![]() |
Taal- en Cultuurstudies aan de Universiteit Utrecht.
Hoi allemaal!
Ik zit eraan te denken om de studie Taal- en Cultuurstudies te gaan doen aan de Universiteit Utrecht. Het lijkt me een leuke letterenstudie waar je lekker voor het grootste deel kunt bepalen welke vakken je gaat volgen (dat is ideaal voor mij, want ik heb een brede interesse). :) :cool: Maar... ik wil meer over deze studie te weten komen, en ik hoopte of er hier iemand is die deze studie doet en me er wat meer over kan vertellen? Is het echt een leuke opleiding? Zijn er bepaalde voordelen en nadelen? Wanneer zou je deze studie echt niet moeten doen? Etc. Hopelijk is er iemand die me wat wijzer kan maken en/of me tips kan geven. :) Alvast bedankt! :) :cool: Groetjes, Ripper |
Ik ben er ook over aan het denken, om Taal en Cultuurstudies te gaan doen. Ik dacht dat dat alleen in Utrecht kon, maar gisteren kwam ik erachter dat er in Nijmegen een soortgelijke opleiding is, die (naar mijn idee) beter in elkaar steekt.
In Utrecht heb je het eerste jaar colleges naar je eigen interesse en daarna wordt het volgens mij toch nogal algemeen, naar mijn idee heb je dat eerste jaar dan een beetje voor niets zo breed gehouden. In Nijmegen haal je een propedeuse van één van de andere Letterenstudies (Engels, Nederlands, Geschiedenis, Spaans, ik noem maar wat) en dan stap je in het tweede jaar over naar Taal en Cultuurstudies. Je kunt dan je eigen vakkenpakket samenstellen uit het aanbod van alle faculteiten. Dan heb je dus een algemene basis en kun je in het tweede en derde jaar praktisch alle kanten op. Als je keuze maar een samenhangend geheel is, je kunt geen pretpakket samenstellen. Hmm leg ik het een beetje duidelijk uit? Ik ben van plan om in 2004 met een universitaire studie te beginnen, omdat ik eerst nog m'n hbo af wil maken. Ik wil dan de nadruk leggen op de Engelse taal en dat dan ook het eerste jaar doen; daarna wil ik politicologie, geschiedenis, journalistiek en misschien Nederlands bij m'n studie betrekken. Misschien doe ik dat wel niet, en hou ik het op Engels. Misschien heb ik het wel helemaal mis.. Als er mensen zijn die Taal en Cultuurstudies in Utrecht of in Nijmegen doen: vertel! En ervaringen van Engelsstudenten wil ik ook graag horen :) |
@ Ripper: Ben jij naar open dagen geweest? Zo ja, wat was je indruk daarvan? En wil je die opleiding volgend schooljaar beginnen?
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Misschien vind je dat ik een beetje vroeg ben met het zoeken naar een universitaire studie, en met het opvragen van informatie, maar naar mijn gevoel kun je er niet vroeg genoeg bij zijn. ;) :) Groetjes, Ripper |
Citaat:
Ik ga ook in 2004 beginnen, óf aan Engels, óf aan Taal- en Cultuurstudies. En dan óf in Utrecht óf in Nijmegen :). Dus misschien worden we wel studiegenoten :d Ik begin pas in 2004 omdat ik op dit moment een kort-hbo opleiding doe. Dit jaar haal ik m'n p en zou ik dus naar de universiteit kunnen, maar ik wil toch liever m'n getuigschrift van het hbo hebben, die krijg ik na 2 jaar. Dan heb ik tenminste iets om op terug te vallen, in het geval dat de universiteit of de opleiding me niet aanstaan. Ik ben ook nog niet naar een open dag geweest, omdat ik er eigenlijk veel te laat erachter kwam wat ik wilde. Maar volgend jaar ga ik zeker een open dag bezoeken. Ik vind juist helemaal niet dat je te vroeg bent begonnen met zoeken naar opleidingen, ik ben zelfs al sinds 1997 bezig een opleiding naar m'n wensen te vinden ;) Maar ik denk dat Engels/Taal- en Cultuurstudies hét is, omdat ik dan al mijn interesses kan combineren (talen, literatuur, politiek, geschiedenis, cultuur, kunstgeschiedenis) |
Citaat:
Citaat:
Dus tja, ik denk dat ik zelf toch liever naar Utrecht ga... Maar goed, om echt een verantwoorde keuze te kunnen maken, moet ik ook maar 'ns naar een Open Dag in Nijmegen gaan. Misschien verander ik dan wel van gedachten. We zien wel. :) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ja, we zien wel wat het uiteindelijk wordt. ;) We hebben nog wel even de tijd om te beslissen wat voor studie we uiteindelijk gaan doen. ;) Groetjes, Ripper |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05. |