Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Inhoud van gesprekken: realteit vs. internet (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=45878)

Lethalis 07-04-2002 21:34

Inhoud van gesprekken: realteit vs. internet

Hmm, ben terug van een meeting vanmiddag en heb bij mezelf de volgende constatering gemaakt: er zijn eigenlijk weinig dingen waarover ik 'meepraten' kan of het nut er niet van inzie om er al teveel energie aan te verspillen.

Met als gevolg dat ik soms weer in mezelf verdwijn en niks zeg :o

Op het internet lijkt het echter alsof ik altijd wel iets te lullen heb, maar na analyse over wat ik nu eigenlijk schrijf (zoals nu), gaat het meestal over mezelf of over iemand's problemen. Niet alledaagse onderwerpen eigenlijk, of wel?

In realiteit praten mensen immers niet gelijk over hun problemen, maar over allerlei ervaringen en dingen die ze leuk of juist niet leuk vinden.

Vallen daardoor die stiltes? Want nerveus was ik niet, ik wou vaak wel meepraten maar had gewoon niks te zeggen :confused:

Hmm, vaag .. hoe nutteloos dingen wel niet kunnen lijken soms :eek: en altijd maar doen alsof je het interessant vind .. oei :o

damaetas 07-04-2002 21:45

ja heb ik ok wel, de meeste meeting zijn daarom bij mij al tegengevallen. en dan zeker in het begin, p het einde vielen ze dan soms weer supermee (i love you leipo's;) ), omdat je dan ofwel aan die serieuzere onderwerpen begint of je bent elkaar al wat meer gewend.
maar het blijft een vreemde bedoening , meetings

dystopia 07-04-2002 23:54

Verbreed je interesses. Lees bijv. boeken.

Lethalis 08-04-2002 07:16

Citaat:

dystopia schreef:
Verbreed je interesses. Lees bijv. boeken.
*zucht*

Maar in principe heb je wel gelijk .. misschien dat ik eens ga kijken .. ik las op het F&L forum iets uit "de wereld van Sofie" .. dat vind ik bijv. bestwel interessant :)

Misschien dat ik toch eens naar de bieb ga :o of beter: misschien toch kopen, ze mogen mij daar namelijk niet zo vrees ik ;)

Conjo Inter 08-04-2002 07:36

Probeer de btrekkelijkheid in te zien. Natuurlijk is het saai: alles is saai. Alleen moet je inzien dat uitgaan, een boek lezen, blowen, neuken en achetr computertjes zitten allemaal wel saait zijn. Dat is nier erg, IMHO is het leven saai.
Je moet alleen de saaiheid afwisselen, want dan lijkt het niet meer saai. Als er een gesprek is meng je erin.

Ik heb gisteren enigzins op je gelet en ik denk dat alles wat je hierboven zet klopt. Ik had nl. het idee dat je regelmatig rond keek (vooral bij het water) met een blik van 'kan ik ergens bij een gesprek inhaken'., iets wat je klaarblijkelijk niet leuk maar denk ik ook moeilijk vond.

Probeer een beetje te ontspannen, lees maarus een saai boek, zoek nog een saaiere vriendin, zorg dat alles zo saai is dat je je nooit meer verveeld, saai = :cool:

Conjo Doc 08-04-2002 07:50

Proberen nut te gaan zien in nutteloze dingen, ik heb je toch ook regelmatig zien posten op Onzin en dat hou je wel vol. IRL is iets anders, maar niet zo heel veel, als je je referentiekader wat verbreedt dan zul je meer kunnen praten.

