![]() |
Make-up voor gevoelige huid
Heej mensen,
Ik wil soms als ik naar een feestje ga ofzo wel eens wat foundation of coverstick gebruiken. Probleem is alleen dat als ik zoiets opsmeer, mijn huid helemaal droog wordt met als resultaat allemaal oranje gekleurde huidschilfertjes (n) Niet de bedoeling dus. Weet iemand hier misschien bij welke producten dit niet gebeurt? Eefje |
Producten voor de gevoelige huid...? Hebben ze bij de Bodyshop of één of andere dure zaak vast wel... Ik heb het goedkoopste van één of andere drogist (niet echt foundation, maar drie-in-één spul)...en daar heb ik nooit last van...'k denk dat het ook een kwestie van uitproberen is.
|
Als je huid droog wordt kan je ook eens een foundation voor een droge huid proberen (die is wat vetter.. Foundation voor vette/normale huid maakt je huid juist droger)..
Weet je zeker dat het door een gevoelige huid komt? Zo ja; negeer me dan maar ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Of gewoon een ander merk foundation (dat verschilt onderling ook heel erg) proberen. Als het écht niet wegtrekt of je krijgt uitslag/roodheid/jeuk/etc dan zou ik over gaan op de foundations voor gevoelige huidtypes (die zijn volgens mij ook niet zo goedkoop, dus om daar "zomaar" aan te beginnen..). |
goed hydraterende creme die je over je make-up kunt smeren wilt ook enorm helpen, ik heb zelf eentej van clinique en die doet z'n werk perfect :) en als je een gewone dagcreme hebt, die eerst op doen en wachten tot hij niet helemaal opgedroogd is maar eigenlijk ook niet helemaal vochtig is [:confused:] naja een beetje ertussen in dus en als je dan je make-up opbrengt blijft dat ook wel goed zitten zonder dat het gaat schilferen als ik me niet vergis
succes |
Je kan dan beter naar de apotheek gaan in plaats van beauty-winkels, Vichy heeft heel goeie, in verschillende soorten, die niet slecht zijn voor de huid.
|
Citaat:
klopt! en een creme van vichy met soja-extract is speciaal voor een schilferige huid en een hele droge en gevoelige huid :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Je kunt ook eerst je gezicht helemaal goed insmeren met een goede gezichtscreme, en daarna je make-up pas aanbrengen. Dat wil ook nog wel eens helpen. Succes!
|
Laat je eens adviseren door iemand bij een goede drogist.
Probeer nooit zomaar wat uit, en zeker niet allemaal spulletjes door elkaar. Ik heb dat ook, bij sommige producten zit na een half uur mn hele huid onder de rode jeukende bultjes. Een goede creme *nivea bijvoorbeeld daar kunnen de meeste mensen goed tegen* is zowieso belangrijk, als je die ten eerste gebruikt en daarna je make-up er over heen, verklein je de kans op irritaties. 'T beste is natuurlijk helemaal geen make- up te gebruiken mjah he :) De prijs van een product zegt trouwens helemaal niets, je kan nog zulke dure make-up kopen maar dat zegt niets over de bestandsdelen. Als ik iets van Chanel op doe vallen mn wimpers uit of zit ik onder de bultjes. 'T enige wat ik goed kan verdragen is Nivea, en niet te veel troepjes op mn gezicht |
clinique (y)
|
Citaat:
Clinique dus.. |
Citaat:
|
eerst je gezicht peelen *gezichtscrub, zodat alle dode huidcelletjes wegzijn, en je niet van die huidschilfertjes krijgt*
dan dagcreme opdoen voor de droge huid, Goed laten intrekken!! en dan kan je er gewoon foundation opdoen 'k weet niet als het bij jou helpt, maar ik zou het toch eens proberen |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20. |