![]() |
Powerchords?
Weet iemand een site (of uit zichzelf) met een overzichtje van powerchords?
|
|
Code:
e-- Code:
e-- de 3 speel je met je wijsvinger, de 5 op de A met de ringvinger en de 5 op de D met de pink. je kunt ook de 3 met de wijsvinger spelen en de 5en met de ringvinger maar zul je moeite krijgen met barré akkoorden als je die gaat spelen |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik speel powerchords altijd op 2 snaren. Vind t verschil miniem als je die extra snaar erbij pakt. En idd 2 snaren lijkt zuiverder te klinken. Maarja ik ben gek dus ja.
|
Citaat:
|
Mijn gitaar is altijd perfect gestemd. En besides we spelen toch met 2 gitaristen dus t klinkt al vol zat. Ik prefereer gewoon met 2 snaren powerchords te spelen. :)
|
het hoort gewoon op 3 snaren gespeeld te worden. Dat is de mooiste en beste manier.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
t maakt geen ene flikker uit. Verschil is miniem.
|
Ken zat gitaristen trouwens die powerchords op 2 snaren spelen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
een discussie over powerchords....
MUHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA |
Citaat:
*grijns* |
Ja, over Powerchords, ik wil dat op een bass ook kunnen. Maar ik speel dus nooit met een stom plastic ding, dus mijn vraag, hoe speel je Powerchords met je vingers op een bas?
|
Citaat:
laagste met de duim pakken, de andere met de wijsvinger |
een powerchord op drie snaren is een soort van extensie. Als je het met drie snaren speelt is die derde snaar een octaaf hoger dan de snaar die je met de wijsvinger speelt. Dus het klinkt wat mij betreft dan wat voller en mooier.
|
Powerchords is altijd een combo van 3 noten.
En ja, er zijn wel degelijk 'regels' in de muziek. |
Citaat:
|
Tis gewoon fuckin bullshit. Met je domme regels. Ik doe whatever ik wil en t klinkt dus. En dat neerkijken op powerakkoorden is ook bullshit. T gaat nog altijd om de song die je schrijft en niet hoe makkelijk t is....De meeste geweldige nummers zijn met powerakkoorden.
|
Citaat:
is echt niet moeilijk dus gewoon doen zoals Ufke zei, enne je duim staat alleen op je element als je de E snaar bespeelt, anders staat je duim op de E-snaar... maar goed, nogmaals: Citaat:
|
powerchords op de bas?
dat word niet vaak gebruikt, toch? of ben ik dom? |
Citaat:
dat er regels zijn wil niet zeggen dat je je eraan moet houden... anders was jazz nooit uitgevonden. |
Citaat:
|
Citaat:
@ Rhinus: Steve Harris (Iron Maiden) speelt ook fingerstyle powerchords (bv. Aces High). Ik zou als ik jou was met mn nagels de snaren slaan net als je met een plectrum zou doen. |
Citaat:
blink 182 - tv alkaline trio - exploding boy bijvoorbeeld |
Aha, heb net de bovenstaande nummers gedownload - en dat geluid van die powerchords klonk idd bekend (had het bv eerder gehoord in The Decline idd).
Komt geloof ik vooral voor in veel punk nummers. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03. |