Conjo Inter 08-04-2002 08:04

Ziet de meetse goddelijk sig. :o

Lethalis 08-04-2002 08:23

Citaat:

Conjo Inter schreef:
Ik heb gisteren enigzins op je gelet en ik denk dat alles wat je hierboven zet klopt. Ik had nl. het idee dat je regelmatig rond keek (vooral bij het water) met een blik van 'kan ik ergens bij een gesprek inhaken'., iets wat je klaarblijkelijk niet leuk maar denk ik ook moeilijk vond.
Dat was ook wel zo. Ik bedoel, er werd gesproken over het geloof, piercings en allemaal van die dingen waarbij ik zoiets had van: "hmm, wat moet ik hier nou mee" :D

Citaat:

Probeer een beetje te ontspannen, lees maarus een saai boek, zoek nog een saaiere vriendin, zorg dat alles zo saai is dat je je nooit meer verveeld, saai = :cool:
Dat is moeilijk .. iets :cool: maken dat voor je gevoel doodsaai is :/ en wat betreft het leven in die "computerwereld" heb je ook wel gelijk, ik zonder me daardoor af.

Vooral bij het water toen begon ik na een tijdje ook weer over dingen na te denken die niks meer te maken hadden met jullie / de mensen om mij heen. Ik was alweer bezig met het herstructureren van mijn netwerk thuis :o

Lethalis 08-04-2002 08:28

Citaat:

Conjo Doc schreef:
Proberen nut te gaan zien in nutteloze dingen, ik heb je toch ook regelmatig zien posten op Onzin en dat hou je wel vol. IRL is iets anders, maar niet zo heel veel, als je je referentiekader wat verbreedt dan zul je meer kunnen praten.
Het verbreden van mijn referentiekader is inderdaad het enigste wat ik eraan kan doen.

Een dilemma blijft echter: als ik thuis zit en heb de keuze mij te verdiepen in een probleem met de computer of iets te lezen wat ik eigenlijk al niet interessant vind, dan komt het meestal erop uit dat ik 4 pagina's lees van een boek en dan weer achter de PC zit :/

Marcade 08-04-2002 09:09

Conjo Doc?

Conjo Inter?

of

Con Jodocus

Con Joint er

..

..

..

*slaat *********

had ik ff zin in.

eddie 08-04-2002 09:17

Citaat:

******** schreef:
Op het internet lijkt het echter alsof ik altijd wel iets te lullen heb, maar na analyse over wat ik nu eigenlijk schrijf (zoals nu), gaat het meestal over mezelf of over iemand's problemen. Niet alledaagse onderwerpen eigenlijk, of wel?

*herkenning* :eek: :confused:

Conjo Doc 08-04-2002 09:18

Je moet stoppen met technische how-to's lezen, ga je verdiepen in de how-to's of life!

Marcade 08-04-2002 09:26

Citaat:

Conjo Doc schreef:
Je moet stoppen met technische how-to's lezen, ga je verdiepen in de how-to's of life!
Doet ie toch ook, anders ging ie niet naar de meetings, lijkt me.

Lethalis 08-04-2002 09:33

Citaat:

Conjo Doc schreef:
Ik moet beide lezen :confused: :D

Met technische how-to's kan ik niet stoppen, die heb ik vroeg of laat ook echt nodig voor mijn werk..

Lethalis 08-04-2002 09:36

Citaat:

Marcade schreef:
Doet ie toch ook, anders ging ie niet naar de meetings, lijkt me.
Klopt ook wel, een paar jaar geleden had ik dat nooit gedaan :D dan had ik tegen mezelf gezegd: "sjezus, helemaal naar Utrecht om een paar mensen te ontmoeten die ik toch op internet spreek" .. nu zag ik het meer als een excursie .. een keer zelf met de trein naar Utrecht en me bezig houden met de mensen die er komen .. dat was een halve dag zonder computer! :D

Ik heb er dus wel wat voor over, anders zou ik het allemaal niet doen :)

Lethalis 08-04-2002 09:43

Citaat:

Marcade schreef:
*slaat *********had ik ff zin in.
Anders moet je ook naar zo'n meeting gaan, dan is het niet meer zo erg als het lijkt :D

Lijkt wel alsof iedereen na zo'n meeting iets "gemeenschappelijks" zoekt om de meeting te eren ofzo :D

