![]() |
[Ver van mij vandaan]
Ze staart naar me
Met een blik, die ik nooit begrijpen zal En ze spreekt een taal Die ik niet ken Ze leeft dáár Waar honger is Dáár, waar pijn omringt Ze leeft dáár Waar niemand zijn wil Dáár, waar angst verminkt En ik snap het niet Ik zal het vast nooit snappen Want ik leef hier En zij leeft daar Maar zonder woorden delen we heel even slechts, die pijn Mannen dansen om haar heen En ik hoor haar overleven Ze wil niet, maar ze moet Die mannen haar lichaam geven In haar ogen leven tranen In haar maag voelt ze de pijn Haar lichaam is teveel gebruikt Om ooit nog gelukkig te kunnen zijn Ze wil wat ik heb En ik wilde dat ik het kon geven Laat haar leren, laat haar leven Zodat ze later aan haar kinderen een andere toekomst door kan geven Laat haar zoeken naar de waarheid Laat haar kind zijn, zoals ik en jij Maar laat haar alsjeblieft gauw van haar zorgen zijn bevrijd Ze verdient, wat voor ons normaal geworden is: Een leven Zonder zorgen Met een toekomst Een leven met het recht te studeren Zonder arbeid voor een kind Opnieuw kijkt ze me aan en ik voel haar pijn En toch… Toch zal ik het nooit weten Hoe het voelt, om haar te zijn. Hm, deze heb ik hier nog nooit geplaatst. Is al best oud. Uhm..nou, is het wat? |
wouw, vind het een mooi gedicht..
|
Prachtig!!!!
|
supermooi! :)
|
heel erg mooi!
|
Zie je wel dat je het kan? ;)
Offtopic: Bedankt voor je kaartje, lief :) |
wow... heel mooi!
|
heel mooi :) (y)
in het begin van het gedicht dacht ik dat het gaat over een vrouw die haar lichaam moet verkopen aan de nacht om te overleven. maar later kreeg ik meer het beeld van een hele arme vrouw in een ontwikkelingsland. of heb ik het helemaal fout ? voor zover dat kan met interpretatie :) ik bedoel wat bedoel je er zelf mee? groetjes |
Citaat:
Citaat:
Ik weet dus niet of ik het nog kan:o Ik zal het zien, moet voor school nog een protestsong schrijven..En ik ben vastbesloten em helemaal perfect te maken:o (of iig zo dat ik er een redelijk gevoel over heb...) Offtopic: Leuke verjaardag gehad? |
Citaat:
Je zat er dus niet ver vandaan:) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:50. |