus ik moet het op de andere comp spelen. Maar om dan moet ik de poorten mappen, quake 3 gebruikt alle poorten vanaf 27660. Maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen. Alvast badankt Dr HenDre |
Heb je het over Quake3 online spelen???
Dus je hebt wel internet gedeeld via pc1? Hoe heb je dat gedeeld? Welke OS's heb je? |
Citaat:
http://members.lycos.nl/hendre/udp.jpg dit is zoals ik het nu heb, als ik met quake connect naar 192.168.0.1(ip van Pc1) dan probeert ie te connecten en na 11 keer geeft ie het op, dat gaat btw via poort 27960(dit stond op de site van de server waar ik naartoen connect) Op PC1 draait win2k en op pc2 win98 |
Dat je niet kan connecten naar 192.168.0.1 is niet zo gek als je een internet server hebt draaien, die kan je alleen via het internet, en dus het IP van je internet nic benaderen.
Als het goed is hoef je helemaal niks te mappen om te kunnen spelen. |
Quake 3 Arena kun je online spelen zonder poorten te mappen. Je moet wel poorten openen als je:
- een server wilt draaien - PB (PunkBuster) automatisch de nieuwste versie wilt laten updaten. Hiervoor moet je UDP ports 24300 en 24350 forwarden dacht ik. |
hmm, ok (y) K zal zo eens proberen :)
|
ok ik wil spelen op 194.134.233.67, op de site staat aangegeven dat dat via poort 27961 gaat. Connect ik vanaf pc2 direct daarnaartoe dan kan ie geen verbinding maken. Map ik de poort dus dat pc1 alles wat binnenkomt van 192.168.0.2 via udp 27960 doorstuurt naar 194.134.233.67 naar poort 27961. Als ik in de logs kijk dan zie ik
Code:
[192.168.0.2] connecting to UDP server [194.134.233.67] |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Verder controleer of je de laatste versie hebt: 3.20. |
Citaat:
|
hmmm, ik snap niet waar het aan ligt, ik krijg weer de melding Client_Unknown_to_auth
terwijl PC2 en 194.134.233.67 verbinding hebben :( |
Citaat:
The biggest Quake 3 dilemma has been "Client_Unknown_to_Auth"._ Wtf is that?!_ This has been baffling us all._ Having gotten no real explanation, I will tell you this geeks theory:_ Since the crash of the id master server, it is my belief that it is having a hard time resolving the dns of many users._ I also believe this is why there is a cdkey issue._ Almost as though their authorization server was wiped clean._ While not proven, that is my theory. Ok, so what to do with the "client..." thing?_ Your first choice is to wait it out._ many have reported if they wait long enough, they get in._ Oh I know, you don't want to wait._ So here's what you can do to help yourself think you are in control; In Windows find the hosts.sam file. Open it with notepad and type:_ 192.246.40.56 authorize.quake3arena.com_ then choose Save as, All Files, and save it as hosts, no extension just hosts. The theory is that this helps resolve the dns._ One more trick is to join a game successfully that you know you can join, such as a plain old DM game, hit esc and go to the multiplayer menu again and click specify then type the IP address manually of the server you wanted to join but couldn't due to the Client blah blah error._ This also works for those of you trying to join your own server._ I know, Irun one and it's the only way I can join it from my IP range. Bron Gebruik je voor elke pc wel een unieke cd-key? |
dat is m nou juist, hij draait maar op 1 pc(pc2) op pc 1 draait ie niet.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:56. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.