Na ja, dat Conjo gedoe is altijd nog beter dan FAC ;)

Marcade 08-04-2002 10:12

Citaat:

******** schreef:
Anders moet je ook naar zo'n meeting gaan, dan is het niet meer zo erg als het lijkt :D

Lijkt wel alsof iedereen na zo'n meeting iets "gemeenschappelijks" zoekt om de meeting te eren ofzo :D

Na ja, dat Conjo gedoe is altijd nog beter dan FAC ;)

Denk idd. dat het zoiets zal zijn. Maar waarom word het forum er telkens de dupe van. Elke keer nieuwe nicknames enzo; whatever ze verzinnen het lijkt wel alsof het gezien moet worden, omdat het stoer is en hun stoer maakt ofzo, statusverhogend. (Net als forumbaasje worden/zijn, en stiekem toch dat beetje misbruiken en laten zien dat ze het zijn.)

*verveelt zich*

Lethalis 08-04-2002 10:28

Citaat:

Marcade schreef:
Denk idd. dat het zoiets zal zijn. Maar waarom word het forum er telkens de dupe van. Elke keer nieuwe nicknames enzo; whatever ze verzinnen het lijkt wel alsof het gezien moet worden, omdat het stoer is en hun stoer maakt ofzo, statusverhogend. (Net als forumbaasje worden/zijn, en stiekem toch dat beetje misbruiken en laten zien dat ze het zijn.)

*verveelt zich*

Nah, denk het niet. Er zit niet zoveel achter, 't is meer voor de grap :) zij vervelen zich immers ook op het forum :D

Nena21 08-04-2002 10:36

Citaat:

******** schreef:
*zucht*

Maar in principe heb je wel gelijk .. misschien dat ik eens ga kijken .. ik las op het F&L forum iets uit "de wereld van Sofie" .. dat vind ik bijv. bestwel interessant :)

JAAAA!Die is goed :p
Ben ik ook aan t lezen :)
Moet je doen!

Marcade 08-04-2002 11:08

Citaat:

******** schreef:

Nah, denk het niet. Er zit niet zoveel achter, 't is meer voor de grap :) zij vervelen zich immers ook op het forum :D

Over "teveel piekeren" gesproken (Celesta's topic)

http://www.marcade.net/Huh.jpg

Lang leve FINDFAST van windows. :o

Lethalis 08-04-2002 11:20

Citaat:

Marcade schreef:
Of mijn ongelooflijke programming skillz:

[img]http://********.tsd-webservices.nl/dump/cpu100s.jpg[/img]

:o

Ik kan het nog veel erger maken en ook de HD laten flippen, maar dat begint op het werk op te vallen :D

damaetas 08-04-2002 11:24

Citaat:

Marcade schreef:
Conjo Doc?

Conjo Inter?

of

Con Jodocus

Con Joint er

..

..

..

*slaat *********

had ik ff zin in.

bij deze wordt u officiëel benoemd tot offtopic-preases van psychologie :D

Marcade 08-04-2002 12:08

Citaat:

damaetas schreef:

bij deze wordt u officiëel benoemd tot offtopic-preases van psychologie :D

Wat een eer.

Psychologisch gezien, is iedereen toch alleen maar offtopic met zichzelf bezig op dit forum, ipv objectief met stellingen en verhalen tekeer te gaan, dus zo erg ben ik niet. :D . bij mij is het alleen ietwat .. .. .. opvallender .. ..

Lethalis 08-04-2002 12:33

Citaat:

Marcade schreef:
Ghehe, Marc met BCB is veel gevaarlijker :o

Code:

while(1)
{
  ofstream mydest;
  mydest.open("test.dat");
  mydest.put(65);
  mydest.close();
}

Wat een paar regeltjes code wel niet doen :eek:

Na ja, nu hou ik weer op. We zijn alweer hard bezig hier een zooitje van te maken :eek:

dystopia 09-04-2002 00:33

Citaat:

******** schreef:
*zucht*

Misschien dat ik toch eens naar de bieb ga :o of beter: misschien toch kopen, ze mogen mij daar namelijk niet zo vrees ik ;)

Zeker, er zijn boeken die onder je interessegebied vallen :)

Hmm en kopen, een boek kopen is nooit verkeerd. Ik ga niet naar de bieb meer omdat mijn boetes te hoog worden.

