![]() |
[Javascriptje?] gezocht..
Heej..
Met een paar klasgenoten ben ik foto's van een schoolreis op cd-rom aan het zetten. Alle foto's hebben we van commentaar voorzien, als je over een foto gaat, dan zie je een blokje op de foto met commentaar. (HTML file met javascript code erin) Nu zoeken we een zodanige code, die bijvoorbeeld de html-file 003.html als uitgangspunt neemt, daar een bij optelt; en als je dan op de link "volgende"klikt, dan kom je op 004.html; als je op "vorige" klikt dan kom je op 002.html. En dan dat je ook een maximum in kan stellen, dat hij dan weer bij 001.html begint.. Bestaat er een zodanige code of weet iemand misschien waar ik die kan vinden..? Ik heb al op dynamicdrive.com gezocht en een beetje op javascript.com gekeken, maar ik heb niet zoiets kunnen vinden wat ik zocht. Ik weet dat je met Arles of met Adobe Photoshop ook makkelijk foto-pagina's kunt maken; maar we hebben nu al dat commentaar al gemaakt en het zou makkelijker zijn als we zo'n script kunnen vinden, anders moeten we de codes van het commentaar van 500+ foto's in 500+ html-files zetten.. (Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben...) Bvd Groetjes, Domingo |
Citaat:
|
Hmm... het simpelste lijkt me om het zo te doen:
Maak één HTML pagina met daarin een iframe, waarin je bijv. "001.html" weergeeft. Met JavaScript kun je dan automatisch de inhoud van dat iframe veranderen naar bijv. "002.html" als iemand op volgende klikt. Dat lijkt me het minste werk... |
Bijvoorbeeld zo:
Code:
<script type="text/javascript"> |
file_name = (file_number + ".jpg");
Kan toch ook als zijn plaatjes al genummerd zijn? Hoeft tie geen 500 pagina's aan te maken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
k moest heb zoiets laatst ook gedaan, maar ik heb toen de ingebouwde foto album functie van easy cd creator gebruikt. Je kan dan ook gewoon een autorun maken. Werkt allemaal perfect.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30. |