Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [CD-Rom] Pc Herkent hem niet meer (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=458829)

Another Way 26-04-2003 19:06

[CD-Rom] Pc Herkent hem niet meer

Ik heb al een tijdje mijn CDrom en mijn CDrw aan mijn pc zitten, alleen was ik zo lui dus had ik mn CD-Rom bovenop de kast gelegd ivp in de kast. Nu wou ik hem vandaag er in zetten. Dus kabeltjes los Drive erin en kabeltjes er weer in. Alleen nu ik mn pc opstart zie ik dat mn pc alle 2 de CD drives niet meer ziet :mad:

Weet iemand wat ik hier aan kan doen

AK-47 26-04-2003 19:13

Ik had dit ook, cd/cdrw kabel eraf, erweerop en *boem* het werkt op eens niet meer, volgende dag alles weer geprobeerd en *boem* het werkt.
Maar ik weet de oplossing niet echt ervoor, op een of vage manier werkte het weer, check de kabels of ze er echt GOED erop zitten (geloof me, dat helpt soms, 1x meer dan een uur probere te make, en daarna tot de ontdekking komen dat de kabeltje los zat)
check de jumper settings op bijde cd stations en in de bios of goed is ingesteld(master, slave, cable select)

En wat herkent je stations niet, de besturingssysteem of de bios?

Another Way 26-04-2003 19:33

Citaat:

AK-47 schreef op 26-04-2003 @ 20:13:
Ik had dit ook, cd/cdrw kabel eraf, erweerop en *boem* het werkt op eens niet meer, volgende dag alles weer geprobeerd en *boem* het werkt.
Maar ik weet de oplossing niet echt ervoor, op een of vage manier werkte het weer, check de kabels of ze er echt GOED erop zitten (geloof me, dat helpt soms, 1x meer dan een uur probere te make, en daarna tot de ontdekking komen dat de kabeltje los zat)
check de jumper settings op bijde cd stations en in de bios of goed is ingesteld(master, slave, cable select)

En wat herkent je stations niet, de besturingssysteem of de bios?

ik kan ze gewoon niet in windows zien

AK-47 26-04-2003 19:40

Citaat:

Another Way schreef op 26-04-2003 @ 20:33:
ik kan ze gewoon niet in windows zien
Oww, je kan ook probere ze een voor een aan te sluiten en dan te kijken of ze werken. Als ze allebei apart werken is er een conflict tussen de apparaten denk ik.

Enlightenment 27-04-2003 02:07

Kijk in je BIOS of dit je devices ziet, Windows buiten beschouwing laten.

Als je BIOS de devices niet ziet, controlleer dan dat Master/Slave goed staat. Gebruik niet Cable Select, dat geeft soms problemen. Uiteinde van de kabel is Master, middelste is slave.

- DeJa - Vu - 29-04-2003 10:13

Citaat:

Enlightenment schreef op 27-04-2003 @ 03:07:
Uiteinde van de kabel is Master, middelste is slave.
Bedankt voor de tip! Dat weet ik namelijk nooit, waardoor ik het altijd verkeerd aansluit :mad:

Enlightenment 29-04-2003 10:36

Citaat:

- DeJa - Vu - schreef op 29-04-2003 @ 11:13:
Bedankt voor de tip! Dat weet ik namelijk nooit, waardoor ik het altijd verkeerd aansluit :mad:
Dit probleem is met Serial ATA (de opvolger van PATA) gelukkig opgelost. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.