Lethalis 09-04-2002 08:13

Citaat:

dystopia schreef:
Hmm en kopen, een boek kopen is nooit verkeerd. Ik ga niet naar de bieb meer omdat mijn boetes te hoog worden.
*herkenning* :D

Op school was dat ook al een ramp, ben toen zelfs al boeken kwijtgeraakt :o maar goed, ik zal ff op bol.com ofzo kijken :)

Lethalis 09-04-2002 08:32

Hmm, is nu 26.93 EURO armer :( :D

Oh jee, nu moet ik het thuis nog gaan verklaren ook .. Marc die een boek leest zonder dat het over computers gaat :eek:

LoL :D

eddie 09-04-2002 08:43

Citaat:

******** schreef:
Hmm, is nu 26.93 EURO armer :( :D

Oh jee, nu moet ik het thuis nog gaan verklaren ook .. Marc die een boek leest zonder dat het over computers gaat :eek:

Offtopic:
Waar gaat dat boek over dan?

Lethalis 09-04-2002 08:45

Citaat:

eddie schreef:
Offtopic:
Waar gaat dat boek over dan?

Geschiedenis van filosofie :) vind ik interessant :D

eddie 09-04-2002 09:14

Citaat:

******** schreef:
Geschiedenis van filosofie :) vind ik interessant :D
Besteld! :) :D :D :cool:

Lethalis 09-04-2002 09:17

Citaat:

eddie schreef:
Besteld! :) :D :D :cool:

Jij bent ook al zo'n computerfreak he? :)

eddie 09-04-2002 09:22

Citaat:

******** schreef:

Jij bent ook al zo'n computerfreak he? :)

Uuuhmm... en hoe denk jij dat te weten? (Het klopt wel, daar niet van :D :D)

Bewijs van bestelling:
Code:

Hartelijk dank voor uw bestelling bij bol.com. Hieronder vindt
u de gegevens met betrekking tot uw bestelling.

Bestelnummer: #610426946

Aantal      Prijs          Totaalbedrag    Titel
-----------------------------------------------------
      1    EUR 24.98    EUR    24.98    De wereld van Sofie

Verzendkosten          EUR 1,95
Totaalbedrag          EUR 26,93

Let op: alle vermelde prijzen zijn inclusief BTW.

:) :) :)

Lethalis 09-04-2002 09:33

Citaat:

eddie schreef:
Uuuhmm... en hoe denk jij dat te weten? (Het klopt wel, daar niet van :D :D)
En ook al wantrouwend whaha :D

Ik kom overal op dit forum :) en als iemand op S&M een hele waslijst aan programmeertalen opnoemt, moet 'ie wel 'iets' weten :p daarnaast reageerde je nog met 'herkenning' :p

Nena21 09-04-2002 09:33

Citaat:

dystopia schreef:

Zeker, er zijn boeken die onder je interessegebied vallen :)

Haha dat heb ik ook altijd,ik vergeet ze altijd terug te brengen :D :)
Ik ben nu ook alweer te laat :o

Little Sun 09-04-2002 09:43

Citaat:

Marcade schreef:
Conjo Doc?

Conjo Inter?

of

Con Jodocus

Con Joint er

..

..

..

*slaat *********

had ik ff zin in.

