![]() |
[CD-Rom] Pc Herkent hem niet meer
Ik heb al een tijdje mijn CDrom en mijn CDrw aan mijn pc zitten, alleen was ik zo lui dus had ik mn CD-Rom bovenop de kast gelegd ivp in de kast. Nu wou ik hem vandaag er in zetten. Dus kabeltjes los Drive erin en kabeltjes er weer in. Alleen nu ik mn pc opstart zie ik dat mn pc alle 2 de CD drives niet meer ziet :mad:
Weet iemand wat ik hier aan kan doen |
Ik had dit ook, cd/cdrw kabel eraf, erweerop en *boem* het werkt op eens niet meer, volgende dag alles weer geprobeerd en *boem* het werkt.
Maar ik weet de oplossing niet echt ervoor, op een of vage manier werkte het weer, check de kabels of ze er echt GOED erop zitten (geloof me, dat helpt soms, 1x meer dan een uur probere te make, en daarna tot de ontdekking komen dat de kabeltje los zat) check de jumper settings op bijde cd stations en in de bios of goed is ingesteld(master, slave, cable select) En wat herkent je stations niet, de besturingssysteem of de bios? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Kijk in je BIOS of dit je devices ziet, Windows buiten beschouwing laten.
Als je BIOS de devices niet ziet, controlleer dan dat Master/Slave goed staat. Gebruik niet Cable Select, dat geeft soms problemen. Uiteinde van de kabel is Master, middelste is slave. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34. |