Slaat mee !!! :D

*verveelt zich op school*

eddie 09-04-2002 09:47

Citaat:

******** schreef:
En ook al wantrouwend whaha :D

Ik kom overal op dit forum :) en als iemand op S&M een hele waslijst aan programmeertalen opnoemt, moet 'ie wel 'iets' weten :p daarnaast reageerde je nog met 'herkenning' :p

Dan onthoudt jij dingen goed. :)

Ik vind het wel jammer dat ik verder weinig 'doe', ajbwib. :(
Maaaaaarrrrrrrrrrr, hopenlijk komt daar (ooit) nog verandering in :)

Ik ben pas 19... :D

Doc 09-04-2002 09:52

:mad: Niet Chatten :mad:

Lethalis 09-04-2002 09:56

Citaat:

eddie schreef:
Dan onthoudt jij dingen goed. :)
Mwah :o

Soms wel ja :) ik heb een goed geheugen op korte termijn :)

En ja, verandering is nooit verkeerd! Begin er zo snel mogelijk mee, want hoe langer je wacht des te moeilijker het wordt..

Little Sun 09-04-2002 09:57

Citaat:

Doc schreef:
:mad: Niet Chatten :mad:
word een beetje bang van Doc

eddie 09-04-2002 10:03

Citaat:

******** schreef:

En ja, verandering is nooit verkeerd! Begin er zo snel mogelijk mee, want hoe langer je wacht des te moeilijker het wordt..

Ben er al mee begonnen op MSN...
Maar IRL zou ik het nog niet kunnen. Zoveel mensen ken ik niet :(
Ik wil dan met name met vrouwen praten, om ze zo beter te kunnen begrijpen (doe ik dus nog steeds niet :D) en om over mijn (of haar :)) gevoelens te praten.

Hoe doe jij zoiets dan?

@Doc:
Sorry... :o :o

Nena21 09-04-2002 10:05

Citaat:

eddie schreef:

Ben er al mee begonnen op MSN...
Maar IRL zou ik het nog niet kunnen. Zoveel mensen ken ik niet :(
Ik wil dan met name met vrouwen praten, om ze zo beter te kunnen begrijpen (doe ik dus nog steeds niet :D) en om over mijn (of haar :)) gevoelens te praten.

Ach....geen ene man begrijpt vrouwen,dus zo raar is dat niet :p ;)

eddie 09-04-2002 10:07

Citaat:

Celesta schreef:

Ach....geen ene man begrijpt vrouwen,dus zo raar is dat niet :p ;)

Maar ik kan er niet eens IRL mee praten!! :(
Hoe moet ik dan beginnen? (of is dit iets voor L&R??)

Lethalis 09-04-2002 10:10

Citaat:

eddie schreef:
Hoe doe jij zoiets dan?
Euhm, jah .. ik ben begonnen met sport (Taekwondo), daar leerde ik weer een beetje met mensen om te gaan en een stuk zelfbeheersing, zodat ik rustiger ben :)

En ja, op internet gaat het een beetje vanzelf. Gewoon meer proberen, is soms een beetje eng.

Begrijpen doe ik ze vaak ook voor geen meter hoor :D maar ik denk dat het ook niet altijd mogelijk is, ach .. zij begrijpen ons ook niet echt denk ik ;)

Marcade 09-04-2002 10:12

*slaapdronken* .. mm .. dach dat ik doc hoorde .. mmmnaja .. boeiuh ..

Lethalis 09-04-2002 10:13

Citaat:

eddie schreef:
Maar ik kan er niet eens IRL mee praten!! :(
Dat was bij mij ook zo .. ik weet nog vaak niet wat ik nou precies moet zeggen irl, maar echt bang ben ik er niet meer voor. Op meetings praat ik ook gewoon met ze :)

Is trouwens wel fijn, als je in een groep mensen bent dan gaat het eigenlijk een beetje vanzelf. Soms val ik wel stil, maar het wordt beter :)

Durf je wel met ze te bellen? Dat vind ik namelijk enger als irl vreemd genoeg :D

eddie 09-04-2002 10:24

Citaat:

******** schreef:
Durf je wel met ze te bellen?
Ja, dat weer wel (mits ik hun telefoonnummer heb :p :D). Maar dan valt het toch weer stil.
Ik heb nou eenmaal niks om over te praten :(
Ik maak weinig mee op het moment (7.30-17.30: saaie stage, 17.30-slapie doen: internet (chat) en/of TV kijken)

Citaat:

******** schreef:

En ja, op internet gaat het een beetje vanzelf. Gewoon meer proberen, is soms een beetje eng.

Eng, ja, zeker omdat de personen mij al lang (>5 jaar) kennen...
En ik ben/was nogal gesloten.

Maar ik had opeens een meid in m'n MSN lijst staan (maand of 2 geleden), en daar probeer ik wat meer bij te vragen/zeggen :) :D, dus d'r zit vooruitgang in! :)

Lethalis 09-04-2002 10:28

Citaat:

eddie schreef:
Ik heb nou eenmaal niks om over te praten :(
Ik maak weinig mee op het moment (7.30-17.30: saaie stage, 17.30-slapie doen: internet (chat) en/of TV kijken)

Tsja, ik deed jarenlang niks anders dan werken, leren voor mijn opleiding, rotzooien met mijn computers en een beetje TV kijken..

Geen vrienden, helemaal niks.

Citaat:

En ik ben/was nogal gesloten
Mjah, ik ook (nogal) :o

Citaat:

Maar ik had opeens een meid in m'n MSN lijst staan (maand of 2 geleden), en daar probeer ik wat meer bij te vragen/zeggen :) :D, dus d'r zit vooruitgang in! :)
OK dan! :D

eddie 09-04-2002 10:34

Citaat:

******** schreef:
Tsja, ik deed jarenlang niks anders dan werken, leren voor mijn opleiding, rotzooien met mijn computers en een beetje TV kijken..
Hoe ben jij uit die sleur gekomen dan?
Was je opleiding afgelopen en had je _eindelijk_ zomvervakantie? (ik wel bijna :D :D :p)

Lethalis 09-04-2002 10:37

Citaat:

eddie schreef:
Hoe ben jij uit die sleur gekomen dan?
Was je opleiding afgelopen en had je _eindelijk_ zomvervakantie? (ik wel bijna :D :D :p)

Niet echt eigenlijk :o 't is nu alleen minder druk met werk, waardoor ik meer tijd voor mijn opleiding heb en daardoor thuis en in het weekend weer meer vrijetijd heb..

Maar ik werk nog steeds elke dag 8 uur en op zaterdag ben ik 's ochtends ook ff op kantoor om op te ruimen. Thuis zit ik net zoals vroeger vaak achter mijn PC's .. maar ja, ze moeten nu soms gewoon plaats maken voor andere dingen :D

Het is al heel wat als je in het weekend ergens heen gaat of ook eens om de zoveel tijd uitgaat .. dan is die 'sleur' ineens niet meer zo erg :)

eddie 09-04-2002 10:46

Citaat:

******** schreef:
Niet echt eigenlijk :o 't is nu alleen minder druk met werk, waardoor ik meer tijd voor mijn opleiding heb en daardoor thuis en in het weekend weer meer vrijetijd heb..

Maar ik werk nog steeds elke dag 8 uur en op zaterdag ben ik 's ochtends ook ff op kantoor om op te ruimen. Thuis zit ik net zoals vroeger vaak achter mijn PC's .. maar ja, ze moeten nu soms gewoon plaats maken voor andere dingen :D

Het is al heel wat als je in het weekend ergens heen gaat of ook eens om de zoveel tijd uitgaat .. dan is die 'sleur' ineens niet meer zo erg :)

:eek: Dus jij werkt 40 uur/week en daarnaast doe je nog een deeltijd studie? :eek:

Wat voor werk doe je dan en wat voor opleiding?
En waarom moet je op zaterdag het kantoor opruimen? Kun je data niet op vrijdag(middag) doen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:23.